• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Adnil76

    Och DÄR kom mensen igång... Antar att det svaga strecket bara var ett "busstreck" (ursäkta ordvitsen). Och att mensen var sen pga att jag haft en infektion i kroppen. Kan tydligen påverka.
    Nåväl, på't igen om några veckor. Ska köpa ÄL-stickor igen eftersom min kropp är så bedräglig...

    Kan passa på att rekommendera den fantastiska uppfinningen menskoppen, även om jag såklart fattar att det är nåt som alla här inne hoppas slippa använda. Men om man nu måste så tycker jag den är himla bra. Särskilt om man som jag har känsliga slemhinnor och lätt får svamp. Finns många olika märken, material, storlekar osv.

    Kram o lycka till ni som är runt BIM.

  • MarieClaesson

    Dumma dumma mens!
    Ska ta och läsa lite om menskopp för jag vet typ inte ens hur den fungerer :D

  • Nellin

    Adnil: Jättetråkigt verkligen, men om några veckor kommer en ny ÄL och nya möjligheter. Jag hejar på dig!

  • Adnil76

    En liten fundering bara. Kolla på testet nedan. Det var det jag tog i morse. Jag vet att strecket är väääldigt svagt, men visst är det ett streck? Är det då inte lite missvisande när det står att "även ett svagt streck är ett positivt resultat om det kommer inom 30min". Detta kom efter 10-15min tror jag. Och jag är ju uppenbarligen inte gravid. Blodet flödar så att säga. Men visst kan man få griller i huvudet av ett sådanthär resultat?


  • Nellin

    Adnil: Jo jag tycker mig se ett streck där. Men du kanske fått ett tidigt missfall?

  • Adnil76

    Nellin - jo, tanken slog mig med, men då borde testerna jag tog innan BIM gett utslag med. Strunt samma. Nu är det som det är och jag ska sluta grubbla.

    Ska sluta "terra" er med miljoner inlägg snart också. Heheh... Har alldeles för mycket fritid just nu bara, då jag varit hemma från jobbet pga. förkylning.

  • Nellin

    Adnil: Nu förstår jag inte riktigt hur du menar? Varför borde testen innan BIM också gett utslag? Du vet, det tar ett tag innan hormonnivån stiger tillräckligt för att ge utslag på ett test. Vissa kan få plus innan BIM men vissa får inte plus förrän flera veckor efter BIM. Att ditt test gav utslag nu kan ju betyda att du är/varit gravid och att hormonet stigit så pass mycket att det ger utslag... och blödningen kan i sin tur innebära ett tidigt missfall. Eller så är det ett spökstreck.

    Hur som helst så borde du ta det lite lugnt idag. Vila och ät ordentligt. Om du börjar blöda jättemycket så kan du ju be om en tid hos vårdcentralen så att de får undersöka dig. Men om det är som en vanlig mens så borde det inte vara några bekymmer.

    Lycka till! 

  • Hoppas 2012
    Adnil76 skrev 2012-01-25 13:35:17 följande:
    Och DÄR kom mensen igång... Antar att det svaga strecket bara var ett "busstreck" (ursäkta ordvitsen). Och att mensen var sen pga att jag haft en infektion i kroppen. Kan tydligen påverka.
    Nåväl, på't igen om några veckor. Ska köpa ÄL-stickor igen eftersom min kropp är så bedräglig...

    Kan passa på att rekommendera den fantastiska uppfinningen menskoppen, även om jag såklart fattar att det är nåt som alla här inne hoppas slippa använda. Men om man nu måste så tycker jag den är himla bra. Särskilt om man som jag har känsliga slemhinnor och lätt får svamp. Finns många olika märken, material, storlekar osv.

    Kram o lycka till ni som är runt BIM.
    Skit mens!
    Kram
  • Vårväntanochlängtan
    Nellin skrev 2012-01-24 23:16:06 följande:
    Vårväntan: Lutealfasen (tiden från ÄL fram till mensens första dag) är något som man mer eller mindre föds med. Eller det lärde åtminstone läkaren mig på kvinnokliniken. Den är så gott som samma hela livet, +/- någon enstaka dag. Att hela menscykeln däremot blir kortare eller längre är något annat och kan bero på olika saker, exempelvis ålder eller helt utebliven ägglossning. Bara för att läkaren sa så behöver det ju inte betyda att det är skrivet i sten, så jag kanske sitter här och ljuger, men jag fick lära mig det i alla fall. Alltså: tiden mellan mensen fram till ÄL kan variera ganska mycket, men från ÄL fram till nästa mens brukar vara mer eller mindre konstant.

    Hoppas det är rätt information. Tyst 
    Tack för svaret, då slipper jag fundera över det så mycket iaf.
    Något som däremot är lite konstigt är att jag hade börjat få tydligare streck på ÄL testen men när jag testade idag var det nästan helt blankt igen.
    Kan jag ha missat den fulla stegringen bara eller kan det bero på att jag inte haft någon ÄL överhuvudtaget?
    Jag var hos gyn senast i juni och gjorde vul och då sa han att allt såg bra ut :S 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus