• Äldre 19 Dec 12:01
    1498046 visningar
    23482 svar
    23482
    1498046

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mave44
    Äldre 9 Jan 21:22
    Kravmärkt skrev 2012-01-09 20:19:37 följande:
    Jag äter Mitt val Kvinna, mest för att jag blev ordinerad det under graviditeten med sonen. Och så äter jag Bisolvon. Och ett annat piller. Så sammantaget 4 tabletter dagligen vilket får mej att känna mej som en gammal tant som borde ha dosett

    Stegring på ältestet och trådiga flytningar har kommit så nu är jag peppad igen! Tänk att jag är det trots försök nummer 9..

    Hur har ni andra det?
    Äter oxå ngn vitamin med extra folsyra i (kommer ej ihåg vad den heter, en burk från apoteket med rosa lock). Denna omgång testade jag bisolvon - kände mig lite småknäpp när jag åt hostmedicin utan anledning. Min man tyckte nog att jag var det oxå. Men man kan ju testa. Funkar det så är det ju jättebra o funkar det inte så är ju ingen skada skedd.

    Här börjar jag få ont i halsen och långt nere i magen. Detta känns som träningsvärk och det reagerade som träningsvärk oxå, det gjorde ondare när jag gjorde ett par situps. Kanske är halsontet (bacillerna) som förstärker ev träningsvärk? Dock vet jag att jag vid min första graviditet inte kunde göra sneda situps utan att det kändes obehagligt, redan innan jag plussade kände jag av detta. Så nu hoppas jag alldeles för mkt igen. Men det har säkert ngt att göra med det påbörjade halsontet i samband med vanlig träningsvärk. Ett tag kvar till BIM (11dar).

    Fru2011: tyvärr känner jag inte igen att ha ont i benet.  
  • Äldre 9 Jan 21:33

    Benet var kanske fel att säga men kan inte förklara det, som öm träningsvärk inne i underlivet Obestämd

  • Äldre 9 Jan 21:35
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-09 21:33:30 följande:
    Benet var kanske fel att säga men kan inte förklara det, som öm träningsvärk inne i underlivet Obestämd
    Så kan min mensvärk/ÄL-värk kännas ibland
  • mave44
    Äldre 9 Jan 21:42
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-09 21:33:30 följande:
    Benet var kanske fel att säga men kan inte förklara det, som öm träningsvärk inne i underlivet Obestämd
    Jag har typ så men ca 5 cm under naveln och på sidan.
  • Äldre 9 Jan 21:42

    Fru ; så har jag både vid ÄL och innan mens. Som om det värker i röret lixom

  • Nellin
    Äldre 9 Jan 22:04

    Tilly: Välkommen! Jag slutade med mina p-piller januari 2011. Innan jag började hade jag en cykel på 27-28 dagar, men ända sedan jag slutade har jag haft 32-33 och för en månad sedan hoppade den över helt. Så det stämmer överens helt med hur du beskriver din mens. Skittråkigt är det. Vi har försökt i ett år nu och jag har precis fått diagnosen PCO så vi ska börja få hjälp nu. Det är en väntetid på 3 månader där jag bor, så tills dess försöker vi själva, och förhoppningsvis hinner det ta sig innan man måste gå dit och blotta hela sitt privatliv. Jag har inte haft ägglossning på länge pga PCO, men så började jag äta rosenrot vid senaste mensen och hade ägglossning igår. Så nu jäklar ska det bli bebis! :)

    Fru2011: Vilken sida? Tänkte så det inte är blindtarmen? Annars kan det ju vara efter ägglossning, jag kan ha så ibland. Eller så är det nåt annat skojigt ;) Nu är det väl bara typ en vecka kvar till din BIM? 

  • Nellin
    Äldre 9 Jan 22:05

    Fru: Jag såg fel, jag trodde det var du som hade ont vid sidan, men det var ju mave44. Det som du talar om förstår jag också. Eller jag tror det i alla fall. Menar du liksom en bit in i underlivet? Som en slags kramp som inte direkt gör ont men det känns typ stramt eller vad man ska säga?

  • Äldre 9 Jan 22:14

    Jag hänger med er här om det är okej? Fick mensen igår och hade då avslutat femte försöket, börjar känna mig riktigt otålig och lite nere nu.

  • Nellin
    Äldre 9 Jan 22:29

    tvåtilltre: välkommen! Jovisst är det kämpigt att försöka gång efter gång efter gång. Men till slut ska det gå, på ett eller annat sätt! Solig

  • Äldre 9 Jan 22:32
    Kravmärkt skrev 2012-01-09 20:19:37 följande:
    Jag äter Mitt val Kvinna, mest för att jag blev ordinerad det under graviditeten med sonen. Och så äter jag Bisolvon. Och ett annat piller. Så sammantaget 4 tabletter dagligen vilket får mej att känna mej som en gammal tant som borde ha dosett

    Stegring på ältestet och trådiga flytningar har kommit så nu är jag peppad igen! Tänk att jag är det trots försök nummer 9..

    Hur har ni andra det?
    här är det också trådiga flytningar så här körs det för fullt.... men kan någon förklara, jag är inte så bra på det här med ÄL. När man har dessa trådiga flytningar har man ägglossning då eller efter?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus