• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Ingrid1989
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-26 17:59:43 följande:

    Då hade du säkert ÄL den 16.e.
    Räknar vi från dagen efter det så är du på dag 10 efter ÄL nu.
    Har du 14.dgrs lutealfas?
    Isfl blir väl bim på fredag?   
    ja jag tror också på 16e för hade så jävulskt ont då.. 
    ja torsdag eller fredag gissar jag på. letealfasen vet jag inte riktigt då det är första gången jag ägglossar på pergo 
  • Hoppas 2012

    Hej tjejer, full rulle här läser jag :)
    Hoppas alla mår bra, ja förutom om vu får mens såklart, då stöttar vi!

    Är det en ny grej här att bara de som försökt i ett år får vara med? Jag är enig man har inte försökt länge i 2 mån bara undrade efter det jag läste. Nu är ju jag gravid så borde kanske inte säga nått men trots det hängt läääänge här.

  • Pastell

    Öh men vänta lite här nu. Vadå försökt mer än ett år? Det har inte vi och det hade jag inte när jag började skriva i tråden. Innebär det att jag alltså inte kvalar in för att delta i tråden.
    Ja isåfall drar jag mig åt annat håll.

  • Nellin

    Brudar, nu börjar den klassiska mensvärken komma här i lugn takt. Det börjar väl forsa lagom när vi landat och jag ska kliva i vattnet :) Typiskt!

    Hoppas2012: Det är nog ingen som tycker att man måste försökt i över ett år för att få vara med. Men kanske lite längre än två månader, kanske mest för att vi ska kunna få tala med andra i samma sits, som förstår det här med att kämpa och kämpa i tid och otid. :) Du har väl hängt här i 10 månader innan du fick plus va? Och vi är alla här så glada för att du är gravid, och du är välkommen här lika mycket ändå. Du är en av oss vet du!

    Pastell: Vilken temp tycker du jag ska köpa? 

  • Nellin
    Pastell: Jag tror inte att BaPumba menade det riktigt så, eller det kan ju bara hon svara för men jag misstänker att det inte var menat riktigt som det kom fram. Det finns såklart ingen gräns, och alla är lika välkomna!
  • Pastell

    Nellin: Skulle rekomendera en muntermometer om du inte vill använda en rektal. Rektal är dock den som mäter mest rätt egentligen. Men det är ju kanske inte så många framförallt vuxna som använder det.

  • Kravmärkt

    Alltså får och får.. Men som TS säger "Vi som har lite svårare att plussa.." då känns två försök inte riktigt där.

    Det jag gillar med den här tråden är att inte folk droppar in två dagar innan bim och sen visar upp ett positivt test två dagar senare och drar. Sådana trådar kryllar det av. Vi som hänger här har försökt länge (runt ett år och mer) och då är det mycket lättare att dela känslor och tankar, eftersom vi förstår varandra lite bättre. Men så klart, vad som är länge är en subjektiv känsla och det förstår jag mycket väl!

  • Malin1988

    Det "vanliga" är väl att det brukar vara 8 månader som räknas som normalt för ett fertilt par innan man plussar. Så jag tycker att när det har gått över 8 'månader platsar man här i "vi som har lite svårare att plussa". Vi förstår ju den där hopplösa känslan på ett annat sätt...

  • Rebster

    Ja, och jag menade inte heller exakt ett år. Ville bara markera att två månader inte var en lång tid så att den nya tjejen inte skulle bli orolig. Givetvis är alla välkomna men jag tycker också att det blir knas när de flesta här inne har försökt i 7 månader eller mer och någon vill komma hit som försökt i två. Och så finns det dem som försökt i 10 år som tycker att vi är löjliga.
     Menade inte att trampa någon på tårna, det tror jag ingen här menar!

  • BaPumba

    Jag menade inte heller att trampa någon på tårna, jag ville bara förtydliga det Rebster skrev, med att vi inte har någon 1-årsgräns för att kvala in. Men som Kravmärkt skrev så är det subjektivt. Jag tycker det är skönt att vi inte har någon direkt gräns, men det som håller oss samman är ju att vi alla har svårare att få plus, och det vet man ju inte förren det har gått ett par månader.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus