• Äldre 19 Dec 12:01
    1500329 visningar
    23482 svar
    23482
    1500329

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 3 Feb 16:23

    Mens här också idag, två dagar sen..

  • Äldre 3 Feb 16:52
    Ciccie86 skrev 2012-02-03 16:23:12 följande:
    Mens här också idag, två dagar sen..
    :(
  • Äldre 3 Feb 17:21

    Vårväntan.... Känner igen känslan. Känslan av att allt är som vanligt. Är helt övertygad om att jag kommer att veta den gång det tar sig. Känner min kropp allt för väl nu för tiden.

  • Äldre 4 Feb 13:12

    ÄL-stegring idag. Ikväll kör vi! Ny månad, nya möjligheter!

  • Äldre 4 Feb 13:40

    Känner med er som har fått mensen nu :( lika tråkigt varje gång.{#emotions_dlg.flower} Livet med barn: Om det kan vara någon tröst så har jag hört att kroppen kan bilda barriär mot spermierna när den blivit "van". Alltså kan 2-3 månader med kondom göra att när man börjar igen går det snabbare. Ingen säker källa men tydligen var det en läkare som hade uttalat sig om det. Hur som helst, välkommen tillbaka när du är redo.

    Adnil76: Ja, jag har också fått för mig att jag kommer veta och ha alla möjliga och omöjliga symptom ;)

  • Äldre 4 Feb 13:54

    Hej! Jag brukar kolla till er ibland för att få känna att jag inte är ensam i väntandet och längtandet. Jag håller tummarna och hoppas för er och tänkte bara ge mig till känna .

    Jag är 37 och har en dotter på 3 år som blev till på andra försöket. Så, när vi började försöka göra syskon till henne i april förra året var jag säker på att hon skulle bli storasyster när hon var kring 3. Jag har ännu väldigt svårt att acceptera att det inte blev så och nu hoppas jag att hon överhuvudtaget blir storasyster nån gång.

    Fick ett tidigt mf i juli och sen inget och inget och inget. Kollar ägglossning och tempar så jag vet att vi tajmar ägglossning.

    Nu har vi bokat tid för utredning privat i slutet av feb och jag är rädd att jag helt enkelt är för gammal.

    Jag önskar hela tiden att det ska ta sig för oss och för alla som kämpar - hur svårt ska det behöva vara egentligen?

  • Äldre 4 Feb 15:16
    Aaster skrev 2012-02-04 13:54:23 följande:
    Hej! Jag brukar kolla till er ibland för att få känna att jag inte är ensam i väntandet och längtandet. Jag håller tummarna och hoppas för er och tänkte bara ge mig till känna .

    Jag är 37 och har en dotter på 3 år som blev till på andra försöket. Så, när vi började försöka göra syskon till henne i april förra året var jag säker på att hon skulle bli storasyster när hon var kring 3. Jag har ännu väldigt svårt att acceptera att det inte blev så och nu hoppas jag att hon överhuvudtaget blir storasyster nån gång.

    Fick ett tidigt mf i juli och sen inget och inget och inget. Kollar ägglossning och tempar så jag vet att vi tajmar ägglossning.

    Nu har vi bokat tid för utredning privat i slutet av feb och jag är rädd att jag helt enkelt är för gammal.

    Jag önskar hela tiden att det ska ta sig för oss och för alla som kämpar - hur svårt ska det behöva vara egentligen?



    Jag förstår dig, själv är jag 36 och har själv börjat tänka i dem banorna att jag kanske är för gammal. Träffar en privat gyn som tog sköldkörtel prov som var skitdålig på mig, t4 var på 68. Inte undra på att jag mådde piss.

    Jag får olika tankar som: tänk om jag går in på klimateriet tidigt...Tänk om jag är skadad eller nått. :(
  • Äldre 5 Feb 11:41

    Natis - vad borde t4-värdet vara? Vilka var symptomen för detta? Jag vet, tänker som du om tidigt klimakterie...

  • Äldre 5 Feb 11:50

    Hej på er, här har vi det kallt, Burr Burr.
    Jag tycker det är jobbigt att ÄL har gått förbi för även om vi inte brytt oss om det så kommer jag snart börja simulera gravsymptom helt säkert .

  • Äldre 5 Feb 12:11
    Söndermarken skrev 2012-02-05 11:50:12 följande:
    Hej på er, här har vi det kallt, Burr Burr.
    Jag tycker det är jobbigt att ÄL har gått förbi för även om vi inte brytt oss om det så kommer jag snart börja simulera gravsymptom helt säkert .
    Förstår hur du menar..Vi vet ju när äl inträffar även om vi inte testar..efter många försök så har man ju stenkoll på äl-vecka oavsett :/ Vet man om att det blev minst ett ligg just under den perioden så är det lätt att börja leta efter symtom... Kram å hoppas det blir nått denna gång!!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus