• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • längtar7580

    Tack så mycket tjejer :)

    vet ej riktigt när jag har bim, tror det blir nu den 16/1...

    Hade ägg.loss den 3/1..men som sagt min mens är så oregelbunden.

    Blir nervös och börjar söka olika sjukdomar på nätet :/...kanske pco? Symtomen liknar lite med under.funk sköldskörteln. Men det minsta jag tänker på är om jag är gravid. :) konstigt hehe.

    Håller tummarna för er tjejer ;)

  • Söndermarken

    Natis: Välkommen

    För var mensen väldigt regelbunden 28-29 dagar. Efter MF i höstas strulade det lite, men senaste månaden var det 28 dagar, så då ansåg jag att ordningen var återställd. Men man vet ju inte säkert iof. Appen i telefonen har räknat 30 dagar men om jag hade ägglossning då det kändes som så stämmer oxå 28 dagar, då skulle det i sådana fall vars BIM+2.

    Men man blir ju helt kollrig, det känns som om mens är på g .
    Om jag skall beskriva ett troligtvis påhittat symptom så drar det i livmodern och jag har inte haft ont i brösten vilket jag brukar ha ( och även då se det som ett symptom ) samt att det varit obehagligt att ha sex.

    Har inga tester hemma men köper ett om mensen inte kommit på måndag.

  • cindy03

    Grattis EmmaG!
     
    Och för er nya välkomna!

    Attfångaenfjäril håller tummarna att tanten håller sig borta!

    Pepp till alla andra som försöker, hoppas det tar sig snart!

  • Svea10

    testade idag... BIM -3 (tror det är -5 egentligen) och det va negativt igen. Men hoppet finns fortfarande att kanske det är en sen ägginfästning. Kul att se att någon/ några av er plussat! Vi satsar en månad till sen är det uppehåll fram till april.

  • längtar7580

    attfångaenfjäril: Hoppas på ett plus för dig :)

    Samma för mig, hade en menscykel på 27-28 dagar förut. Efter uttag av kopparspiralen förra året blev allt huller om buller. Var på ul. och allt såg bra ut.Men mina skölskörtel prover var jätte dåliga.

    Nu denna månad ser det ut som min mens blir regelbunden.

    Har haft mensvärk sen min ägglossning, brösten ömmar lite, känner som min mens kommer när som helst. tog ett gravtest den 10/1 visade neg, kanske för tidigt?

  • Vårväntanochlängtan

    Grattis till de nyplussade :) 
    Min mens är precis slut så snart börjar ÄL testningen och inga planerade resor eller så har vi så nu ska vi göra bebis hela januari månad ;)

    läste förresten i en annan tråd att en läkare hade gett rådet till ett par som hade försökt ett tag att använda kondom 2-3 månader för att sen köra igen (kroppen kunde tydligen vänja sig vid spermierna och bygga en barriär) och då hade hon blivit gravid direkt. 

  • Nellin

    Fru: Nja, det behöver det väl inte nödvändigtvis vara. Hur brukar du ha innan mens? Den enda förändringen i mina flytningar när det börjar blir dags för mens är att de blir mörka/bruna typ. Men flytningar kan ju förändras av olika anledningar. Jag håller fortfarande stenhårt tummarna för dig.

    Och för dig också attfånga. Det är ju så spännande alltihop!

    Jag har 10 dagar kvar till BIM och jag förstår inte hur det kan gå så långsamt alls. 

  • Maramina
    längtar7580 skrev 2012-01-14 16:08:11 följande:
    Hoppas jag får hänga med här. Ser hur ni peppar varandra och ger en massa stöd.

    Skulle behöva lite sånt just nu :)

    Jag har försökt länge att bli gravid..varit jobbigt då jag får mens 2 gånger i månaden. Och har en underfunktion i sköldsköterln...men börjar få bukt på den.

    Blir så ledsen och besviken varje månad. Känner mig stressad då jag är 36 år.och jag blir.inte yngre! :)...som dem flesta vet ju äldre ju svårare att.bli med barn

    Hoppas all här inne får ett fint plus under 2012 :)



    Försök att få bukt på underfunktionen i sköldkörteln först för är inte dom värdena ok så är det dels svårare att bli gravid, dels är det en ökad risk för missfall eller neurologiska skador hos fostret! Och informera din behandlande läkare om att ni försöker bli gravida så att du verkligen får rätt hjälp att nå rätta värden! Jag vill inte skrämmas men har själv underfunktion på sköldkörteln sedan nio år tillbaka och har under denna tid träffat många okunniga läkare och haft många olika symptom, vissa mer ovanliga än andra och även mått riktigt pyton för att läkaren jag haft just då bara gått på gamla riktlinjer vad det gäller blodvärden. Under förra graviditeten hade jag tur att få en bm som var insatt och jag fick komma in redan i vecka 6-7 för koll av värdena pga detta. Sedan följdes värdena upp under hela graviditeten då jag successivt fick öka dosen levaxin
  • längtar7580
    Maramina skrev 2012-01-14 19:13:52 följande:
    Försök att få bukt på underfunktionen i sköldkörteln först för är inte dom värdena ok så är det dels svårare att bli gravid, dels är det en ökad risk för missfall eller neurologiska skador hos fostret! Och informera din behandlande läkare om att ni försöker bli gravida så att du verkligen får rätt hjälp att nå rätta värden! Jag vill inte skrämmas men har själv underfunktion på sköldkörteln sedan nio år tillbaka och har under denna tid träffat många okunniga läkare och haft många olika symptom, vissa mer ovanliga än andra och även mått riktigt pyton för att läkaren jag haft just då bara gått på gamla riktlinjer vad det gäller blodvärden. Under förra graviditeten hade jag tur att få en bm som var insatt och jag fick komma in redan i vecka 6-7 för koll av värdena pga detta. Sedan följdes värdena upp under hela graviditeten då jag successivt fick öka dosen levaxin
    Maramina: Du har så rätt, har informerat min läkare och min dosering ökades till 100mg per dag i början av december. Ska ta blodprover nu nästa vecka för att se om mina värden har ändrats, låg på 68 i december.
    Har själv träffat så många okunniga läkare själv, har haft sköldkörtel problem sen jag var 14 år gammal.
    För 4 år sen var det en läkare på VC som ökade min dos hela tiden pga mina värden var väldigt dåliga, blev istället att jag fick en överdosering av levaxin. Fick läggas in fort och fick hjärmediciner i ett halvår.
    Visst under mina andra grav så har dem haft stenkoll på mig, eftersom mina värden blir dåliga på en gång under grav.
    Samt känner själv min kropp när medicineringen inte fungerar så bra eller att medicinen måste regleras. Tar ju minst 1 år innan man mår riktigt bra. men nu känner jag mig piggare , min hud har blivit bättre och som det ser ut nu verkar min mens regleras. Det är ett gott tecken :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus