• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Maramina
    Adnil76 skrev 2012-01-24 19:55:53 följande:
    Tack, nu känns det bättre. :) Behövde lite pepp bara. Sambon är på jourapoteket nu och köper test. Om mensen inte kommer ikväll eller inatt så testar vi imorgon bitti, dvs BIM +2.
    Jag håller tummarna Adnil!
    Söndermarken skrev 2012-01-24 15:48:57 följande:
    Jag hade tänkt att börja greja med rosenrot och sånt. Men bryr oss inte om det utan lägger fokus på min vikt åter igen.
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-01-24 15:53:35 följande:
    Jag har gett upp om allting, har sålt monitorn, vägrar använda äl tester och tar inga preparat förutom multikvinna vitamin. Ska gå ner ca 20kg i vikt nu, så fokuserar på det. Det dumma är att sist jag gjorde det så blev jag gravid... Är rädd att jag blir gravid igen och slutar fokusera på vikten och då får mf igen...
    När jag blev gravid med dottern så var det i samma veva som jag bestämde mig för att börja ta hand om min kropp (ej banta) och köpte mig ett års gymkort och ett tiokort på massage. Jag hann gå på gymmet 2 gånger och sedan ta 1 massagebehandling innan jag plussade. Sedan kom illamåendet och jag klarade inte av att göra något ansträngande ö.h.t. men massagen, men då i form av gravidmsassage fortsatte jag med när magen började bli lite tyngre och jobbigare. Det var så skönt att bli omhändertagen lite då och då och få alla knutor bort masserade. Det är konstigt det där!

    Jag träffade en liten tvåmånaders idag på jobbet och till min förvåning så kände jag inte det minsta lilla sug att gå snuffsa på henne, även om jag vill ha en bebis! Men det är klart, visst tycker jag att de där riktigt små är sanslöst söta, men det är först när de passerat sex månader som de små liven verkligen blir roliga. Fram tills dess så är de ganska tråkiga och krävande. Kan man inte bara få en sexmånaders på en gång så att man slipper graviditeten och de där första sex månaderna? Flört
  • Adnil76

    Tack för pepp! Sorry för "fiskandet" tidigare. :( Ibland blir man så stissig bara. Nu ska jag se på film och försöka att inte gå på toa o kolla hela tiden eller känna efter om jag har begynnande mensvärk.

  • Hoppas 2012
    Adnil76 skrev 2012-01-24 20:41:14 följande:
    Tack för pepp! Sorry för "fiskandet" tidigare. :( Ibland blir man så stissig bara. Nu ska jag se på film och försöka att inte gå på toa o kolla hela tiden eller känna efter om jag har begynnande mensvärk.
    Vi finns här för att peppa varandra!
    Lova o lägg in bild imorgon!
  • Vårväntanochlängtan

    Väntar & väntar på min ÄL, full stegring uteblir trots symptom. hmm.. Jag som tänkte åka hem till päronen på torsdag men vill ju inte åka om jag inte fått ÄL och lyckats pricka med lite mys ;) 
    Man blir ju lite nipprig i alla trådar med där det pratas om kort lutealfas och att det skulle försvåra chanserna för grav. Det kanske är så det ligger till eftersom jag haft så långa cyklar det senaste?
    Åh att man inte bara kan stoppa sig själv med alla tankar och slappna av! 

  • Hoppas 2012
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-01-24 22:16:50 följande:
    Väntar & väntar på min ÄL, full stegring uteblir trots symptom. hmm.. Jag som tänkte åka hem till päronen på torsdag men vill ju inte åka om jag inte fått ÄL och lyckats pricka med lite mys ;) 
    Man blir ju lite nipprig i alla trådar med där det pratas om kort lutealfas och att det skulle försvåra chanserna för grav. Det kanske är så det ligger till eftersom jag haft så långa cyklar det senaste?
    Åh att man inte bara kan stoppa sig själv med alla tankar och slappna av! 
    Det är lättare sagt än gjort, att slappna av.
    Ok så ingen pos test än? Testar du 2 ggr om dagen så att du inte missar stegringen? 
    Jag har också läst det med försvårande vid kort lutealfas, men då är ju frågan vad som menas med kort...?
    Hur långa cyklar har du haft? Vet du din lutealfas?

    Sorry många frågor men vill försöka hjälpa till
  • Adnil76

    Vad gäller kort lutealfas så pratade jag med min gyn om detdär då jag har en väldigt kort cykel och han sa att det var lugnt i mitt fall då min ÄL kommer så tidigt att det inte är nån fara. Har 25-dagars cykel och får alltid stegring med ÄL-tester på dag 11.

  • Vårväntanochlängtan

    Jag har börjat få ont om test så har inte kunnat testa 2ggr om dagen som jag hade velat börja med nu, har beställt nya idag så förhoppningsvis kommer de inom kort.
    Jag har haft 2 cyklar på 40 dagar vardera och en på 34 dagar så det börjar gå åt rätt håll nu iaf, hade på 30-31 dagar innan.
    Vet tyvärr inte hur lång min lutealfas är, rätt så nytt begrepp för mig överhuvudtaget och detta är även första månaden men äl-stickor då jag ville ta det lugnt de första månaderna. Men nu är jag desto mer angelägen om att det ska ta sig snart-längtar ju så mycket, ja du vet känslan :)  

  • Nellin

    Adnil: Gud så spännande! Skriv gärna så fort du testat i morgon! :) Själv ska jag försöka hålla mig från testandet i några dagar till. (BIM idag) Jag hejar på dig!

    Vårväntan: Lutealfasen (tiden från ÄL fram till mensens första dag) är något som man mer eller mindre föds med. Eller det lärde åtminstone läkaren mig på kvinnokliniken. Den är så gott som samma hela livet, +/- någon enstaka dag. Att hela menscykeln däremot blir kortare eller längre är något annat och kan bero på olika saker, exempelvis ålder eller helt utebliven ägglossning. Bara för att läkaren sa så behöver det ju inte betyda att det är skrivet i sten, så jag kanske sitter här och ljuger, men jag fick lära mig det i alla fall. Alltså: tiden mellan mensen fram till ÄL kan variera ganska mycket, men från ÄL fram till nästa mens brukar vara mer eller mindre konstant.

    Hoppas det är rätt information. Tyst 

  • MarieClaesson

    Hejsan alla!
    Spännande Adnil jag håller tummar:)
    Inga utslag på äl-testerna här heller.. har testat en gång om dagen från dag 10 och nu är det dag 15. Det är första helhjärtade försöket med tester faktiskt.. Har haft äckel-päckelflytningar idag i massor så jag trodde minsann det var på gång nåt.. men testet var ju supernegativt.. typiskt! Hört att endel inte kan få något utslag på testerna och jag börjar tro att jag kan vara en av dem..
    Om det inte fungerar denna månad så har jag bestämt att jag ska försöka få en tid och kolla upp om jag HAR äl över huvudtaget eller om det är nåt annat knas.
    Uh inte lätt att få till mys på rätt tidpunkt heller när jag jobbar kvällspass hela veckan och sambon jobbar dagtid.. Kom hem nyss och ville ju såklart mysa till det men han låg ju som en avdäckad och snarkade i sängen... hmpf :( Petade lite på honom och han mumlade nåt om bättre imorgon bitti... Då är det ju bara att ställa klockan på halv 7 och gå å lägga sig, för här ska minsann göras barn! ;D

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus