• Äldre 19 Dec 12:01
    1500206 visningar
    23482 svar
    23482
    1500206

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Theres­eJonss­on86
    Äldre 1 Feb 13:56
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-02-01 13:47:35 följande:
    Norröver flyttade vi :)

    Skulle vilja ta bort min ibland jag å, men har som kontakt med alla där.. vänner o familj osv. Har inte orkat ha nån irl kontakt den senaste tiden, så facebook är det enda jag har ^^¨
    Ja jag hoppas att det blir plus nån gång i år iaf, men detta är sista försöket sen fokuserar jag på vikten och tar tag i bebisverkstan i höst igen.

    Hade du nån bild på det testet? 
    och vi flyttade ifrån norr :P tihi.

    På det sätter är ju facebook faktiskt bra:) så jag förstår dig. Jag saknar facebook på det sättet men känner att just nu orkar jag inte. Man måste ta paus ibland också, för även det blir ett stressmoment att inte få paus.

    önskar jag hade haft iphone eller någon häftigare telefon.
    min kunde inte ta kort på testet blev bara suddigt och grötigt kort :(
  • Äldre 1 Feb 14:45
    ThereseJonsson86 skrev 2012-02-01 13:56:17 följande:
    och vi flyttade ifrån norr :P tihi.

    På det sätter är ju facebook faktiskt bra:) så jag förstår dig. Jag saknar facebook på det sättet men känner att just nu orkar jag inte. Man måste ta paus ibland också, för även det blir ett stressmoment att inte få paus.

    önskar jag hade haft iphone eller någon häftigare telefon.

    min kunde inte ta kort på testet blev bara suddigt och grötigt kort :(



    Ett tips, skaffa inte iPhone för kamerans skull, jag har 4S och då var min tre år gamla samsung betydligt bättre på att ta bilder!
  • Äldre 1 Feb 14:55

    [quote=63314390][quote-nick]ThereseJonsson86 skrev 2012-02-01 13:31:33 följande:[/quote-nick]Det är nog ganska vanligt att man börjar jobba i tidig ålder. Min sambo gick aldrig gymnasiet(av olika anledningar) så för honom var det nödvändigt att börja jobba på en gång. Han tränar regelbundet dels för jobbets skull och

    Jag antar att det beror lite på vart man kommer ifrån då jag känner ingen som är under 55 och som börjat jobba innan de var 17-18 (dvs gått ut gymnasiet). Men det är ju bra att det finns jobb att få även för de som är skoltrötta och inte orkar med gymnasiet! Inser att det kan uppfattas som att jag ser ner på personer som inte läst vidare, vilket absolut inte är fallet! Tvärtom så kan man ju som i din killes fall gissa sig till att jag skulle aldrig kunna göra hans jobb! Det är ju inte bara att sätta igång svetsaggregatet och tro att man kan få ihop vad som helst utan det krävs oerhört mycket kunskap, träning och teknik för att kunna få det att hålla.

  • Äldre 1 Feb 14:56
    ThereseJonsson86 skrev 2012-02-01 13:56:17 följande:
    och vi flyttade ifrån norr :P tihi.

    På det sätter är ju facebook faktiskt bra:) så jag förstår dig. Jag saknar facebook på det sättet men känner att just nu orkar jag inte. Man måste ta paus ibland också, för även det blir ett stressmoment att inte få paus.

    önskar jag hade haft iphone eller någon häftigare telefon.
    min kunde inte ta kort på testet blev bara suddigt och grötigt kort :(
    Nej ibland orkar inte jag heller, jag har dolt alla som är gravida eller har småbarn från min startsida så jag ser inte deras grejer längre :)

    Ja det finns nog ingen kameratelefon (som jag har använt iaf) med riktigt bra kamera, min Xperia knäpper helt ok bilder men jag använder vanlig digitalkamera när jag knäpper kort istället. Har haft svårt med vanliga kameror att få bra kort på test också, men hittade idag en funktion som gör att det blir bättre bilder :D 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Äldre 1 Feb 15:39

    Jaha vardagen slog till och tröttheten, räkningarna och arbetet gjorde att vi "bara" fick till det en gång under glad gubbe/äl. Första gången jag använde äl-stickor faktiskt. Men alltså vardagen gör ju verkligen att man inte kan beställa bebis. Var i gbg hela helgen och då blir inte det mycket romantik:)
    Jag vet inte om min gynekolog skulle kalla det att "vi har börjat en utredning". Han mest kollade med vul, ställde frågor och tog sköldkörtelprov. Och förberedde oss för kommande graviditet. det kändes som om han inte räknade de tidiga missfallen utan endast det som var i vecka 10. Hoppas verkligen inte man ska behöva vara med om 3 såna mf:s innan man blir tagen helt på allvar.
    Jag självmedicinerar nu efter vad jag läst på FL;) D-vitamin, Kalcium, Folsyra och progesteronkräm. HAHA hoppas de inte motverkar varandra. Känner lixom att jag vill göra NÅT ifall vi blir gravida denna gången(vilket inte är stor chans).
    Nu börjar den olidligt långa väntan till bim som borde vara ca 13e februari. Är det såhär livet skall vara? en enda lång bimväntan? Och så blev vännen gravid oxå. Kul för henne!! det tycker jag. Men blir ändå lite lite bitter.

  • Äldre 1 Feb 18:21
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-02-01 13:45:22 följande:
    Ja det var superstarkt igår..! Ser ju här längst ner...

     


    Ja det hoppas jag att vi har, mannen kommer som sagt inte att orka ha sex ikväll igen, troligen inte imorgon heller. Vi körde i söndags och igår så får hoppas det räcker.. Trodde dock verkligen att det var dag 2 igår o att ägget skulle släppa :s
    Ja det var ju onekligen starkt Flört
    Ok äggsläpp idag alternativt imorgon och ni hade sex senast igår...det räcker ju så att säga då de lever 3-5 dgr i oss, men förstår hur du menar att man hade velat nån mer gång. Ibland tror jag nästan man kan täcka upp FÖR mycket på något sätt. 
    Är du med på hur jag tänker?
  • Äldre 1 Feb 19:19
    Hoppas 2012 skrev 2012-02-01 18:21:00 följande:
    Ja det var ju onekligen starkt Flört
    Ok äggsläpp idag alternativt imorgon och ni hade sex senast igår...det räcker ju så att säga då de lever 3-5 dgr i oss, men förstår hur du menar att man hade velat nån mer gång. Ibland tror jag nästan man kan täcka upp FÖR mycket på något sätt. 
    Är du med på hur jag tänker?
    Ja förstår hur du menar :)

    Men har flera gånger tidigare haft sex dagarna innan äl, tror att gubben min måste ändra några vanor han har (spermiedödande vanor;D) tex långa varma duschar varje dag, thedrickande, snusande, redbull intag dagligen och cola intag dagligen :p 

    Men får väl se.. Han får en paus efter denna månad tills i höst, sen jävlar! ;)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Äldre 1 Feb 22:16
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-02-01 19:19:45 följande:
    Ja förstår hur du menar :)

    Men har flera gånger tidigare haft sex dagarna innan äl, tror att gubben min måste ändra några vanor han har (spermiedödande vanor;D) tex långa varma duschar varje dag, thedrickande, snusande, redbull intag dagligen och cola intag dagligen :p 

    Men får väl se.. Han får en paus efter denna månad tills i höst, sen jävlar! ;)
    Känner igen det där med vanorna, men min sambo vill inte lyssna på det örat att han kanske också behöver ändra på lite kostvanor och sådär.

    Jag fick honom i varje f all att börja med vitaminer- alltid en början :)
  • Äldre 2 Feb 09:40

    Har harft lite familjelivspaus, har varit skönt, men inte blir man gravid för det. Mensen kom i tisdags, så blir nytt försök i februari. Då har vi försökt ett halvt år. Jag tänkte ju förstås tanken att det kunde ta länge, men jag hade nog ändå väntat mig att det skulle ta sig. Vi har i alla fall ny strategi nu - sex alla dagar runt ÄL. :)

  • Äldre 2 Feb 09:43
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-02-01 19:19:45 följande:
    Ja förstår hur du menar :)

    Men har flera gånger tidigare haft sex dagarna innan äl, tror att gubben min måste ändra några vanor han har (spermiedödande vanor;D) tex långa varma duschar varje dag, thedrickande, snusande, redbull intag dagligen och cola intag dagligen :p 

    Men får väl se.. Han får en paus efter denna månad tills i höst, sen jävlar! ;)
    Haha jag är inte så bra på detta med spermiedödande vanor...min man älskar att duscha så han gör det så ofta ändå...jag förstår om det sägs det med vattnet MEN jag tror det måste vara väldigt varmt i såna fall för att det ska kunna störa spermierna...

    Te??? Ska man inte dricka det heller haha...nä nån motta får det vara, vi kör bara på Flört
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus