• Äldre 19 Dec 12:01
    1498047 visningar
    23482 svar
    23482
    1498047

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • alicia­03
    Äldre 7 Jan 23:09

    Hej!
    Hoppar in här i eran tråd..
    Vi är inne på 3e försöket nu efter två missfall.
    Blev gravid på första försöket båda gångerna men nu verkar det vara svårare.
    Oregelbunden mens men trooor att BIM ska vara typ NU, men ännu inget plus i sikte..

  • Äldre 7 Jan 23:15

    JZ;!!!!!!!! Vad glad jag blev nu har väntat

  • Lillsn­ufflan
    Äldre 7 Jan 23:29
    Svea10 skrev 2012-01-07 23:05:36 följande:
    Ni som har barn sen innan hade ni svårt att bli gravida med nr 1 oxå? Jag lyckades på första försöket med nr 1 men nu verkar det ta lång tid (försök 8). Någon som har sökt hjälp? Fundera att söka hjälp om det inte tar sig denna gången, känns som något är knas i flickmagen. Hoppas jag slipper. Men vart vänder man sig? BM eller direkt till en gynavdelning?

    Nej, jag har en p-pillergraviditet och två plus på första försöket i bagaget. Och nu är vi också inne på försök åtta. Jag är lite orolig att något gick fel efter min senaste graviditet. Jag blödde i 7 månader efteråt, nämligen. Jag fick vård och blev kollad efteråt och allt verkade normalt då. Men man vet ju aldrig...

    Har det inte tagit sig efter ett år ska jag söka hjälp. Här startar de ingen utredning innan dess. Fast man kan ju göra en vanlig gynundersökning och kolla att allt ser normalt ut förstås. (Men det har jag ju redan gjort). Vill man ha hjälp vänder man sig till gyn, förresten.   
  • Äldre 7 Jan 23:31
    Svea10, min bm sa att när man försökt ett år utan att nått hänt kan man ringa direkt till gyn på sjukhuset, ingen remiss behövs dit.. Kan hända det är olika beroende på vart man bor?

    attfångaenfjäril, tack vännen! men du visste väl att jag inte kunde hålla mig borta? Solig jag har har funnits i kulisserna i några dagar å kände att nu är det dags att visa sig Glad. Suget kommer ju när äl börjar närma sig! ;)
  • Lillsn­ufflan
    Äldre 7 Jan 23:32
    alicia03 skrev 2012-01-07 23:09:49 följande:
    Hej!
    Hoppar in här i eran tråd..
    Vi är inne på 3e försöket nu efter två missfall.
    Blev gravid på första försöket båda gångerna men nu verkar det vara svårare.
    Oregelbunden mens men trooor att BIM ska vara typ NU, men ännu inget plus i sikte..

    Välkommen, alicia03. Vad jobbigt med missfallen, och inte blir det ju bättre av att det inte tar sig. Vi får hålla tummarna för att det blir er tur snart. Skrattande

    Har du försökt med ägglossningstest? Jag har aldrig provat själv, men jag tror jag ska testa nästa månad ifall jag inte plussar.  
  • Äldre 7 Jan 23:34
    Lillsnufflan skrev 2012-01-07 22:48:52 följande:

    JZ79: Grattis! Hoppas det blir en fantastisk dag.      


    tack!! det kommer bli en underbar dag {#emotions_dlg.flower} å dubbellycka om jag har en bebis i magen då Drömmer
  • alicia­03
    Äldre 7 Jan 23:52

    Lillsnufflan: nej ÄL test har vi inte kört med än, har sex varje/varannan dag och tycker att det borde sätta sig snart.

  • mave44
    Äldre 8 Jan 00:21
    Svea10 skrev 2012-01-07 23:05:36 följande:
    Ni som har barn sen innan hade ni svårt att bli gravida med nr 1 oxå? Jag lyckades på första försöket med nr 1 men nu verkar det ta lång tid (försök 8). Någon som har sökt hjälp? Fundera att söka hjälp om det inte tar sig denna gången, känns som något är knas i flickmagen. Hoppas jag slipper. Men vart vänder man sig? BM eller direkt till en gynavdelning?
    Blev gravid på första försöket med dottern som snart blir tre, men är inne på försök 7 nu. Jag har hört att det är mkt svårare att få hjälp om man redan har ett barn, men vet inte om det är sant eller inte. Jag har samma funderingar som du.
  • Äldre 8 Jan 00:31

    Hej tjejer,
    Hoppas ni kan lugna mig, haft ont på höger sida sen 2 dgr innan äl men det som gör mig orolig är att det käns som knutor!? Har man mkt körtlar där? Har ngn annan känt sånt neråt innan?
    Man tror ju det är något allvarligt :(

  • Lillsn­ufflan
    Äldre 8 Jan 01:48
    alicia03 skrev 2012-01-07 23:52:22 följande:
    Lillsnufflan: nej ÄL test har vi inte kört med än, har sex varje/varannan dag och tycker att det borde sätta sig snart.

    Vi har sex varannan/var tredje dag, vilket ju också borde räcka så vi har heller aldrig använt det. Men efter 8 månader börjar jag bli desperat. Jag vet egentligen att det inte hjälper, men att pricka in äl och pippa som galna kaniner just då framstår plötsligt som en god idé. Tungan ute
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus