• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • BaPumba

    Söndermarken: :( Jävla mens!

    Intetnyttpåplusfronten: Samma kommentar: jävla mens! Det kan nog vara bra som du säger att fokusera på vikten först och skydda er under tiden. Jag tror att det är väldigt bra att skydda sig under tiden man inte vill försöka, inte för att skydda sig mot en ev. graviditet utan alla besvikelser för att den inte uppstår.. Det är svårt att inte hoppas varje månad annars!

    Hoppas2012: Hoppas att en monitor är den extra hjälp som kanske behövs! Det ska bli spännande att börja testa nästa månad:)

  • Aaster

    Nellin - ingen äl här heller och det lät på dig som du förmodligen inte hade det heller. Det är såklart frustrerande men jag kan också känna som du att man slipper invänta BIM. Jag undrar mest över hur min cykel blir nu.

  • Småland

    Jo ni har rätt. Tack för pepp:) det bor ju ett litet frö i mig och jag blir gladare över det för varje dag som går!

  • Söndermarken

    Jag funderade på detta med att man kan bli "imun" mot spermierna, är det någon som vet om det bara är påhitt eller om det finns något bakom det?
    Funderar på att skydda oss två månader


    www.hallegårde.se
  • Adnil76

    Söndermarken - jag vet inte om immun, men min gynekolog säger att man ibland brukar rekommendera att ta p-piller en period (oklart hur länge) om man har svårt att bli gravid. När man sen slutar är man tydligen extra fertil. Typ att en massa mogna ägg lossar eller nåt. Minns inte detaljerna som du märker men han är ingen klåpare utan ofta i framkant och uppdaterad på ny forskning.

  • Vårväntanochlängtan
    Söndermarken skrev 2012-02-17 09:14:03 följande:
    Jag funderade på detta med att man kan bli "imun" mot spermierna, är det någon som vet om det bara är påhitt eller om det finns något bakom det?
    Funderar på att skydda oss två månader
    Jag vet inte heller, har bara "hört" att det kan vara så här inne på Fl, men det kanske är värt ett försök? Jag funderar själv på att prova om det inte tar sig inom 3-4 månader
  • Nellin
    Söndermarken: Det låter inte riktigt trovärdigt att man skulle bli immun mot spermier. Om det nu skulle vara så, så är det nog klokare att skydda sig genom att använda kondom eller genom att köra avbrutet. P-piller är nog inte ett bra sätt att boosta fertiliteten. Att äta fertilitetshämmande hormoner, såsom p-piller, låter knasigt att rekommendera till någon som vill få barn. Jag köper det inte!

    Jag har talat mycket om preventivmedel med min läkare då jag opererade bort cellförändringar förra året och nu med tanke på pco. Hon sa att jag absolut inte ska äta preventivmedel mer. Alls. Inte om jag vill ha barn. Nu har ju jag sämre förutsättningar än många andra, men jag tänker att om man har svårt att bli gravid, vad det än beror på, så är nog fertilitetshämmare helt fel väg att gå. 

    Men jag är inte läkare. Jag styrs bara av mitt förnuft och min slutledningsförmåga.  :) 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus