• Äldre 19 Dec 12:01
    1500310 visningar
    23482 svar
    23482
    1500310

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 10 Jan 09:56
    Svea10 skrev 2012-01-07 23:05:36 följande:
    Ni som har barn sen innan hade ni svårt att bli gravida med nr 1 oxå? Jag lyckades på första försöket med nr 1 men nu verkar det ta lång tid (försök 8). Någon som har sökt hjälp? Fundera att söka hjälp om det inte tar sig denna gången, känns som något är knas i flickmagen. Hoppas jag slipper. Men vart vänder man sig? BM eller direkt till en gynavdelning?
    Vi lyckades bli gravida på första försöket med vår dotter!
    har inte haft någon tanke på att söka hjälp- då vi är inne på 5e försöket "bara"...

    Har en vän som försökt med sin sambo i 5 år och blev gravida nu när dom bestämt sig för att lägga ner det en tid... Hjärnspöken som sätter spärrar i kroppen...
  • Äldre 10 Jan 09:57

    BIM -11 dagar... Vad jag hoppas att tiden går snabbt dessa 2 veckor...

  • MarieC­laesso­n
    Äldre 10 Jan 10:13

    Inatt drömde jag en dröm, att jag gick in i duschen och skulle duscha och då såg jag att det droppade blod på golvet. Vaknade och hade världens mensvärk. Gick på toa och..... Jaha hej mensen.
    Åh jag blir så irriterad för den här månaden är den första då jag verkligen inte brytt mig om att leta gravtecken eller testa med äl-stickor eller räkna dagar. De första månaderna var man ju som besatt, men har precis börjat acceptera att det tar tid för endel. Det bara slog mig efter ett par dagar att illamåendet kanske var början på en graviditet trots allt.. Bim+ 10 idag ungefär. Kanske en skengraviditet, men jag kommer aldrig släppa tanken på att det kan ha blivit ett missfall, just för att jag inte varit så inne i "desperatbubblan" på senaste tiden.
    Nu har det gått drygt ett år sen vi började försöken och vi har i alla fall rätt till en utredning om vi vill.

    Fick ett gulligt tröst-sms av sambon nyss och ikväll ska vi på bio :)

  • Äldre 10 Jan 10:23
    GammE skrev 2012-01-10 09:57:24 följande:

    BIM -11 dagar... Vad jag hoppas att tiden går snabbt dessa 2 veckor...


    Bim-8....tiden går långsamt Glad
  • Nellin
    Äldre 10 Jan 11:55

    Fru: Nu tycker jag verkligen att du överanalyserar allting. Haha, ge dig nu raring, du kan inte påverka nånting nu ändå. Du har gjort det du kan göra under ÄL-dagarna och nu får du ge kroppen en chans att göra sitt också. Slappna av, äta och drick gott, skratta mycket och låt tiden gå tills BIM nu. Det är precis vad jag ska göra! Jag kan inte göra mer än vad jag gjort nu, så nu är det väntan. 

    Tänk massor av positiva tankar nu tjejer! Det är nu det händer.

    BIM -14 här. 

  • Äldre 10 Jan 11:56

    Jag har BIM-4 och testade i morse, naturligtvis var det negativt. Känner inte alls det där jag gjorde förut och väntar bara på att mensen skall komma egentligen. Försöker ställa in mig på att pausa som vi har pratat om här hemma.


    Lycka
  • Äldre 10 Jan 12:06
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-10 10:23:19 följande:
    Bim-8....tiden går långsamt Glad
    haha... ja, verkligen... Testar du innan BIM?
  • Äldre 10 Jan 15:24

    Maria- beklagar

  • Äldre 10 Jan 15:46
    MarieClaesson skrev 2012-01-10 10:13:57 följande:
    Inatt drömde jag en dröm, att jag gick in i duschen och skulle duscha och då såg jag att det droppade blod på golvet. Vaknade och hade världens mensvärk. Gick på toa och..... Jaha hej mensen.
    Åh jag blir så irriterad för den här månaden är den första då jag verkligen inte brytt mig om att leta gravtecken eller testa med äl-stickor eller räkna dagar. De första månaderna var man ju som besatt, men har precis börjat acceptera att det tar tid för endel. Det bara slog mig efter ett par dagar att illamåendet kanske var början på en graviditet trots allt.. Bim+ 10 idag ungefär. Kanske en skengraviditet, men jag kommer aldrig släppa tanken på att det kan ha blivit ett missfall, just för att jag inte varit så inne i "desperatbubblan" på senaste tiden.
    Nu har det gått drygt ett år sen vi började försöken och vi har i alla fall rätt till en utredning om vi vill.

    Fick ett gulligt tröst-sms av sambon nyss och ikväll ska vi på bio :)
    =(, hemskt att behöva gå och vänta så och det ändå blir skit i slutänden. Hoppas ni hämtar er fort .
    Lycka
  • mave44
    Äldre 10 Jan 19:43
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-09 23:54:23 följande:
    Men äggfäste äl+6? och symptom i magen redan, nja....
    Jag läste någonstans att ägget fäster 3-10dagar efter ÄL, stämmer inte det? Sedan läste jag på en annan sida att det fäster efter ca 7 dagar. Vad är rätt tro?

    Maria: tråkigt :(
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus