• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • BaPumba

    Maramina: Jag har funderat på det där med naturläkemedel, men jag vill inte riskera att mixtra med kroppen i onödan.. Vi har startat en utredning, och om den visar att allt är ok kan jag däremot tänka mig alla möjliga huskurer för att lyckas!

    Första steget (utöver utredningen) är att testa med clearblues fertilitetsmotor, då blir det förhoppningsvis lättare att träffa ÄL. Det ska bli så spännande så för en gångs skull ser jag fram emot mens så att vi kan börja använda den! :)

  • Maramina
    BaPumba skrev 2012-02-26 21:51:29 följande:
    Maramina: Jag har funderat på det där med naturläkemedel, men jag vill inte riskera att mixtra med kroppen i onödan.. Vi har startat en utredning, och om den visar att allt är ok kan jag däremot tänka mig alla möjliga huskurer för att lyckas!

    Första steget (utöver utredningen) är att testa med clearblues fertilitetsmotor, då blir det förhoppningsvis lättare att träffa ÄL. Det ska bli så spännande så för en gångs skull ser jag fram emot mens så att vi kan börja använda den! :)
    Jag hade ju fördelen att veta att jag i alla fall kan bli gravid då jag för bara två år sedan fick barn. Eller bättre sagt, att jag åtminstone kunde bli med barn för två år sedan. Vad det gäller RR så har jag ätit det under många år under perioder för att bli piggare, så för mig var det egentligen bara BDG som var nytt. Jag ville hellre testa gamla beprövade knep (BDG har använts i århundraden i bla Kina för att öka fertiliteten) innan jag sökte medicinsk hjälp. I och med att jag är så pass gammal skulle vi fått hjälp om vi hade velat det, då vi ändå var inne på sjunde försöket, men som  sagt var, jag ville testa alternativa metoder först.

    För min del skulle inte fertilitetsmonitor varken gjort från eller till då jag har alltid haft stenkoll på ÄL med tanke på de symptom som jag får, och som inte går att missa. Jag har ju kört ÄL-stickor några gånger för att kolla att jag verkligen har ÄL som jag trodde, och det har de ju visat också. Så dom hade jag inte tänkt fortsätta med
  • BaPumba

    Maramina: Jag tror mig ha koll på ÄL för jag har använt billingsmetoden några år (ser på mitt sekret när ÄL närmar sig), och jag får ofta känningar i magen runt den tiden oxå. Så egentligen tror jag inte motorn kommer hjälpa. Men jag har aldrig testat med stickor så jag tänkte att de symptom jag får kanske inte stämmer, jag kanske luras av kroppen att det bara verkar som ÄL.. Egentligen litar jag på kroppens signaler, men det kan vara värt att testa ändå!

    Jag vet oxå om att jag kan bli gravid, vi lyckades i våras men det slutade med MA. Så det känns hoppfullt att det funkat en gång åtminstonde, även om det inte gick så långt. Nånting e det som spökar tror jag iallafall, vi var utan preventinmedel nästan 2 år innan missfallet, dessutom försökte jag och en tidigare sambo i över ett år..

    Anledningen till att jag inte vill testa några huskurer nu är för att utredningen precis har startat, jag vill inte riskera att få missvisande svar på de tester som de nu kan tänkas göra. Nu är det dags att gå till botten med barnlösheten så att även vi får befolka jorden!:)

  • Söndermarken

    Vi har bestämt att inte "försöka" minst två månader jag har fått lite fart på vikten och vi mådde bra av att ta det lite lugnt kände vi. Men jag kommer vara här och kika ändå ;)


    www.hallegårde.se
  • ThereseJonsson86

    Still bleeding over here. Börjar misstänka allt möjligt annat än nidblödning och från cellprovs tagningen. 

  • Nellin

    Hej på er flickor!
    Min mens kom flera dagar för tidigt denna månad och kanske beror det på att vi tagit paus och att jag slappnat av. Känns skönt! :) Så en cykel på 30 dagar denna gång istället för 36.

    Maramina: När i cykeln äter du bidrottninggele? För rosenrot börjar man väl med på mensens första dag och äter fram till ägglossning. Börjar du med bidrottninggelen efter det eller också från dag ett? Jag är inte redo att börja försöka igen utan ska fortsätta med paus några månader till, men sen ska jag nog testa bidrottning. Ge mig gärna tips! Och grattis ännu en gång!

    Kram på er allihop!

  • Hoppas 2012
    Söndermarken skrev 2012-02-27 13:51:06 följande:
    Vi har bestämt att inte "försöka" minst två månader jag har fått lite fart på vikten och vi mådde bra av att ta det lite lugnt kände vi. Men jag kommer vara här och kika ändå ;)
    Ledsamt för oss, bra för er =)
    Hoppas vi ses här inne snart igen!
    Kram
  • Ciccie86

    Jag känner mig konstig idag, eller har gjort det i ett par dagar. Ont i ryggslutet, uppsvullen i magen, trött hela tiden, lite smått öm i brösten samt konstant Hungrig/sötsugen. Jag är på BIM-8 tror jag, så det kan ju lika gärna vara mens på g eftersom min mens är lite oregelbunden fortfarande. Har ingen aning, känner mig bara konstig. En kollega påpekade mitt glada humör igår genom att säga "Är du gravid eller?"... Vilket jag absolut inte vågar tro.. Kram

  • BaPumba

    Ciccie86: Ååå jag hoppas verkligen att du är det! Det är bara till att vänta och se, kroppen kan ju luras men vi får hoppas att det inte är det den håller på med!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus