• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin
    Stora My skrev 2012-08-22 07:10:26 följande:
    Nellin: Kram till dig. Håller tummarna att det visar sig på ett nytt test. Kanske du testar för tidigt?

    Jag fick positivt igår. Så att det bara försvann är det som är skit. Bilden finns här i tråden från igår. BIM-4 idag. Mitt hopp är dött. Kram på er flickor, nu struntar jag i det här. Jag pallar nog helt enkelt inte mer, så inga fler försök här. Inte utan läkarhjälp.
  • Nellin
    Solrosen 83 skrev 2012-08-22 07:13:55 följande:
    JZ79: Har tagit tablett 5 idag och vill bara bli färdig med kuren på 10 dagar så jag blir av med det men dagarna går så extremt långsamt. Mådde illa till och från under dagen igår men kom på att det var mest när det hade gått några timmar från att jag ätit så jag tog en frukt med någon timmes mellanrum och då blev det mycket bättre. Molvärk i magen hela dagen som på kvällen övergick till extremt ömma äggstockar. Förstår inte riktigt varför det ska göra om i äggstockarna när Provera ska framkalla mens och inte äl. Astrött dessutom hela tiden. Blev en Ipren till frukost för att ta bort den värsta värken så får vi väl se hur dagen blir. Kunde varit bättre alltså men om det så småningom leder fram till en liten bebis så får det vara värt det.

    Är du säker på att du inte är gravid?
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-22 07:14:47 följande:
    Men vad fan...... Men då ser du en skillnad med morgonens test emot gårdagens alltså? Isfl var det ju pos igår! Mensvärk från äl+6 låter inte sannolikt.... Jag tror du fått ett tidigt missfall. Fördjävligt ja i ert fall.... men vanligt vanligt.... Det positiva ändå i detta är ju att det skett en befruktning, så ni vet att simmare och ägg kan mötas. Skulle ändå vara intressant att se ditt test från nu med det igår....för att kunna konstatera att där fanns ett teststreck igår.     Men förstår om du bara är besviken och ledsen nu..... Kramar!!!             

    Dagens test och gårdagens test ser helt annorlunda ut. På gårdagens test ser man två streck. På dagens ser man ett.
  • Två döttrar och en son
    Nellin skrev 2012-08-22 07:19:39 följande:

    Dagens test och gårdagens test ser helt annorlunda ut. På gårdagens test ser man två streck. På dagens ser man ett.

    Ja men då är det ett solklart missfall Nellin....

    Men du blev gravid!!!

    Det är något väldigt positivt.

    Ta hand om er! {#emotions_dlg.flower}     
  • Nellin

    Här ser ni dagens båda test. Jag tog två för att vara säker.
    Så det är dubbel besvikelse. Ni ser ju hur tvärblanka de är.

     



    Det värsta är nog att jag måste knäcka min sambo med det här när han vaknar. Han var så himla glad verkligen och jag vill inte behöva säga det här till honom.
  • Kravmärkt

    Nu blir jag så ledsen Fan Nellin va tråkigt. Jag var helt säker och de andra med så håsar vi upp stämningen och dina förhoppningar. Och så blir det så här. Så jävla tråkigt och orättvist. Jag har tänkt på dig hela morgonen och ville så gärna att ni skulle få ert efterlängtade plus. Förstår att det känns rent jävla förjävligt och jag tycker gott du kan krypa ner i sängen igen. Ligg där och skit i allt ett tag. Skickar många varma kramar till er båda.

  • Två döttrar och en son
    Nellin skrev 2012-08-22 07:35:27 följande:
    Här ser ni dagens båda test. Jag tog två för att vara säker.
    Så det är dubbel besvikelse. Ni ser ju hur tvärblanka de är.

     


    Det värsta är nog att jag måste knäcka min sambo med det här när han vaknar. Han var så himla glad verkligen och jag vill inte behöva säga det här till honom.

    Ja de där är ju negativa.....

    Och jämfört med det igår så är ju det från i går klart POSITIVT Nellin!
    Alltså var du GRAVID men det blev ett mycket tidigt missfall.

    Jag tycker att vi ska vara glada åt att du blivit gravid iaf. Det betyder ju att du kommer bli det igen och då kan det lika gärna stanna kvar! 
    Jag tycker du ska testa med dessa test från äl+7 och sen varje dag framåt efter kommande ÄL. Då ser du från början om det blir ett tidigt teststreck. För det är viktig information att veta att ägg och spermier kan mötas, befruktas och fästa!

    De flesta befruktningar antingen fäster aldrig i livmodern eller börjar implantera men släpper snart av okänd anledning. Så det är helt normalt. Det är för stora kromosomfel i de flesta befruktade ägg.
    Men till slut kommer ett som är helt perfekt och då blir det barn!  
  • BaPumba

    Nellin: Neeej usch så ledsen jag blir! Fy alltså, det är så jävla orättvist!!

    Deppa några dagar och åk sedan iväg på er efterlängtade resa. Värme och tid för varandra kommer göra gott tror jag.

    Det positiva i det hela är att du fick ägglossning, och det ägget lyckades bli befruktat. Det betyder att ni har goda chanser! Snart får ni hjälp med behandling som kommer ge dig ägglossning varje gång, så håll ut, det kommer att bli bra!

    Massa härliga kramar till er

  • Söndermarken
    Nellin skrev 2012-08-21 17:24:01 följande:
    Okej, skönt att allt det andra är toppen!
    Hur var det nu, är ni under utredning / behandling? Vad är planerna?

    Spännande med 30-årsdag! :)

    BIM-5 här! Har haft mensvärk sedan i lördags och vet inte om jag törs hoppas någonting. Utredning på G, första läkarbesöket är gjort. :)

    Hur mår du?! Hur går det med allt?
     

    Vi har inte gjort någonting åt saken, har bestämt att vi skall söka hjälp om vi inte blivit gravida efter bröllopet, juni 2013, jag mådde så vansinnigt dåligt , vilket jag inte alls hade väntat mig så det var så skönt att få känna att man faktiskt inte försökte längre, även om man ändå hoppas lite hela tiden. Vi har faktiskt berättat för några att vi har försökt, de som varit rätt tjatiga, för att slippa behöva försvara sig .   Tyvärr blir det lite problematik med vänner som blir gravida och inte vågar berätta för de är rädda att man skall bli ledsen osv.... sånt är tråkigt.
    www.hallegårde.se
  • Adnil76

    Fan också Nellin! Sorry om jag trissade dig för mkt igår, men jag var så säker på att där var ett streck...

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus