• Äldre 19 Dec 12:01
    1500251 visningar
    23482 svar
    23482
    1500251

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Pastel­l
    Äldre 11 Oct 19:10

    Lillnosen: Läste en tråd nånstans där massor blivit gravida efter spolningen, antingen direkt efter eller månaden efter. Nån skrev nått om att det blir lite "oljigare" och lättare för spermierna att komma dit de ska efter spolningen och vätskan. Så nu håller vi alla tummar för oss och såklart alla andra som inte gjort spolningen! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 11 Oct 19:17

    Har oxå läst om det! De flesta har blivit det på 1-3 försök efter spolningen. Men jag hittade inget om varför. Men det med oljigheten lät intressant!

  • Pastel­l
    Äldre 11 Oct 19:34

    Måste fråga ni som gjortt spolningen, skrev läkaren ut vul-bilder på er också? Alltså inte som jag fick men som han skulle skicka med i utredningen. Funderar över varför... fri passade ser man väll knappast på ett vul

  • Pastel­l
    Äldre 11 Oct 19:35

    Usch vad jag stavar. Och spammar tråden känns det som

  • Äldre 11 Oct 19:39

    Hm, inte så vitt jag vet! Men de kanske sparades digitalt eller nått utan att vi vet om det. Eller så kanske de bara skrev om det i journalen.

  • Pastel­l
    Äldre 11 Oct 19:40
    Lillnosen skrev 2012-10-11 19:39:14 följande:
    Hm, inte så vitt jag vet! Men de kanske sparades digitalt eller nått utan att vi vet om det. Eller så kanske de bara skrev om det i journalen.
    Kan varit så. Han kanske skulle "bevisa" att jag faktiskt inte har nån pco ,att det såg "normalt" ut. Jag vet inte
  • Äldre 11 Oct 19:50

    Missloo, vi går privat och betalar. Blir nu nästa cykel.
    Dock blir jag lite fundersam efter vad ni skriver om cyklarna efter spolning. Kanske skulle köra puregon en gång till...

  • Äldre 11 Oct 20:21
    Nellin skrev 2012-10-11 15:32:01 följande:
    Skönt att alla era spolningar har gått så bra!

    Jag sitter här och inser att vi i tråden är inne på sida 700 nu! På 700 sidor har vi följts åt här och det får mig att inse hur himla länge sedan det var jag gick med i den här gruppen. Tänk så ont anande vi var då om hur lång tid det skulle ta. Jag hade aldrig kunnat tro det.

    Jag måste ändå säga, nu när jag har en bra dag, att jag på ett sätt är tacksam. Visst hade jag önskat slippa mycket besvikelse och misslyckanden, och visst hade jag önskat slippa alla sjukhusförsök och planerade ligg. Men jag är ändå tacksam. Tacksam för att min relation till min fästman har överlevt kämpandet och dessutom blivit ännu starkare, tacksam över att ha fått så bra kontakt med er här inne, tacksam över att vi har så bra hjälp i Sverige, tacksam över att ha fått så bra testresultat, tacksam över mina tre fina ägg som snart släpper, tacksam över att ha fått längta så jävla länge så när bebisen väl kommer behöver jag inte tvivla på att jag är redo. När dagen äntligen kommer så vet jag att det kommer ha varit värt varenda tår.

    Jag har fått så många nya perspektiv på livet genom det här slitandet och kämpandet och det resulterar i att ett barn sedan bara kommer ge ÄNNU mer  lycka.

    Det har varit jobbiga 22 månader, och vem vet hur lång tid till detta kommer att ta? Kanske blir det IVF. Kanske tillochmed adoption. Det vet jag ju inte, och jag hoppas verkligen att väntan snart är över. Men just nu, här på sidan 700 i den här fantastiska tråden så känner jag en sådan enorm värme och tacksamhet.

    Puss! 

    Gulle dig!!! (Tjuvläser nästan dagligen så jag hänger i kulisserna )
  • MissLo­o86
    Äldre 11 Oct 22:02

    Pastell: Håller tummarna :D 72dagar: Ja men då är det ju rätt så snart? Du får berätta mer när det börjar närma sig, så man kan hålla näbbar o klor att det lyckas :)

  • Pastel­l
    Äldre 11 Oct 22:08
    MissLoo86 skrev 2012-10-11 22:02:29 följande:
    Pastell: Håller tummarna :D 72dagar: Ja men då är det ju rätt så snart? Du får berätta mer när det börjar närma sig, så man kan hålla näbbar o klor att det lyckas :)
    Välkommen hit, om jag missat skriva det Ibland går det av bara farten här inne i tråden Håller mina tummar för dig också att det tar sig denna månaden.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus