• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Stinen10
    Nellin skrev 2012-02-18 20:56:01 följande:
    Stinen10: Tack för ditt svar, och grattis till graviditeten!
    Okej, så då förstår jag att man inte måste vara överviktig för att bli diagnostiserad med PCO. Då var inte min läkare helt ute och cyklade med andra ord! :)

    Men hur blev ni gravida nu då? Provrör? Hormonbehandling? 

    Tack så mycket, det känns jättekulSkrattande

    Jo sprutorna fungerar som så att först tar jag Pergotime för att få mens (jag har typ aldrig mens naturligt), på andra mensdagen tar jag första sprutan Puregon. Den är ungefär som en diabetesspruta/penna som man tar i magen. Efter några dagar går man tillbakatill gyn på ett första vul, eventuellt justeras dosen uppåt eller nedåt beroende på hur äggen har reagerat. Det är väldigt lätt att bli överstimulerad när man tar Puregonsprutor, och har man fler än 2 ägg så är det absolut sexstoppFörvånad. Sista omgången jag tog Puregon fick jag spruta mig i 22 dagar, men fick som sagt två jättefina ägg. När vul visar att äggen är mogna tar man äl-sprutan (ovitrelle) så att äggen lossnar, sen ska man sexa 36 timmar senare och helst dagen efter också. 16 dagar efter äl-sprutan kan man ta gravtestet om inte mensen kommit och mitt visade ett stort fint Plus. Känns fortfarande helt overkligt efter att ha kämpat i två år... Skönt att vi inte behövde ta till ivf, vi fick kallelsen dit i samma veva som vi fick vårt plus så det var ett angenämn problem att ringa och avboka vår tid på HuddingeGlad

    Hoppas det löser sig för er, men annars kan jag starkt rekommendera Puregon. Det var klart värt alla nålstickFlört  

    Kram 
  • Ciccie86

    Grattis till graviditeten!
    Börjar fundera på om jag kanske har PCO, får be gyn kolla upp det! Försök 10 här och trolig ÄL på tisdag typ, så vI myser på, utan att egebtl

  • Nellin

    Stinen10: Tack för ett utförligt svar! Det låter otroligt krångligt och jag hoppas att slippa behöva gå igenom det där, men jag förstår samtidigt att det är bättre än IVF (vilket jag VERKLIGEN hoppas slippa). Såklart önskar jag att det kunde ta sig på egen väg, men jag ska lägga dina ord på minnet. När vi väl börjar försöka igen så har vi ju rätt till hjälp, så allt handlar egentligen om hur mentalt förberedd jag är, hur mycket energi och kraft vi har. :)

    Tänk att det kan vara så lätt och så svårt att få barn! 

  • mariia

    Oj va fort tiden gått nu. Jag har BIM på fredag. Har dom andra gångerna verkligen känt mig gravid utan att det vart något. Denna gång känner jag mig inte ett dugg gravid förutom lite ömma och ilande bröst. Undra om det kanske är något denna gång? Ne jag vågar inte tänka tanken .. :p

  • Kämpavidare2012
    mariia skrev 2012-02-20 19:25:25 följande:
    Oj va fort tiden gått nu. Jag har BIM på fredag. Har dom andra gångerna verkligen känt mig gravid utan att det vart något. Denna gång känner jag mig inte ett dugg gravid förutom lite ömma och ilande bröst. Undra om det kanske är något denna gång? Ne jag vågar inte tänka tanken .. :p

    Har med bim på fredag =) känner inte heller direkt ngt rädd att jag inbillar mig!
  • mariia

    Jaså, ja man vågar ju inte hoppas men vill ju så gärna att de ska gå vägen denna gång. Det är rätt lätt att inbilla sig en massa :p håller mina tummar för dig! :)

  • mariia

    Så jätte länge är de väl inte men, snart ett år, fick missfall i oktober i v 15. Ni då?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus