• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • tebba1978

    Nu har jag med köpt BDG och skall prova:) Har en dotter på tre år sedan innan och vi har försökt med tvåan i  2år men det vill sig inte.... Tog 1 år att bli gravid med dottern....

  • Maramina
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-03-27 16:22:20 följande:
    Ja en resa hade verkligen inte suttit fel :) ska bara försöka hitta utrymme och pengar för det fast det behöver ju klart inte vara något avancerat.
    Varför inte en romantisk weekend? Let's deal och Groupon har bra erbjudanden emellanåt. Jag och maken ska tex iväg på en romantisk hotellövernattning med tre rätters i påsk. Jag tror att det hela gick på runt 900 för oss två, inklusive mat! Här har du länk till groupons del med resor:

     www.groupon.se/deals/travel
  • ElectroDiva

    jag ger upp bebisverkstaden ett tag, allt pusslande med sex kring ÄL, ilska och frustration om sexlivet inte är på topp under dom dagarna, försök att hitta symptom o vänta med spänning om mensen inte kommer. 

    Jag lever på som vanligt, har sex som vanligt utan att ens räkna menscykelns dagar.

    Det går inte fortare men heller inte långsammare av ältandet , när det är meningen att jag ska få ett plus så kommer det, men utan alla förhoppningar så blir det inte en så stor besvikelse när mensen kommer , tills dess så ser jag varje mens som ett steg närmare MITT plus.

    Lycka till tjejer <3 

  • Adnil76

    Vi har inte tid med någon paus i bebistillverkningen. Fyller 36 i sommar så oddsen är inte på topp. Varje ÄL räknas så att säga. Denna gång hann vi med två gånger iaf. Alltid nåt. Känns som att vi har hittat ett sätt att förhålla oss till "sex på schema" så att det tillslut blir rätt trevligt, även om man inte alltid är så tokpeppad. Gäller att skippa kraven på att det ska vara fantastiskt och att man ska vara superkåt. Det är man ju inte alltid, men ändå måste man ju få till det om det ska bli nån knodd. Nu återstår väntan på BIM den 10:e. Väntan är nog det jag tycker är drygast.

  • Hoppas 2012
    Adnil76 skrev 2012-03-28 08:39:50 följande:
    Vi har inte tid med någon paus i bebistillverkningen. Fyller 36 i sommar så oddsen är inte på topp. Varje ÄL räknas så att säga. Denna gång hann vi med två gånger iaf. Alltid nåt. Känns som att vi har hittat ett sätt att förhålla oss till "sex på schema" så att det tillslut blir rätt trevligt, även om man inte alltid är så tokpeppad. Gäller att skippa kraven på att det ska vara fantastiskt och att man ska vara superkåt. Det är man ju inte alltid, men ändå måste man ju få till det om det ska bli nån knodd. Nu återstår väntan på BIM den 10:e. Väntan är nog det jag tycker är drygast.
    Förstår hur du tänker även om du inte är gammal gumman. Men jag kan relatera till det då jag inte trodde det skulle ta så lång tid att bli gravid. Blir 30 i mah och känner mig lite stressad av det faktiskt, fast jag vet man inte ska vara det :)

    Bra att ni fick till det, jag håller med dig tiden ÄL-Bim är så lång...mellan mens o ÄL tycker jag det går ganska snabbt. Håller tummarna för er!
  • Nellin

    Ja tjejer, ibland känns det som om man inte är annat än en trasig bebismaskin som inte vill funka.
    Men nu kan vi i alla fall njuta lite av solen och värmen, vara ute mycket och hitta på aktiviteter som inte involverar att vara en misslyckad värphöna.

    Jag vill önska er alla en härlig onsdag!
    Kram på er hönor! Glad 

  • Hoppas 2012
    Nellin skrev 2012-03-28 11:26:14 följande:
    Ja tjejer, ibland känns det som om man inte är annat än en trasig bebismaskin som inte vill funka.
    Men nu kan vi i alla fall njuta lite av solen och värmen, vara ute mycket och hitta på aktiviteter som inte involverar att vara en misslyckad värphöna.

    Jag vill önska er alla en härlig onsdag!
    Kram på er hönor! Glad 
    Tack detsamma bruttan! Glad
  • Vårväntanochlängtan
    Maramina skrev 2012-03-27 22:03:06 följande:
    Varför inte en romantisk weekend? Let's deal och Groupon har bra erbjudanden emellanåt. Jag och maken ska tex iväg på en romantisk hotellövernattning med tre rätters i påsk. Jag tror att det hela gick på runt 900 för oss två, inklusive mat! Här har du länk till groupons del med resor:

     www.groupon.se/deals/travel
    Ja vi brukar vara inne där och spana imellanåt. I december var vi på weekend i Prag & det var ju supermysigt Glad
    Helst vill vi kunna åka på solsemester en vecka så innan vi vet om vi kan ha råd och tid med det så avvaktar vi nog. Annars hade det ju varit läga att åka till Stockholm antingen nu i vår eller tidig höst. Jag har aldrig varit i huvudstaden vilket ju är rätt illa faktiskt Flört

    Jag har haft ont i äggstockarna nu ett par dagar så jag kan inte annat än att försiktigt hoppas att jag  har haft  en dunder ÄL och att det är vår tur nu{#emotions_dlg.flower}
  • Söndermarken

    Hej jag vill bara kika in och berätta att jag är kvar i kulisserna :)

    Fick veta idag att en av mina bästa vänner som fick barn i somras väntar smått igen. Jag vill vara glad för henne, men det känns faktiskt tungt. Speciellt eftersom att ingen av gångerna varit planerad

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus