• Äldre 19 Dec 12:01
    1498034 visningar
    23482 svar
    23482
    1498034

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 14 Jan 20:06
    Nellin skrev 2012-01-14 19:13:35 följande:
    Fru: Nja, det behöver det väl inte nödvändigtvis vara. Hur brukar du ha innan mens? Den enda förändringen i mina flytningar när det börjar blir dags för mens är att de blir mörka/bruna typ. Men flytningar kan ju förändras av olika anledningar. Jag håller fortfarande stenhårt tummarna för dig.
    De senaste månaderna efter jag slutat med piller har jag fått bruna flytningar 3-4 dagar innan mens. Om det håller sig borta är det mitt starkaste tecken. Men man vet ju aldrig...
  • Nellin
    Äldre 14 Jan 21:14

    Fru: Då tycker jag att vi håller minen uppe så länge de håller sig borta! :)

  • Äldre 14 Jan 21:17

    Jajemen :)

  • Lillsn­ufflan
    Äldre 14 Jan 22:17
    mave44 skrev 2012-01-14 14:33:02 följande:
    Kollade just BIM-listan, lillsnufflan, dök din mens upp så tidigt?! Brukar du vara väldigt oregelbunden? Såg att vi hade samma BIM om 6 dar

    Jag har alltid varit jätteregelbunden, men de senaste månaderna har mina perioder blivit kortare och kortare. Jag vet inte varför. Hur som helst har jag inte justerat min BIM efter den kortare perioden (som dessutom var två dagar kortare den här månaden än förra).
  • Lillsn­ufflan
    Äldre 14 Jan 22:19
    längtar7580 skrev 2012-01-14 16:08:11 följande:
    Hoppas jag får hänga med här. Ser hur ni peppar varandra och ger en massa stöd.
    Skulle behöva lite sånt just nu :)
    Jag har försökt länge att bli gravid..varit jobbigt då jag får mens 2 gånger i månaden. Och har en underfunktion i sköldsköterln...men börjar få bukt på den.
    Blir så ledsen och besviken varje månad. Känner mig stressad då jag är 36 år.och jag blir.inte yngre! :)...som dem flesta vet ju äldre ju svårare att.bli med barn
    Hoppas all här inne får ett fint plus under 2012 :)

    Välkommen hit!
  • Äldre 14 Jan 23:15

    Hej!

    En till som försökt länge. Sen juni närmare bestämt. Har en relativt kort menscykel (25 dagar) så jag tror vi hunnit med nån mer gång än antalet månader vi försökt.

    Har efter de månader som gått fått stenkoll på min cykel och alla känningar jag har inför ÄL resp. mens. Därför vet jag i princip att jag inte är gravid redan nån vecka innan mensen kommer. Vet t.ex. att jag har mycket flytningar veckan innan mens, men att de avtar någon dag före. Vet även att jag på dag 22-23 mår lite illa och har molvärk. Så det hetsar jag inte upp mig över längre. ÄL-stegring sker alltid på dag 11 Så jag har slutat med stickor. Är med andra ord löjligt regelbunden... 

    Det jag hoppas på nu är således mer handfasta känningar, som ömma bröst, mörka bröstvårtor och kissnödighet. Det var mina första tecken vid förra graviditeten.

    BIM 23:e jan. Heja heja! :) ... till mig och er andra!

  • Nellin
    Äldre 15 Jan 00:18

    Lindai: Välkommen hit! Skönt ändå att vara så regelbunden och ha sån koll på kroppen! Jag hoppas du börjar få ont i brösten snart! ;)

  • Äldre 15 Jan 01:45

    Hej på er! Jag hoppar in här. :) Vi har haft ett "aktivt samliv" utan skydd i ca 2 år men försökt ta barnfrågan med ro och låta det komma när det kommer.. Blev tillslut gravid men det slutade med ma i vecka 11-12. Har sen dess fortsatt som vanligt i drygt ett halvår utan resultat. Men nu tänkte vi försöka gå in för det riktigt seriöst, så ur det perspektivet är det första försöket nu i januari.:) Det känns mer positivt att tänka så än att se tillbaka på hur många försök det egentligen har varit under ca 2,5 år.. Att vi trots allt lyckades få till en graviditet, även om det slutade med ma, gör att det känns hoppfullt, vi vet att det går! Vi är inställda på att göra nån slags utredning, men vi håller tummarna och försöker några månader iallafall. Lycka till nu allihopa!

  • Äldre 15 Jan 01:47

    Skriver från mobilen så alla styckesindelningar försvann visst..

  • Nellin
    Äldre 15 Jan 02:00

    Hej BaPumba och välkommen! Skönt att du har en så positiv inställning till det hela. Nu när ni ska börja försöka på riktigt och har ordentlig koll på ägglossning och alltihop så tar det sig säkert snart!

    Jag hoppas du ska trivas i tråden och önskar dig lycka till. Här är vi några stycken som är riktigt barnsugna och som envist försöker månad ut och månad in. Solig

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus