• Äldre 19 Dec 12:01
    1498014 visningar
    23482 svar
    23482
    1498014

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 22 Aug 09:32
    JZ79 skrev 2012-08-21 21:00:21 följande:
    Saknat dej!!! Hjärta Försökt gå in på din sida, men det gick inte...men läste det ska vara fixat? ska kolla sen..Trist du inte fått ditt plus än, men såg du har annat att tänka på. Kul med 30 års fest!! Hur går det med bröllopsplaner? Gården? Vikten? Om jag minns rätt så hade du allt det på gång Glad
    Jag är tyvärr kvar..15 långa försök nu...Obestämd Utredning är påbörjad och det visar sig att jag är tiptop (förutom att det inte skadar att tappa några kg, men inget måste för att kunna få barn naturligt eller via ivf). Skönt att mina värden är bra, värre var det med mannens spermier. De visade sig vara få och svaga Rynkar på näsan De tror det beror på nån sorts inflammation, så nu har han behandlats med stark antibiotika i 30 dagar och ska lämna nytt spermaprov om ca 2 månader. Därefter skickas remiss till ivf på Sahlgrenska. De måste bara veta om det ska göras ivf med pigga simmare eller om det ska bli icsi med de lite svagare..Under tiden försöker vi själva och hoppas att behandlingen gjort att spermierna hittar ett fint ägg på egen hand Solig

    Vi har en särskild tråd för bimlistan nu, länka gärna den i TS www.familjeliv.se/Forum-1-336/m65594227.html Den heter "BIM till tråden "Vi som försökt ett tag utan plus"
    H ejjjjj, SÅg att du varit inne på sidan nu :),
    Jo jag har fullt upp med annat så det går bra ändå, men varje månad när mensen närmar sig så hoppas man ju faktiskt,
    Bra att veta hur det stod till iallafall så ni kan göra något åt det, min sambo är inte ett dugg sugen på utredning, så det fr vara så länge. Jag känner inte heller att jag har bråttom ännu.
    Jag skall lägga till tråden i TS
    www.hallegårde.se
  • Äldre 22 Aug 09:32
    Nellin skrev 2012-08-22 07:18:23 följande:

    Är du säker på att du inte är gravid?
    Helt säker kan jag ju så klart inte vara med tanke på att vi försöker men sannolikheten är väldigt liten. Testade med äl-test under en stor del av cykeln men fick inget som helst utslag på dessa trots 2 gånger/dag. Gjorde VUL på dag 19 och fick konstaterad PCO då och läkaren trodde inte heller att jag haft äl. Har tagit blodprov för att få det bekräftat men inte fått några svar än. Gjorde även en undersökning på dag 19 då läkaren sprutade in saltlösning för att se hur väggarna i livmodern såg ut och detta skulle ha negativ inverkan om det var så att det fanns ett befruktat ägg. Tog ett test i lördags (dag 27) som var negativt och sen började jag ta Provera. Illamående är det ju 1 på 10 som blir av detta läkemedel så det är ju väldigt vanligt. Äl kan ju så klart varit senare med tanke på PCO men inte känt några som helst symptom på det denna månaden. Borde väl kanske ta ett test för säkerhetsskull men är så trött på att få blanka test så jag har ingen större lust att testa och bli besviken när jag känner mig så säker på att det inte är något.
  • Äldre 22 Aug 09:35
    Kravmärkt skrev 2012-08-21 21:13:06 följande:

    Nämen heeeeeej!! Hur mår du? Är du här något eller har ni fullt upp med gård, bröllop och liv?

    Du är saknad här ska du vetaJag
    Jag tror inte jag varit inne en enda gång sedan jag "drog" blev så trött :(

    Gården blir större och större, har hittat en ny hobby i höns :)

    Bröllopet planeras sakteliga och vikten har legat stilla hela sommaren , men skall gå på et igen nu .

    Inga b'bisar för dig heller?
    www.hallegårde.se
  • Två döttra­r och en son
    Äldre 22 Aug 09:35
    Adnil76 skrev 2012-08-22 09:25:40 följande:
    Fan också Nellin! Sorry om jag trissade dig för mkt igår, men jag var så säker på att där var ett streck...

    Det var ett teststreck där!
    100 procent var det det.
    Jämför de från idag med det hon la in bild på igår.... du ser ju att det från igår har ett andra streck men inte de från idag.
    Ett tidigt missfall.   
  • Äldre 22 Aug 09:35
    BaPumba skrev 2012-08-22 00:04:01 följande:
    Hoppas: Så härligt att de första 12 veckorna är över! Hur mår du i graviditeten?
    Ja det är skönt :)
    Man kommer nog alltid vara orolig dock...
    Hur mår du?
    Nellin skrev 2012-08-22 06:31:49 följande:
    Tidig onsdag morgon och här sitter en helt knäckt Nellin, med två helt blanka test i knät. Dom är verkligen helt blanka och jag förstår ingenting. Jag fick ju två streck igår. Jag såg dom ju, min sambo såg dom! 

    Hur kan det få vara så här?
    Jag har nog aldrig känt mig så lurad.

    Vi var så himla glada... 
    NEEEEEJ!
    Jag är chockad, jag är skeptisk till tester och folk som ser skuggor hit och dit men jag såg verkligen igår, tydligt tom...testa med ett annat test?

    ♥ BF 23 februari 2013 ♥
  • Äldre 22 Aug 09:36
    Hoppas 2012 skrev 2012-08-21 22:24:52 följande:
    Söndermarken
    Det går bra tack, halvvägs igenom v 14. Håller tummarna stenhårt för er!!

    Nellin
    Hej!!
    Vad är det jag ser!!!!!!!!!! Det ser mycket lovande ut tjejen, nu blir jag rörd, dessa hormoner!!!

    Måste bara säga att detta med spökstreck är inte så tydliga som ditt! Ibland vill man se nått som mest är en skugga! Jag gillar testlagret iaf :)

    Åh så underbart , hur lång tid tog det?
    www.hallegårde.se
  • Äldre 22 Aug 09:39
    BaPumba skrev 2012-08-21 22:57:24 följande:
    Söndermarken: Vad roligt att du har tittat in igen, det var längesen nu! Som resten av de gamla godingarna från tråden frågat: hur går det med allt?? Ni planerade bröllop om jag minns rätt? Och grejade ganska mycket med huset?

    Som du märker är vi fortfarande några tappra kämpar som hängt i tråden typ sen den startade, men några har iallafall kunnat lämna den pga plus! :) Och en hel del nya har tillkommit, vi är ett gött gäng. Jag imponeras av hur många inlägg tråden är uppe i nu, över 5000! Du startade något som det verkligen fanns behov för kan man säga..:)

    Ja jag hittade aldrig någon tråd som jag kände mig hemma i för alla hade "krav" på både det ena och det andra. Här behöver man bara känna sig lite förtvivlad så passar man in  ;)

    Det är väldigt aktivt här och det gläder mig, skall nog hänga här lite tror jag även om jag just nu och ett par månader framåt inte alls vill bli gravid för då blir det total krock med bröllopet :)

    Vi håller precis nu på och färdigställer hela övervåningen på våran lada som vi har renoverat och det är där vi skall ha bröllopsfesten, men vi skall börja med sambons 30 årsfest om en månad så det är bråda dagar :)
    www.hallegårde.se
  • Äldre 22 Aug 09:42

    Nellin =((((


    www.hallegårde.se
  • Äldre 22 Aug 09:47

    Nellin: åh nej!! Jag blir så ledsen för er skull.. :( Tusen kramar till dig!!

  • Äldre 22 Aug 09:49

    Jag tror på ett sätt vi ska vara försiktiga med att säga att det är ett tidigt missfall...
    OM det är så, så blir inte testerna negativa direkt dagen efter.


    ♥ BF 23 februari 2013 ♥
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus