• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • livet med barn
    Mysgosmys skrev 2012-01-17 13:37:18 följande:
    Jo men jag tänkte att jag fattar inte vad en övervikt ska ha med saken att göra huruvida det försvårar att bli gravid eller ej, iom att man inte får hjälp om man är för överviktig. Jag har relativt regelbunden mens, kan diffa 1-2 dagar varje månad, och då antar jag att övervikten inte spelar roll så länge mensen är regelbunden. Men sen har jag hört att man även kan ha för höga sköldkörtelvärden då man är överviktig så att det kan vara ett problem.

    Men ponera att jag inte har något fel på sköldkörteln, och min mens är som sagt regelbunden... Finns det andra faktorer med som kan försvåra att bli gravid som har med övervikten att göra?
    Jag vet att själva graviditeten blir mer riskfylld, men jag menar just det att BLI gravid.. 
    jag vet faktiskt inte tyvärr.
    kroppen kanske anstränger sig fullt ut på att få hjärtat att pumpa och skulle inte klara en graviditet också. ingen aning
    ~ William 13/2 -10~
  • Mysgosmys
    BIM Januari 2012

    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet) 
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16  Tilly (8:e försöket, första barnet)
    17  Svea10 (8:e försöket, andra barnet)
    18  Fru 2011 (tredje försöket, första barnet)
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet) 
    21: 
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet) 
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet) 
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet) 
    25: Maramina 26:  
    26: cindy03 
    27 JZ79 (7:e försöket, första barnet)
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

    Febuari 2012
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15. Mysgosmys (9e försöket efter MF, första barnet)
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Mysgosmys
    livet med barn skrev 2012-01-17 13:40:08 följande:
    jag vet faktiskt inte tyvärr.
    kroppen kanske anstränger sig fullt ut på att få hjärtat att pumpa och skulle inte klara en graviditet också. ingen aning
    Hmm.. Mjo kanske det :)

    Funderar hit och dit, det sägs ju att det är svårare att bli gravid som överviktig, men jag fattar faktiskt inte varför det ska vara det, nånting måste det ju finnas som gör att det blir svårare :p
     
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Söndermarken

    Fru: såg på BIMlistan att det bara var tredje försöket och att du inte ens haft BIM ännu , upp med hakan , måla inte fan på vägen försen du behöver det =)
    Märkligare saker har hänt än att du skulle plussa trots konstiga blödningar. Så länge inte mensen kommit så


    www.hallegårde.se
  • Hoppas 2012
    Söndermarken skrev 2012-01-17 13:43:06 följande:
    Fru: såg på BIMlistan att det bara var tredje försöket och att du inte ens haft BIM ännu , upp med hakan , måla inte fan på vägen försen du behöver det =)
    Märkligare saker har hänt än att du skulle plussa trots konstiga blödningar. Så länge inte mensen kommit så
    Haha du var en detektiv Flört
    Anledningen till att jag är ledsen är att jag varje månad får dessa bruna flyutningar innan mensen, så jag bara vet så att säga + att gravtest är negativt.
  • Söndermarken
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-17 13:50:22 följande:
    Haha du var en detektiv Flört
    Anledningen till att jag är ledsen är att jag varje månad får dessa bruna flyutningar innan mensen, så jag bara vet så att säga + att gravtest är negativt.
    Jag förstår att du är ledsen, jag blev nästan mer besviken i början än vad jag är nu, nu har man lixom vant sig på något vis.

    Alla måste såklart få ha rätt till sina känslor och det är ju bara du som känner din kropp och vet om något är på g eller ej, men vi vill nog ändå peppa dig och försöka få dig att hoppas, det är ju trådkompisarnas "jobb" =)
    www.hallegårde.se
  • Hoppas 2012
    Söndermarken skrev 2012-01-17 13:55:07 följande:
    Jag förstår att du är ledsen, jag blev nästan mer besviken i början än vad jag är nu, nu har man lixom vant sig på något vis.

    Alla måste såklart få ha rätt till sina känslor och det är ju bara du som känner din kropp och vet om något är på g eller ej, men vi vill nog ändå peppa dig och försöka få dig att hoppas, det är ju trådkompisarnas "jobb" =)

    Gulle Hjärta
    Jag uppskattar allt ert pepp jättemycket!!
    Ibland vill man inte känna sin kropp så man hade kunnat ha lite hopp kvar men tyvärr försvann det i samband med de ständigt återkommande flytningarna innan mens.


    Hur känns allt för dig?

  • Söndermarken
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-17 14:25:17 följande:

    Gulle Hjärta
    Jag uppskattar allt ert pepp jättemycket!!
    Ibland vill man inte känna sin kropp så man hade kunnat ha lite hopp kvar men tyvärr försvann det i samband med de ständigt återkommande flytningarna innan mens.


    Hur känns allt för dig?


    Jag tror att jag är gravid , men det är ju som att ropa varg.......
    www.hallegårde.se
  • mave44
    Söndermarken skrev 2012-01-17 15:28:56 följande:
    Jag tror att jag är gravid , men det är ju som att ropa varg.......

    När testade du?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus