• Äldre 19 Dec 12:01
    1497893 visningar
    23482 svar
    23482
    1497893

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Mysgos­mys
    Äldre 17 Jan 11:28

    Hoppar in här om det är ok :)
    Verkar aldrig bli något plus för mig... :( 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Äldre 17 Jan 11:38
    Mysgosmys skrev 2012-01-17 11:28:53 följande:
    Hoppar in här om det är ok :)
    Verkar aldrig bli något plus för mig... :( 
    Hur länge har ni försökt?
    www.hallegårde.se
  • Mysgos­mys
    Äldre 17 Jan 11:53
    Söndermarken skrev 2012-01-17 11:38:46 följande:
    Hur länge har ni försökt?
    Tre år och blev sedan gravid, slutade i mf en månad senare i v.9... Är nu på försök 9 sen mf. Kommer säkerligen att ta tre år till... Men jag har precis slutat deppa efter missfallet och ska ta tag i min vikt, var mitt uppe i en diet när jag blev gravid sist som jag avbröt pga graviditeten och sedan har jag inte haft någon ork eller lust att ta tag i det...
    Kommer troligen inte få någon hjälp då jag är överviktig så har inte sökt utredning, var dock inte överviktig de två första åren vi försökte så jag är rätt säker på att vikten inte är problemet...

    Skulle ha sökt hjälp redan efter ett år egentligen, men vi såg det inte som att vi försökte då egentligen eftersom vi levde efter "blir det så blir det"... 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Äldre 17 Jan 11:56
    Kravmärkt skrev 2012-01-16 18:35:39 följande:
    Tack all för svar om huset!! Det hjälper jättemycket då vi är helt novis på området. Tyvärr är huset lite skruttigt men utrop är lågt och läget super, så nu ska jag kontakta kommunen för att höra om bygglov (huset är litet). Besiktning ska vi absolut beställa.

    Skönt att ha tankar på annat håll ett tag, annars är det ju bara symptom hit och dit. Har troligtvis bim 25 jan så det är lååångt kvar..
    huset har fått mig att inte tänka på synptom osv, det har fått mig att inte ens sakna testandet av ÄL på ett tag =).
    ~ William 13/2 -10~
  • Äldre 17 Jan 12:56
    Kravmärkt skrev 2012-01-17 09:55:38 följande:
    Fru2011- Trist. Men det är "bara" fjärde försöket väl så försök att samla kraft. Håller tummarna att det händer snart!
    Söndermarken skrev 2012-01-17 10:25:25 följande:
    Ja Fru: känns det säkert så är det nog så.
    Bara att skrapa ihop sig och kämpa vidare, nu ligger iallafall under "medeltiden" =)
    Ja det är lättare sagt än gjort att tänka att man "bara" är på 4:e försöket, jag försöker inte jämföra mig med någon annan gällande tiden, då man har olika förutsättningar, så för mig är dessa 4 månader länge.
    Vi har inte riktigt kommit fram till än hur vi ska göra...om det blir att skita i tester etc...

    Tack för pepp
  • Äldre 17 Jan 13:02

    Fru 2011, testa att strunta i tester 1 månad och kör på när ni vill ist eller varannan dag.
    vi kör så just nu och hoppas att det funkar, det är iaf mer avslappnande


    ~ William 13/2 -10~
  • Mysgos­mys
    Äldre 17 Jan 13:31

    Jag funderar på om jag kan ha problem med sköldkörteln? Det kan man väl ha som överviktig, och för höga värden kan ju göra det svårare att bli gravid... 
    Kan man kanske ringa vc och be om att få kolla sköldkörteln? Vad säger man då? Kommer de inte undra varför jag vill kolla det? 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Äldre 17 Jan 13:34

    jag hade förstorad sköldkötter som barn och jag har aldrig varit överviktig, blev botad med aukupunktur dock, annars hade jag fått ätit medicin hela livet för det försvinner aldrig tydligen igenkligen


    ~ William 13/2 -10~
  • Mysgos­mys
    Äldre 17 Jan 13:37

    Jo men jag tänkte att jag fattar inte vad en övervikt ska ha med saken att göra huruvida det försvårar att bli gravid eller ej, iom att man inte får hjälp om man är för överviktig. Jag har relativt regelbunden mens, kan diffa 1-2 dagar varje månad, och då antar jag att övervikten inte spelar roll så länge mensen är regelbunden. Men sen har jag hört att man även kan ha för höga sköldkörtelvärden då man är överviktig så att det kan vara ett problem.

    Men ponera att jag inte har något fel på sköldkörteln, och min mens är som sagt regelbunden... Finns det andra faktorer med som kan försvåra att bli gravid som har med övervikten att göra?
    Jag vet att själva graviditeten blir mer riskfylld, men jag menar just det att BLI gravid.. 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Äldre 17 Jan 13:39

    Sätter In BIMlistan igen så vi kan hålla lite koll gör även en Februari så de som vill kan fylla på där. (Har jag tagit bort något felaktig så ber jag om ursäkt )

    BIM Januari 2012

    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet) 
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16  Tilly (8:e försöket, första barnet)
    17  Svea10 (8:e försöket, andra barnet)
    18  Fru 2011 (tredje försöket, första barnet)
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet) 
    21:
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet) 
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet) 
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet) 
    25: Maramina 26:  
    26: cindy03 
    27 JZ79 (7:e försöket, första barnet)
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

    Febuari 2012
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28


    www.hallegårde.se
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus