• Äldre 19 Dec 12:01
    1498009 visningar
    23482 svar
    23482
    1498009

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin
    Äldre 17 Jan 19:17

    BaPumba: Varning för LÅNGT inlägg!!! :)

    Jag gjorde en konisering av min livmodertapp 2010 och måste efter det gå på regelbundna cellprovskontroller. Förra månaden var det dags igen och då berättade jag för läkaren på kvinnokliniken att vi försökt att få barn i ett år men att ingenting händer. Jag har alltid haft en menscykel på 27-28 dagar, när jag började med Neovletta 28 så fortsatte det (såklart) likadant, men när jag slutade med dem för ett år sedan fick jag istället en cykel på 33 dagar och uppåt. 

    När jag var på kvinnokliniken hade jag inte fått mens på 55 dagar och i kombination med att vi inte blivit gravida så passade hon på att göra VUL och ta tester. Då fick jag diagnosen PCO och hon tyckte att jag skulle kontakta fertilitetskliniken. Jag ringde dem och de skickade hem hälsodeklaration för ofrivillig barnlöshet som vi fyllt i, och när de skickas tillbaka in är det väntetid på 3 månader.

    Efter mitt VUL började jag med rosenrot för att se om jag kunde få igång ägglossning själv och testade med stickor. Jag fick utslag och har därför inte skickat blanketterna ännu. Vi ville testa en eller två gånger till först, för en utredning är så intim och jag upplever det som känslomässigt tungt. Därför känner jag mig inte helt redo ännu. Men om det inte tar sig nu eller nästa månad så ska vi skicka in dem och då tar vi en paus under tiden vi väntar, för att få slappna av lite. Det tär ju trots allt på en att hålla på i ett helt j-kla år!

  • Nellin
    Äldre 17 Jan 19:18

    Tilläggas bör: Förutom att min menscykel blivit längre (men ändå var regelbunden för det mesta) så anade jag egentligen inget ont. Jag hade inte en tanke på PCO, jag visste knappt vad det var innan. Att jag inte fått ägglossning var ingenting jag tänkt på utan misstänkte snarare att vi bara haft otur att inte pricka heeelt rätt.

  • MarieC­laesso­n
    Äldre 17 Jan 19:19

    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet) 
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16  Tilly (8:e försöket, första barnet)
    17  Svea10 (8:e försöket, andra barnet)
    18  Fru 2011 (tredje försöket, första barnet)
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet) 
    21:
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet) 
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet) 
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet) 
    25: Maramina 26:  
    26: cindy03 
    27 JZ79 (7:e försöket, första barnet)
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

    Febuari 2012
    1
    2
    3
    4 Mariaclaesson (13:e försöket, första barnet)(Med stoor marginal pga förra cykeln var 40 dagar!?)
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28

  • MarieC­laesso­n
    Äldre 17 Jan 19:21

    (Ursäkta... Den här listan gäller)

    BIM Januari 2012

    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet) 
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16  Tilly (8:e försöket, första barnet)
    17  Svea10 (8:e försöket, andra barnet)
    18  Fru 2011 (tredje försöket, första barnet)
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet) 
    21: 
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet) 
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet) 
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet) 
    25: Maramina 26:  
    26: cindy03 
    27 JZ79 (7:e försöket, första barnet)
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

    Febuari 2012
    1
    2
    3
    4 Mariaclaesson(13:e försöket, första barnet) (Med stoor marginal då förra cykeln var 40 dagar!?)
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15. Mysgosmys (9e försöket efter MF, första barnet)
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28

  • Äldre 17 Jan 19:31
     
    hej! hoppas det är ok att jag ger mig in här? Till attfångaenfjäril, handlar inte detta om när mannen har problem med spermierna?:
    " Igår läste jag på nån fertilitetssida att det allra bästa vore att mannen inte hade utlösning på säg 5-7 dagar och sen hade man sex samma Dygn som ägget släpper"

    Jag tror det gäller när han har liksom slöa simmare?

    hej förresten. Jag är 30 år bor i ett litet samhälle i ett hus med mannen. Vi har fått två tidiga mf och ett i vecka 10. Detta bara på tiden mellan aug och dec. Vi har alltså lätt att bli gravida men svårt att behålla dem. Tetstat bisolvon varje gång när jag blivit gravid. Men inte detta försöket. nu tetsar jag progesteronkräm istället. Nåt får man ju hitta på;) Men krämen är nog mer för oss som inte kan få det befruktade ägget att stanna kvar. kramis     
  • Äldre 17 Jan 19:45
    Nellin skrev 2012-01-17 19:17:02 följande:
    BaPumba: Varning för LÅNGT inlägg!!! :)

    Jag gjorde en konisering av min livmodertapp 2010 och måste efter det gå på regelbundna cellprovskontroller. Förra månaden var det dags igen och då berättade jag för läkaren på kvinnokliniken att vi försökt att få barn i ett år men att ingenting händer. Jag har alltid haft en menscykel på 27-28 dagar, när jag började med Neovletta 28 så fortsatte det (såklart) likadant, men när jag slutade med dem för ett år sedan fick jag istället en cykel på 33 dagar och uppåt. 

    När jag var på kvinnokliniken hade jag inte fått mens på 55 dagar och i kombination med att vi inte blivit gravida så passade hon på att göra VUL och ta tester. Då fick jag diagnosen PCO och hon tyckte att jag skulle kontakta fertilitetskliniken. Jag ringde dem och de skickade hem hälsodeklaration för ofrivillig barnlöshet som vi fyllt i, och när de skickas tillbaka in är det väntetid på 3 månader.

    Efter mitt VUL började jag med rosenrot för att se om jag kunde få igång ägglossning själv och testade med stickor. Jag fick utslag och har därför inte skickat blanketterna ännu. Vi ville testa en eller två gånger till först, för en utredning är så intim och jag upplever det som känslomässigt tungt. Därför känner jag mig inte helt redo ännu. Men om det inte tar sig nu eller nästa månad så ska vi skicka in dem och då tar vi en paus under tiden vi väntar, för att få slappna av lite. Det tär ju trots allt på en att hålla på i ett helt j-kla år!
    Detta kanske är en dum fråga, men efter mitt pillerstopp blev min cykel 34,36,32 dgr...jag tänker att du skrev att din blev över 33....? Är det när det gick så långt som 55 du menar att det pcon?
  • Äldre 17 Jan 21:16

    Med att ropa varg menar jag att "jag känner mig gravid nu igen" har ju hänt nån gång förr :), det jag känner är att livmodern är så svullen och öm, det har jag aldrig upplevt förut. Det gör fortfarande ont efter sex och ibland under som det kan göra vid ÄL.
    Sen kanske det beror på något annat än graviditet.

  • Tilly
    Äldre 17 Jan 21:36

    BMI +1 och testet var negativt i morse. Nu ikväll känner jag även av molvärk o det brukar tyda på att mensen är på ingång.

  • Äldre 17 Jan 22:10

    Oj tjejer vad ni varit aktiva idag! Bra det så att jag har något att roa mig med på pendeltåget hem från en trevlig jobbmiddag Jag passade på att ta ett glas vin till maten, om man har tur får man skippa sådant en lång tid framöver...

    Fru, mitt tips till dig är att ta en eller ett par månader utan tester eller liknande, mys när andan faller på men försök att koppla bort allt vad graviditet heter. Jag tror att du ärligt talat skulle må bättre av det. Du får ursäkta men för mig känns det som om du analyserar alltför mycket just nu. Det är inget fel i att analysera och veta hur ens kropp fungerar, men du verkar inte må så bra av det. Jag vet att det kan kännas provokativt av mig att säga så då jag redan har ett barn men hon blev till först efter ett tags försökande. Det är inte lätt, det är definitivt lättare säga än att verkligen göra det, men försök. Försök gör din skull, din mans skull, ert äktenskaps skull. Jag säger inte att ni blir gravida då, det jag säger är att livet blir enklare att leva då

  • Äldre 17 Jan 22:24

    Hej tjejer! Håller mig mest i kulissen å läser, sjukt trött å plågas av reumatisk värk i rygg å axlar...blir lite låg då å hoppas på bebis snart så vet jag att det va värt att ha värk å inte kunna ta medicin, bara jag får mitt efterlängtade plus snart..

    attfånga......jag håller tummarna för dig imorgon :)

    Kram till er alla å hoppas på flera plus här i tråden snart!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus