• Äldre 19 Dec 12:01
    1500370 visningar
    23482 svar
    23482
    1500370

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 15 Jan 21:20
    Söndermarken skrev 2012-01-15 20:49:44 följande:
    Rainforest: hur känns det?
    det känns super bra =).
    kommer nog kännas lite ensamt imorgon dock när det är vardag igen och man går själv hemma med sonen =).
    men jag ÄLSKAR vårt hus =).
    ~ William 13/2 -10~
  • Äldre 15 Jan 21:25

    Åh hus! Vi var och kollade på ett idag och jag är såå sugen! Rainforest vad bör man tänka på vid husköp? Uppvärmning/bygglov/detaljplan/pantbrev/besiktning?

  • Julles­sk
    Äldre 15 Jan 21:38
    Söndermarken skrev 2012-01-15 19:57:08 följande:
    Åh orkar inte vänta tills i morgon . Ät det värdelöst att testa om det inte är morgonurin ?
    Som någon skrev vill man inte att urinet ska vara för utspätt bara. Håll dig ett tag så kanske det går ändå Glad
     Jag har smygföljt tråden från början och följt er med spänning! Ska plocka ut min spiral på tors och sen får vi se hur det går.
     
    Alvin 081121
  • Äldre 15 Jan 22:08
    Kravmärkt skrev 2012-01-15 21:25:22 följande:
    Åh hus! Vi var och kollade på ett idag och jag är såå sugen! Rainforest vad bör man tänka på vid husköp? Uppvärmning/bygglov/detaljplan/pantbrev/besiktning ?
    Mitt råd är att inte kolla så mycket på ytskikt som tapeter och dylikt för det fixar man lätt antingen själv eller mha av ROT med hantverkare. Kolla hur länge sedan det är som huset dränerats. Kolla även efter eventuella tecken på fuktskador i källare, finns det så måste huset dräneras och det kostar många sköna tusenlappar! Kolla även hur taket ser ut, måste den bytas? Det kostar en del det med. Och hur ser fasaden ut, måste den målas om inom kort? Hur är det med värmeanläggningen? Vad är det för uppvärmning? Hur gammal är själva anläggningen? Hur stor är risken att ni behöver byta ut den inom kort? Hur ser badrummet ut? Det är en stor utgift om man tänker/måste fixa det. Allt detta kan en besiktning ge råd om hur aktuellt det kan vara, så anlita alltid en egen besiktningsman även om säljarna har förbesiktat huset. Den besiktningen gäller endast för säljarna och skulle det sedan komma fram dolda fel så står ni där med lång näsa... Så besiktning skulle jag absolut inte hoppa över, det är absolut värt de 7-10000 som det handlar om!

    En annan sak som är bra att tänka på är läget. Läget kan man inte förändra, däremot så kan man förändra det mesta med hus och trädgård, även om det kostar. Så se till att läget är något som ni anser er kunna leva med! En sådan sak för oss var att vi ville ha kvällssol när vi letade efter hus...
  • Nellin
    Äldre 15 Jan 22:59

    Attfånga: Har du ett test hemma alltså? Jag skulle nog vänta tills i morgon bitti om jag var du. Det är svårt att låta bli, men försök.

  • Äldre 15 Jan 23:06

    Kaylie: hade ärende till "stan" så jag köpte :)

  • Nellin
    Äldre 15 Jan 23:08

    Attfånga: Jag förstår! :) Varför skulle du inte? Hehe... Men du har hållit dig hittills? Väntar du tills i morgon?

  • Äldre 16 Jan 06:53

    Testade på morgonen idag. Ingen mens och ett väldigt tydligt minus . Testade med RFSU

  • Äldre 16 Jan 06:57

    Attfånga...fy va det suger med negativa tester :(
    Men så länge tanten inte dyker upp hoppas vi på sent plus ;)

  • Äldre 16 Jan 08:41

    Godmorgon,
    Jag har en ursuel morgon och mår jättedåligt och innan jag gick till jobbet var det en massa gråt hemma.
    Bim-2 alt 3 idag och det kom som utspätt blod i mitt urin på morgonen så ja, det är väl bara att...ja vad ska man säga.


    Brydde mig först inte om att kolla på testet då jag var så ledsen, men när jag sen kollade kanske jag såg nån skugga men jag menar, urinet var ju lite rött.


    Feel free att analysera, trixa etc....jag kan ä'ndå inte bli mer ledsen än vad jag är nu...




Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus