• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Lillsnufflan
    mave44 skrev 2012-01-08 00:21:12 följande:
    Blev gravid på första försöket med dottern som snart blir tre, men är inne på försök 7 nu. Jag har hört att det är mkt svårare att få hjälp om man redan har ett barn, men vet inte om det är sant eller inte. Jag har samma funderingar som du.

    Det beror på vad "hjälp" innebär. Men dyra behandlingar typ IVF är svårt har jag förstått.
  • Svea10
    mave44 skrev 2012-01-08 00:21:12 följande:
    Blev gravid på första försöket med dottern som snart blir tre, men är inne på försök 7 nu. Jag har hört att det är mkt svårare att få hjälp om man redan har ett barn, men vet inte om det är sant eller inte. Jag har samma funderingar som du.
    Jag hoppas det tar sig snart! Jag jobbar i Norge och veckopendlar så jag tror jag får söka hjälp här i Norge. Jag har en del kontakter på en gynavdelning (då jag är sjuksköterska) så jag får nog söka mig dit.

    Jag fick akutkejsarsnitt vid min förlossning och förlorade ca 2 liter blod. De hade svårt att få min livmoder att dra ihop sig efter att dottern var ute. Känns som något inte gick som det skulle... Kanske något som hänger i.
  • Kravmärkt

    Det lyckades på första försöket för oss med förra gången. Nu är vi inne på försök 9. Tar det sig inte denna gång så ska vi ta en paus är det sagt.

  • Söndermarken

    Aspartam : vi har oxå sagt att vi skall ta en paus om det inte tar sig denna gång. Och så blir det nog för min" känsla" är borta

  • Kravmärkt

    Attfånga- min med. Känner inte samma vilja och ork längre. Ett uppehåll på 2 månader har vi sagt. Så börjar vi om när bf blir jan 2013.

  • Mumlan29
    Svea10 skrev 2012-01-07 23:05:36 följande:
    Ni som har barn sen innan hade ni svårt att bli gravida med nr 1 oxå? Jag lyckades på första försöket med nr 1 men nu verkar det ta lång tid (försök 8). Någon som har sökt hjälp? Fundera att söka hjälp om det inte tar sig denna gången, känns som något är knas i flickmagen. Hoppas jag slipper. Men vart vänder man sig? BM eller direkt till en gynavdelning?
    Jo, här har du en till... Åt p-piler före nr 1 o direkt jag slutade så blev jag gravid. Nu däremot med nr 2 är vi inne på 9onde försöket.. Har oxå funderat o pratat om att vi skulle söka hjälp, men vi ska iaf försöka några ggr till...
    Hade äl den 5 januari o sexade på hur mycket som helst för att verkligen lyckas denna gång Skrattande

    När du skriver att du känner att nåt e knas i tjejmagen?! Hur menar du då? Sj har jag lite molnande värk från dagen före äl o den "värken" (o. illamåendet) sitter sen i tills jag får mens??!! Fattar inte om nåt e fel lr om det e "naturligt" att man känner så?! Nån annan med samma?
  • JZ79
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-08 00:31:33 följande:
    Hej tjejer,
    Hoppas ni kan lugna mig, haft ont på höger sida sen 2 dgr innan äl men det som gör mig orolig är att det käns som knutor!? Har man mkt körtlar där? Har ngn annan känt sånt neråt innan?
    Man tror ju det är något allvarligt :(
    jag brukar känna av molvärk runt hö äggstock lite före äl och ibland flera dagar efter bim. Aldrig känt så tidigare, eller så är det så att jag märker det först nu när man känner efter så mkt Obestämd  Knutor jar jag aldrig kännt, men har värk/känningar i hö äggstock..
    Ring gyn och kolla om du är orolig! *kram*
  • mave44
    Kravmärkt skrev 2012-01-08 10:50:26 följande:
    Attfånga- min med. Känner inte samma vilja och ork längre. Ett uppehåll på 2 månader har vi sagt. Så börjar vi om när bf blir jan 2013.

    Så har vi oxå tänkt, men vet inte om jag vill det samtidigt. Har beslutsångest om detta. Kör på en gång till kanske o sen paus ett par månader.
  • Kravmärkt

    Mave- ja det är svårt det där. Tänk om det är DÅ guldägget släpper. Men på något sätt är det skönt att lämna det åt sidan, är så jäkla trött på att leta symptom hela tiden. Så vi ska även hålla oss från att ha sex under den fertila perioden, så inget OM dyker upp i min skalle.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus