• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79

    BaPumba, håller tummarna för nidblödning! Kram

    Wittra, förstår du är livrädd för för att de ska hitta nått fel på nån av er eller båda. Fast när ni nu ändå försökt så länge så är det ändå skönt att veta hur det ligger till. Det finns ju hjälp att få i alla möjliga former. Fast det vanligaste är ju att läkaren inte finner något fel på vare sig man eller kvinna. Ni gör vad ni kan så länge. Regelbundet sex och gärna äl-test och/eller tempning. Vår läkare rekommenderade sex varannan eller var tredje dag, då täcker man upp bra hela cykeln.

    Vårväntan.... Va skönt att du har en bra bm som du känner dig trygg med. Hoppas du får höra hjärtljud snart. Det är väl ett gott tecken att du börjat kräkas isf Stor kram till dig!

    CD 35 här å mensen har fortf inte anlänt. Blä! Varför kan kärringen inte komma när den ska? Tog ett gravtest tidigare, tänkte att mirakel sker ju..men såklart fick inte vi uppleva det *bitter* Testet va så jäkla blankt det kan bli. Nån liten millisekund hoppades jag ju, men det var inte vår tur denna gång. Det stör mig att mensen dröjer eftersom det betyder att vi måste vänta än längre på ivf nr 2. Hela behandlingen fördröjs med minst en vecka, eller två, om nästa cykel blir lika lång. Jaja, återstår att se...Känner att jag svamlar, trött å borde sova Kram å godnatt tjejer

  • Maramina

    JZ: Jag vet precis hur du känner dig! Jag var ju i samma sits bara för några veckor sedan... Om det känns bättre att jämföra sig med andra så tänk då på att hela mitt IVF:försök flyttades två månader på grund av det Men oavsett så är det för d-ligt av kroppen att hålla på så när man bara vill komma igång med sitt nästa försök så snart som möjligt....

    Fast nu blir det ju inte det heller då jag fick jobb och därför inte kommer att göra något försök förrän i början av nästa år, när min provanställning övergått till fast.

    Hade mensen kommit då som den skulle hade jag troligtvis varit ruvare nu....

  • bolltjej35

    Mensen kom precis som vanligt. Känns lika blytungt som vanligt när den kommer. Är mer och mer inställd på IVF till hösten. Utredningen är redan gjord. Har lite lågt AMH värde 0,6. Vi funderar på om vi ska göra den privat eller på Sahlgrenska. Klart vi ska försöka under sommaren också, men det känns hopplöst. Mina kompisar i samma ålder blir gravida men inte jag. Det är bebisar i varje hörn känns det som. Klart jag är glad för deras skull, men känner saknaden efter en egen bebis. Dessutom har jag en förmodad korsbandsskada. Får besked på torsdag vad som hänt i knät. Är man bolltjej så är man. Opererade mitt korsband för 5 år sedan så jag hoppas inte det är av, men jag är förberedd på det. Vad är det man säger en olycka kommer sällan ensam. Så livet känns tungt just nu. Det enda som går bra är jobbet. Fick bra löneförhöjning och min chef är mycket nöjd med mig.
    Barnlösheten sliter även på min och min mans relation. Min man tycker jag stressar för mkt både över barn och på jobbet. Han menar på att det kanske är därför det inte tar sig. brukar tala om för honom att jag är gammal och har lågt AMH värde. Klart stress inte är bra, men jag vet inte hur mkt det spelar in i de här sammanhangen. Det tråkiga är att jag till viss del börjar tappa intresset för sex. Det är bara bebisfabrik just nu. 

  • Maramina

    Bolltjej: Jag minns inte nu (allmänt förvirrad på morgonkvisten) men hade ni redan gjort era gratis IVF? Ni hade väl inga barn sedan tidigare? Varför då åka utomlands och betala dyra pengar för IVF när man kan få det gratis? Dessutom så blir det oftast inte billigare att åka utomlands för IVF, om man nu betalats för det hela än att göra det här hemma i Sverige, snarare tvärtom. Särskilt om man kan göra bruttolöneavdrag. Kan ni både göra det så kan det bli upp till 50% billigare än listpriset, tex en behandling som skulle kostat 27000kr kan bli så "billig" som 13500kr

  • wonders

    God morgon tjejer.

    JZ förstår vad du menar. Det har varit så för mig med att det hoppas över lite dagar i kommande mensperioder men att det stabiliserar sig efter någon gång. 

    Många det var som har BIM i dagarna. Själv har jag inte hundra koll på när jag har BIM. Känns rätt så befriande men idag så mår jag lite sådär småilla så kanske ska räkna lite på det..
    Idag kommer mina små rara systerbarn på visit. Ska bli riktigt roligt. Igår försökte jag att få bebisbacillen att fastna genom att snusa på en liten söt 2veckors baby. Men hon var väldigt liten och tunn.  

    Bolltjej: Som Maramina säger har ni gratis försök "kvar" så gör dem först. Varför betala för något som man får subventionerat av staten? Så länge ni är under 39-40 beroende på var ni bor i landet och inte har några barn sen tidigare så har ni ju rätt till dessa försök.
    Dock har din sambo rätt i att stress är inte av godo när man försöker att bli gravid. Dock är det ju som någon sa att det finns de som har blivit gravida i krigstider mm och om inte det är stressigt så vad är. Men om man kan bör man ju försöka att ta det lite lugnare. Jag har testat och det går men det är inte alltid så lätt att göra. Glad
    Dock var det den del med störst vikt som doktorn i Kroatien gav mig nu senast plus att min sambo inte fick göra mig upprörd. Ordinationen var att jag bara skulle ta det lugnt. I Sverige säger de att man ska leva som vanligt så den varianten har jag ju redan provat. Det var ovant att ta det lugnt men inte helt oangenämt.Flört       

    Nej nu är det kaffepaus men ni får ha en riktigt underbar dag i solen. KaffeHjärta   

  • Söndermarken

    Jag och min har har haft lite mycket och göra och satte oss igår äntligen och läste genom alla papper klokt om provtagning och sånt som vi fått hemskickat, upptäcker då att han skall lämna spermaprov på torsdag redan och skulle ha lämnat blodprov en hel vecka innan, så vi börjar med att göra fel..känns sådär..vet att det är svårt att få tider på sommaren och man är ju som lite otålig :) Jag hoppas de är snälla mot honom för det där provet verkar vara "lite känsligt" ;)

    Nu väntar jag då för första gången på mensen istället efterssom jag skall lämna prov på andra blödningsdagen, som säkert kommer infinna sig på en helg bara för att krångla ytterligare ...

    Men nu är det på g iallafall och vi har börjat våga  prata med varandra om det klokt, förut har vi bara sagt, vi får se vad som händer typ, men nu har vi kunnat prata om olika senarier osv, tänk om... vad gör vi då osv...

    Sex har vi riktigt bra flyt med just nu, det är väl nygiftheten som sitter i  ;)


    www.hallegårde.se
  • JZ79

    Äntligen kom mensen! CD 36. Återstår att se hur nästa cykel blir, tiden för prel äggplock kommer skjutas upp minst en vecka iaf. Jaja..inte mkt att göra. Jobbat, varit hos frissan å nu efter lunch å vila blir det träning hos sjukgymnasten.
    Kram på er!

  • Maramina

    Skönt Söndermarken att sexet fungerar fint för er! Och skönt att ni kan prata med varandra! Det är ju så viktigt att man kan det!

    Skönt JZ att mensen kom tillslut! Hur blev håret efter frisörbesöket? Och har tabletterna hjälpt? Jag fick för mig att också testa, men de tycks inte ge mig någon verkan den här gången Söndermarken, kan du inte skicka lite sug till mig med?

  • Ciccie86

    Usch! Just nu är jag så trött på allt vad barnlösheten och försök till att få barn har gjort med mitt förhållande!! :( Vi har alltid haft det jättebra i vårt förhållande på alla plan.. Men under de senaste månaderna så har allt förändrats :(
    Vi pratar knappt, han är aldrig hemma och jag rymmer till gymmet så fort jag kan. Vi umgås mycket med folk på varsitt håll istället för med varandra. Vi har knappt något samliv och allt känns väldigt jobbigt och osäkert :/ just nu vet jag varken ut eller in :/

  • Söndermarken
    Ciccie86 skrev 2013-07-01 15:42:04 följande:
    Usch! Just nu är jag så trött på allt vad barnlösheten och försök till att få barn har gjort med mitt förhållande!! :( Vi har alltid haft det jättebra i vårt förhållande på alla plan.. Men under de senaste månaderna så har allt förändrats :(
    Vi pratar knappt, han är aldrig hemma och jag rymmer till gymmet så fort jag kan. Vi umgås mycket med folk på varsitt håll istället för med varandra. Vi har knappt något samliv och allt känns väldigt jobbigt och osäkert :/ just nu vet jag varken ut eller in :/

    Hur länge har ni varit ett par? och hur länge har ni försökt??
    www.hallegårde.se
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus