• Äldre 19 Dec 12:01
    1497991 visningar
    23482 svar
    23482
    1497991

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mave44
    Äldre 8 Jan 17:23
    Kravmärkt skrev 2012-01-08 14:01:36 följande:
    Mave- ja det är svårt det där. Tänk om det är DÅ guldägget släpper. Men på något sätt är det skönt att lämna det åt sidan, är så jäkla trött på att leta symptom hela tiden. Så vi ska även hålla oss från att ha sex under den fertila perioden, så inget OM dyker upp i min skalle.
    Jo, vi hade nog tänkt skydda oss under hela tiden då. Men nu har vi beslutat att köra på en omgång till efter denna (BF - slutet av oktober i så fall), så hoppar vi över BF nov o dec (tror jag). Jag får se när det kommer dit om jag står fast vid beslutet. Hoppas naturligtvis på ett plus denna gång o BF slutet av september i så fall. Men det har jag ju hoppats på i ett halvår nu så hoppet är väl inte lika starkt längre :(
  • Äldre 8 Jan 17:32

    Mave44- håller tummarna att det går nu! Vi får se hur det blir här, min äl har inte kommit så det kanske inte blir något den här gången ändå.

    Attfånga- gulligt

  • Äldre 8 Jan 19:07

    Ge inte upp hoppet än tjejer! Snittiden för att bli gravid sägs ju vara sju månader så jag tror inte att ni behöver oroa er. Jag håller med om att det suger att plusset uteblir månad efter månad men vi får inte ge upp hoppet! Men känner ni att ni inte orkar utan behöver en paus tycker jag absolut att ni ska ta en.

    Jag satt och räknade lite på när BF skulle vara om jag blir gravid nu. Då blir det runt makens födelsedag. Om det blir nästa månad så blir det strax innan min födelsedag och ytterligare en månad senare så blir det lagom till lucia. Först tänkte jag att det vore tråkigt att få bebis i december men insåg att bebis i december är bättre än ingen bebis ö.h.t.

  • Nellin
    Äldre 8 Jan 20:46

    Fru 2011: Ja men det skadar aldrig att kolla upp det. Skriv gärna och berätta när du varit där.
    Själv fick jag positivt Äl-test igår och idag känner jag till och med av ÄL. :) JAG HAR ÄGGLOSSNING och det är som rena julafton på nytt för mig. Vi hann inte med nåt mys igår för vi hade besök hemma, men i morse hade vi det trevligt och ikväll ska vi allt hinna med en gång till. :)

    Heja heja heja! 

  • mave44
    Äldre 8 Jan 23:14
    Nellin skrev 2012-01-08 20:46:38 följande:
    Fru 2011: Ja men det skadar aldrig att kolla upp det. Skriv gärna och berätta när du varit där.
    Själv fick jag positivt Äl-test igår och idag känner jag till och med av ÄL. :) JAG HAR ÄGGLOSSNING och det är som rena julafton på nytt för mig. Vi hann inte med nåt mys igår för vi hade besök hemma, men i morse hade vi det trevligt och ikväll ska vi allt hinna med en gång till. :)

    Heja heja heja! 
    Hejar på här oxå :P
  • Äldre 9 Jan 10:12

    Maramina: Jag håller med dig, bättre en bebis i december än ingen alls. Hade för 5 månader sen tänkt att jag kanske tar paus så att jag inte får bebis i november/december, men har nu kommit fram till att det inte blir nån paus. Sen till nummer två kan man ju planera lite kanske.

  • Äldre 9 Jan 10:49

    Jag försvann oxå! Lägger bara till mig igen! Hur går det för er som har BIM nu i dagarna? Symptom?

    BIM Januari 2012


    2 Mariaclaesson (12e försöket, Första barnet) 

    4: Radioactive 


    7: Love life 12 

    9: April2010 
    10 
    11 
    12 
    13 
    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet) 
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16 
    17  Svea10 (8:e försöket, andra barnet)
    18  Fru 2011 (tredje försöket, första barnet)
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet) 
    21: EmmaG (5e försöket- 2a barnet 09a) 
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet) 
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet) 
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet) 
    25: Maramina 26:  
    26: cindy03 
    27 JZ79 (7:e försöket, första barnet)
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

  • Tilly
    Äldre 9 Jan 11:54

    Hej jag hoppar in i denna tråden också om det är ok? Har hängt på forumet innan men under ett annat nick. Då jag kom fram till att allt för månag i min bekantskapskrets kunde hitta mig på det nicket bytte jag.

    Jag o sambon har snart försökt i ett år. I Februari 2011 slutade jag med p-piller. Mensen kom igång på direkten men har varit en del oregelbunden med en månad där den helt hoppade över o kom ca 4 dagar innan nästa mens var beräknad.

    Jag började äta bidrottningsgele i oktober o försökte två gånger med det utan resultat. Tröttnade på att stoppa i mig vitaminer, folsyra och bidrottnigsgel så nu har jag kört en månad utan nånting.  VI är alltså inne på 10 månaden när vi försöker. Men det är bara 8 riktiga försöket då vi vet om att vi totalmissat 2 omgångar. Sen är det ju den 3 omgången där när mensen fick vrålfnatt o hoppade över en hel månad. Men vi försökte ändå så det borde räknas som ett försök.

    Jag har räknat ut att min cykel är ca 32-33 dagar. Det är iaf oftast den tiden. Ibland blir det längre o ibland kortare. Oregelbundet är inte skoj.

    Tänkte skriva in mig i listan här ovan sen också ska bara räkna ut bmi datum. Har varit lite off i skaffabarnandet så har inte riktigt koll denna månaden.

  • Tilly
    Äldre 9 Jan 11:56

    BIM Januari 2012


    2 Mariaclaesson (12e försöket, Första barnet) 

    4: Radioactive 


    7: Love life 12 

    9: April2010 
    10 
    11 
    12 
    13 
    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet) 
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16  Tilly (8:e försöket, första barnet)
    17  Svea10 (8:e försöket, andra barnet)
    18  Fru 2011 (tredje försöket, första barnet)
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet) 
    21: EmmaG (5e försöket- 2a barnet 09a) 
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet) 
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet) 
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet) 
    25: Maramina 26:  
    26: cindy03 
    27 JZ79 (7:e försöket, första barnet)
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

  • Tilly
    Äldre 9 Jan 11:58

    En liten frågeställning också, (blir visst många inlägg på en gång).

    Hur länge planerar ni att försöka innan ni söker hjälp/går på utredning?

    Själv känns det nästan pinsamt o jag vill inte riktigt söka hjälp. Jag är även rädd för o få nån form av svar som man inte vill ha.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus