• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Josefinasfina
    Knasan86 skrev 2012-02-13 19:17:13 följande:
    Vi går in på försök nr 8 , fast igentligen 7 månaden. Men hade 2 ägglossningar en månad. Dagarna innan bim och några dar efter va Piss men Nu tar vi nya tag! Har äl om 1,5 vecka och då jäklar ska det liggas. Förra ggn testade vi varannan dag och det hjälpte ju inte så denna ggn kör vi nog dag 12-16 eller nått! Håller tummarna för oss alla!
    Oj 2 ägglossningar samma månad låter ju som ett hopp=) Bra med nya tag! Håller också tummarna för oss! Inte hade jag tänkt att INGENTING skulle hända på 8 månader... men snart kanske det bööörjar hända!
  • Josefinasfina
    Hoppas 2012 skrev 2012-02-13 20:15:33 följande:
    Hej tjejer,

    Tror jag ska ta ett test imorgon på bim-4 alt -5
    Hoppas ni alla mår bra 
    Då håller vi tummarna för ett plus!! Hoppas!
  • ThereseJonsson86

    Grattis till er som har plussat :)

    Vi väntar på ägglossning i det här hemmet, har laddat upp med stickor och ett bättre humör. Känner att det börjar tära på en nu. Försöker göra annat så man inte fastnar i tankarna, baka är ett bra allternativ. Men nu är frysen full med kakor, rutor och annat sött och sliskigt.

    Så nu då? ^^

  • Söndermarken

    Ja som vanligt har jag börjat få menssymptom som oxå kan tolkas som gravsymptom så klart :) ont i tuttarna. Så tänker jag att det brukar jag ju ha och sen får jag för mig att det är annorlunda den här gången , precis som vanligt alltså :)

  • Adnil76

    BIM -5 och PMS från helvetet. Ett synnerligen trist tecken på att mensen är på G. Känns dubbeldeppigt... :(

  • Aaster
    Nellin skrev 2012-02-12 23:49:45 följande:
    Härligt med pluss i tråden! Fler såna vill vi ha!

    Och Söndermarken: Bra jobbat! Jag hejar på dig! Du är grym!

    Normalt sett hade jag varit som i en bubbla just nu. Jag vet att ÄL är runt knuten. Kanske har jag den idag, eller så kommer den i morgon eller övermorgon. Jag vet inte, för jag har ju ingen koll eftersom vi har en paus. Och vet ni, det är så skönt! Jag räknar ingenting och bryr mig inte. Det känns som om jag varit i dvala hur länge som helst och liksom glömt bort livet. Jag märker nu hur mycket tid och energi det har tagit av mig att försöka i ett år. Man blir ju för tusan besatt.

    Så flickor, glöm inte bort att livet har så mycket annat OCKSÅ, än bara bebisvärlden. Man får inte glömma bort att njuta av och uppskatta allt det andra i livet. Man får inte glömma bort sig själv, sin partner och sin omgivning.  Annars kanske man vaknar upp en vacker dag och inser att allt gick en förbi. Jag vaknade nu, efter ett år, och vi mår bättre än på länge här hemma.

    Ibland är det nog i alla fall nyttigt att göra något helt annat.

    Så lite av den kärlek och uppskattning som jag känner inför livet skickar jag nu till er.

    Våren är på ingång. Värm er i solstrålarna och må riktigt gott!  



    Helt underbart formulerat! Jag har visst inte ens ägglossning den här månaden. Nu känner jag för att bara släppa allt, sluta testa, inte äta sånt som sägs hjälpa men som ändå inte gör mig gravid och helt enkelt bli en normal människa istället för den där som inte blir gravid! Vi ska ju utredas snart, så det kanske är en motsägelse men jag får lov att försöka. Nellin, jag tar lite av den där kärleken du skickar och jag skickar tillbaka kärlek till dig - jag tror jag vet hur du känner
  • Orkide

    Skickar lite lycka till önskningar till er. För oss tog det 10 jobbiga månader innan vi fick plus och det med lite hjälp av apiforce som gjorde mina ägg lite mognare. Ägglossningen blev väldigt sen typ på dag 24 men då fick mina ägg lite längre chans att mogna. Innan hade jag provat bidrottninggele och  rosenroot som inte funkade.

    Lycka till nu!!

  • Nellin

    Aaster: Gulle du! Ta nån månad och bara strunta i det om du känner sådär. Om ni ändå ska få utredning, som i sig nog är krävande, så passa på nu innan att släppa allt vad fertilitet heter. Var bara människa och ta vara på allt det andra i livet som gör dig glad. Sen kan du ta nya tag när du vilat upp dig lite. 

    Jag lovar, det är värt det. 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus