• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin

    Hoppas: Ja nog är det svårt att hålla nerverna i styr, men jag får gå på det sunda förnuftet. :) Tack för din positiva inställning! Solig

  • Ciccie86

    Hoppas - Vi är på vårt 9e försök! Känns som att vi försökt i evigheter, medana folk omkring en blir gravida hela tiden :/ Jag slutade med preventivmedel i september 2010, men vi började köra oskyddat först i april 2011.. Hoppas på att något snart händer! Var på bodyscanning för 20 dagar sedan och då såg de att min fettprocent inne i kroppen var lite för hög, vilket de menar kan påverka kvinnors chans att bli gravid. Men på bara 20 dagar har jag gått mer 4 kg (väger nu 66kg till mina 171 cm) och har minskat ca 1.5 kg i fett! :) Så hoppas att det ska öka mina chanser lite extra :) kram

  • Vårväntanochlängtan
    Ciccie86 skrev 2012-01-22 15:00:07 följande:
    Hoppas - Vi är på vårt 9e försök! Känns som att vi försökt i evigheter, medana folk omkring en blir gravida hela tiden :/ Jag slutade med preventivmedel i september 2010, men vi började köra oskyddat först i april 2011.. Hoppas på att något snart händer! Var på bodyscanning för 20 dagar sedan och då såg de att min fettprocent inne i kroppen var lite för hög, vilket de menar kan påverka kvinnors chans att bli gravid. Men på bara 20 dagar har jag gått mer 4 kg (väger nu 66kg till mina 171 cm) och har minskat ca 1.5 kg i fett! :) Så hoppas att det ska öka mina chanser lite extra :) kram
    Bra kämpat :) jag försöker också minska i omfång, hur går du tillväga? Och vad är en bodyscanning förnågot och vart gör man det? *nyfiken* ;)
  • Ciccie86

    Bodyscanning är en metod som mäter hur mycket fett, vatten, muskler osv man har i kroppen.. De har en maskin som de använder.. Utifrån mina resultat så la de upp en kostplan för mig. Jag använder mig av herballife produkter! Så jag dricker en shake på morgonen (deras pulver), sedan äter jag en frukt eller ett ägg runt 9.30, sedan riktig lunch, sen mellanmål vid 14, en shake vid middagstid och sen ett litet mellanmål på kvällen.. De lägger upp en individuell plan utifrån vilka mål du har :) Jag tänkte lägga upp bilder på min sida, på hur jag såg ut efter 12 dagar och idag (dag 20).. Jag gjorde det i Nacka (Sthlm), finns säkert på fler ställen i Sverige :) kram

  • Nellin

    Hörrni, är nästäppa verkligen ett symptom? Jag har varit så himlans täppt i näsan i ett vecka nu och det släpper inte, men jag är inte sjuk. Så klagade jag på min torra näsa hos en väninna som då sa att hon var täppt i näsan hela graviditeten. Stämmer verkligen detta? Det låter ju långsökt, men vad vet jag? Kroppen är ju knepig.

  • Vårväntanochlängtan
    Ciccie86 skrev 2012-01-22 15:57:49 följande:
    Min midja har även minskat med 4.5 cm :)
    Tack för svaret :) det låter spännande och bra ju om man kan gå ner men ändå äta :) Hade nog inte klarat att leva på bara soppor och shakes nämligen
  • Hoppas 2012
    Nellin skrev 2012-01-22 14:17:06 följande:
    Hoppas: Ja nog är det svårt att hålla nerverna i styr, men jag får gå på det sunda förnuftet. :) Tack för din positiva inställning! Solig
    @Nellin
    Jag ve, det är sååå svårt att hålla sig, men du är så duktig så :)
    Tack själv gumman!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus