• Äldre 19 Dec 12:01
    1498024 visningar
    23482 svar
    23482
    1498024

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 12 Jan 13:56
    JZ79 skrev 2012-01-12 13:53:30 följande:
    Trist med minus..när har du bim??
    Min fästman har börjat äta vitaminer och extra zink, han tyckte han också ska äta vitaminer å tillskott om jag också gör det! Jag äter ju folsyra givetvis och sen har jag testat rosenrot tidigare och nu äter jag bidrottninggelé. Jag blir riktigt glad när jag hör på morgonen när han går ut i köket å tar sina vitaminer Glad I morse va han lite söt och "pratade" med våra katter om att vi snart ska få en bebis här hemma så de måste dela med sig lite av uppmärksamheten. Jag blir alldeles varm i hjärtat Solig
    Skönt att din fästman lyssnade på dig {#emotions_dlg.flower}
    Nä vad gullligt!!!!
  • Nellin
    Äldre 12 Jan 14:03

    :) Min sambo erbjöd sig att räkna dagar så att jag slipper, för han tyckte att det gjorde mig så stressad. Gulligt tyckte jag och sa att det får han gärna göra, men förstod att han inte skulle ha koll alls så jag räknade i smyg. När det väl var dags för ÄL så sa jag, "Borde det inte närma sig ÄL nu?" Han svarar; "Nej det är inte förrän nästa vecka.". Hahaha... Och han undrar varför jag har så svårt att släppa ansvaret till honom? Men hjärtat var i alla fall på rätt ställe och han ville försöka. Klart det inte är lätt att börja med sånt när han aldrig gjort det förut, särskilt när det inte är i hans kropp som ÄL ska hända. Men som ni skriver, ibland skulle det vara skönt att bara kunna lägga det ifrån sig och låta någon annan tänka och planera.

    Som kille kan man ju ge stöd på olika sätt. Min sambos sätt är inte att räkna dagar, hehe... men han är bra och fin på många andra sätt i den här processen.

    Attfånga: När är det nu igen du har BIM?

    Fru: Jag vill också mycket denna månad, men är ändå förvånansvärt lugn. Det är aslångt kvar till min BIM så än kan jag nog inte känna nånting varesig jag vill eller ej. :) Men till söndag är det inte långt! Spännande! Jag håller verkligen tummarna för alla här i tråden! 

  • Äldre 12 Jan 14:07
    Söndermarken skrev 2012-01-12 13:52:04 följande:
    Jag är helt övertygad om att även min kommer vara 110% involverad, men vi är ju inte gravida ännu..
    det kommer han säkert vara =).
    vi är inte heller gravida ännu, pratade bara om när vi väntade sonen =).
    ~ William 13/2 -10~
  • Äldre 12 Jan 14:09

    Vad gulligt JZ79!

    Just i det här läget känner jag att det är väldigt mycket som vi kvinnor får och tar på oss i form av att ha koll på ÄL och mens och vad man stoppar i sig osv. Min erfarenhet från min förra graviditet är dock att min man fick ta ett väldigt stort ansvar under hela graviditeten och den första tiden då jag mådde som jag gjorde. Under graviditeten så var jobbet nästan det enda jag orkade med, resten fick han sköta. Och det gjorde han galant. Och jag insåg vilken bra Karl jag hade hittat

  • Äldre 12 Jan 15:10

    Jag har BIM den 14:e men har alla symptom på att mensen är på g.

    Om jag skall vara helt ärlig så ade jag nog inte lyckats förmedla till min sambo om hur mycket jag fixade och trixade, räknade , hänger här , läser osv.
    Sen är jag den besatta typen och han kan ju lixom vänta med att oroa sig över barnuppfostran tills barnet är här medans jag redan i tanken har varit lååååångt fram i framtiden och klurat på problemlösningar.
    Han har en klar bild över sitt föräldraskap som troligtvis formats över många år, men jag som är ny i det här tänket försöker lixom göra allt på en gång.

    Jag ser faktiskt fram emot att ta en paus efter detta, just nu iallafall, sen när det börjar närma sig äl kanske man tycker att man vilat färdigt ;)


    www.hallegårde.se
  • mave44
    Äldre 12 Jan 15:49

    Det var någon i denna tråd som skrev något om att hon visste att mannens spermier var ok. Jag letade efter inlägget, men hittade det inte nu. Det jag undrar är om man kan få gå och testa sig, både mannen och jag? Så man inte går månad efter månad och försöker och egentligen skulle behöva hjälp. Jag har ju iofs redan kollat prolaktin och vul på äggstockarna, eftersom jag hade ont i dem - men där var det inget fel. Sen finns det säkert andra saker som kan vara fel. Vad kollar de innan man får börja med ivf?

  • Äldre 12 Jan 16:43
    mave44 skrev 2012-01-12 15:49:59 följande:
    Det var någon i denna tråd som skrev något om att hon visste att mannens spermier var ok. Jag letade efter inlägget, men hittade det inte nu. Det jag undrar är om man kan få gå och testa sig, både mannen och jag? Så man inte går månad efter månad och försöker och egentligen skulle behöva hjälp. Jag har ju iofs redan kollat prolaktin och vul på äggstockarna, eftersom jag hade ont i dem - men där var det inget fel. Sen finns det säkert andra saker som kan vara fel. Vad kollar de innan man får börja med ivf?
    hur länge har ni försökt?? (det har du säkert skrivit nånstans men orkar inte leta :P) Efter 1 år kan man söka hjälp via gyn å då fixar dom så att mannen också testas om jag förstått det hela rätt.

    Annars finns det ett test på testlagret.se som tydligen kan mäta om mannen har dugliga spermier...inte helt insatt i hur det funkar och säkerheten i det hemmatestet, men gå in å läs om du är nyfiken!
  • Äldre 12 Jan 17:12

    Vi båda här hemma funderar också på att börja äta extratillskott, jag äter ju vitaminer just nu men funderar även på bidrottninggele och kanske då zink till herrn i huset.

    Han försöker hålla koll så gott det går stackarn på äl och bim, har lärt sig förkortningarna och frågar varje månad när jag har Äääl ;)

    Hoppas ni som väntar på besked för erat pluss nu {#emotions_dlg.flower} 

  • Äldre 12 Jan 17:39

    Attfånga- men det är ju tre dagar kvar till bim. Så än kan du inte ge upp. Testade själv minus på -4 och plus på -1 senast.
    Känner också att en paus är välbehövlig nu, ska verkligen bara ta det lugnt och skita i allt vad äl och mens är. För säkerhetsskull kör bi avhållsamhet under den fertila perioden för att vara säker på att inget litet hopp tänds. Och så ska jag dricka vin och äta brie

  • Äldre 12 Jan 20:33
    Söndermarken skrev 2012-01-12 15:10:59 följande:
    Jag har BIM den 14:e men har alla symptom på att mensen är på g.

    Om jag skall vara helt ärlig så ade jag nog inte lyckats förmedla till min sambo om hur mycket jag fixade och trixade, räknade , hänger här , läser osv.
    Sen är jag den besatta typen och han kan ju lixom vänta med att oroa sig över barnuppfostran tills barnet är här medans jag redan i tanken har varit lååååångt fram i framtiden och klurat på problemlösningar.
    Han har en klar bild över sitt föräldraskap som troligtvis formats över många år, men jag som är ny i det här tänket försöker lixom göra allt på en gång.

    Jag ser faktiskt fram emot att ta en paus efter detta, just nu iallafall, sen när det börjar närma sig äl kanske man tycker att man vilat färdigt ;)
    När jag blev gravid med dottern så hade jag också alla symptom på att mensen var på G. Jag var så säker på att den skulle komma på söndagen (var extremt regelbunden med min mens med exakt 28 dagar emellan då)så att jag på lördagen "festade" till med att bland annat äta en god sallad på chevre, ruccola, jordgubbar, pinjenötter och creme balsamico och ett glas rött till det.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus