• Äldre 19 Dec 12:01
    1497985 visningar
    23482 svar
    23482
    1497985

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mave44
    Äldre 14 Jan 14:31
    jom01 skrev 2012-01-14 10:50:19 följande:
    Får jag hoppa in här? Fick mens idag efter 12 månaders försök till första barnet. Jag är helt knäckt. För mig kommer det antagligen inte heller hjälpa att lägga det åt sidan och inte fundera på det, då min kropp tydligen kräver dubbeldos pergo för att ägglossa.. Och då MÅSTE man ju liksom tänka på det, för jag tänker inte proppa i mig massa hormoner och sen riskera att missa äl... Fy vad negativ jag låter, förlåt, men jag är så fruktansvärt less och ledsen... Grattis till er som fått efterlängtade plus!
    Jag blir oxå helt knäckt när mensen dyker upp, och jag är på försök 7. Man blir ju helt frustrerad. Jag känner mig dålig ibland, att jag inte klarar av att få ett barn till, som om det är mitt fel att jag inte klarar det. Förstår dig precis, men nån gång måste det ju funka intalar jag mig. För de flesta gör det ju det.

    Lillsnufflan: tråkigt med mensen :( Som jag skrev ovan så blir jag heldepp varje gång den dyker upp. Hoppet försvinner för några dagar, sen brukar jag börja hoppas igen.

    Attfånga: spännande att mensen inte dykt upp än, trots BIM. Brukar den vara väldigt punktlig?

    Här väntar jag på BIM, men utan alltför stora förhoppningar just nu         
  • mave44
    Äldre 14 Jan 14:33

    Kollade just BIM-listan, lillsnufflan, dök din mens upp så tidigt?! Brukar du vara väldigt oregelbunden? Såg att vi hade samma BIM om 6 dar

  • telgeb­o
    Äldre 14 Jan 14:42

    Ge inte upp tjejer, jag plussade efter 21 evighetslånga månader.


    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Nuttis­79
    Äldre 14 Jan 14:46
    JZ79 skrev 2012-01-14 10:00:39 följande:
    Nuttis79, tack för att du berättar din historia! Det ger oss andra hopp Skrattande Grattis till din efterlängtade graviditet!! {#emotions_dlg.flower}

    Fru2011, inte ge upp hoppet!! många plussar långt efter bim! *peppkram!*
    Tack ja när man tror att man är helt ofertil så är det en större lycka än alla miljonvinster i världen att man ens KAN få barn ju :).

    Men har ni gått i över 1 år så kan ni ju söka hjälp...jag gjorde inte det av någon anledning kanske var rädd för vad de skulle hitta...
  • Äldre 14 Jan 15:20
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-14 10:48:47 följande:
    Tack aspartam, känns bra att höra att det inte behöver vara kört :)
    det är inte kört förrän mensen kommer!! *pepp-pepp*
  • Äldre 14 Jan 15:22
    Nuttis79 skrev 2012-01-14 14:46:08 följande:
    Tack ja när man tror att man är helt ofertil så är det en större lycka än alla miljonvinster i världen att man ens KAN få barn ju :).

    Men har ni gått i över 1 år så kan ni ju söka hjälp...jag gjorde inte det av någon anledning kanske var rädd för vad de skulle hitta...
    jag är på försök nr 7, så inte dags än att söka hjälp för vår del..däremot så känns det som att vi ju snart försökt så många ggr att det faktiskt borde ta sig snart, rent statistiskt sett då många säger det tar ca 7 mån - 1 år att bli gravid Skrattande
  • Äldre 14 Jan 16:08

    Hoppas jag får hänga med här. Ser hur ni peppar varandra och ger en massa stöd.

    Skulle behöva lite sånt just nu :)

    Jag har försökt länge att bli gravid..varit jobbigt då jag får mens 2 gånger i månaden. Och har en underfunktion i sköldsköterln...men börjar få bukt på den.

    Blir så ledsen och besviken varje månad. Känner mig stressad då jag är 36 år.och jag blir.inte yngre! :)...som dem flesta vet ju äldre ju svårare att.bli med barn

    Hoppas all här inne får ett fint plus under 2012 :)

  • Äldre 14 Jan 16:11
    längtar7580 skrev 2012-01-14 16:08:11 följande:
    Hoppas jag får hänga med här. Ser hur ni peppar varandra och ger en massa stöd.
    Skulle behöva lite sånt just nu :)
    Jag har försökt länge att bli gravid..varit jobbigt då jag får mens 2 gånger i månaden. Och har en underfunktion i sköldsköterln...men börjar få bukt på den.
    Blir så ledsen och besviken varje månad. Känner mig stressad då jag är 36 år.och jag blir.inte yngre! :)...som dem flesta vet ju äldre ju svårare att.bli med barn
    Hoppas all här inne får ett fint plus under 2012 :)
    Välkommen till oss! Här stöttar och hjälper vi varandra fullt ut!
    Jag beklagar att du haft det jobbigt och jag hoppas att vi får följa dig till ditt Plus
  • Nellin
    Äldre 14 Jan 16:16

    Natis75: Välkommen till oss! 

  • Äldre 14 Jan 16:29

    Ja man blir onekligen lite knäckt.. Känns lite bättre nu! Nya tag:) tack för orden

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus