• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • BaPumba

    Idag kom en till liten blödning, likadan som i söndags. Återstår att se i eftermiddag när jag tömmer menskoppen om det är riktig mens denna gången eller om den bara retas med mig. Nu är det mer rimligt för den att komma iallafall eftersom det är dag 13 efter ÄL, fast den brukar komma runt dag 15-16 efter ÄL. Om mensen ska komma hoppas jag att den inte ska hålla på och bråka med mig mer!

  • JZ79

    Em me, hej finis Hur har du det? Kram

    wonders, äter du 4 påsar/dag? Isf finns inte mkt energi över för träning. Kroppen ställs in på svält eftersom du då får i dig mindre än 900 kalorier/dag. Promenader (30 min/dag) var viktigast enligt ssk på SU, för att hålla igång musklerna så kroppen förbränner fett å inte muskler. Tog tag i träning först när jag börjat äta lite smått igen. Duktig du är som kämpar!! Kram

    Idag ska jag till min nya läkare på
    Vårdcentralen, ska ju sätta ut min medicin jag har mot ångest. Gissa hur jag mår.... ÅNGEST!! :-/ Jaja, nu är det ju nått som gör den inte funkar med grav längre så det är bara att försöka gilla läget. Håll tummarna att jag håller ihop å inte rasar ner i ett svart hål... Ska verkligen försöka att ta en dag i taget och inte oroa mig. Inte tänka tankar som "tänk om.."

  • Em me

    Maramina och jz79, jag mår bra, magen växer och ibland känner jag små puffar. Dock är jag sjukt nervös inför rul som är på måndag, tänk om nått är fel!! Men bara att gilla läget och njuta av magen och puffarna, hjälper ju inget att va nervös..

  • BaPumba

    Det var riktig mens som kom. Strunt samma, nu kan jag dricka öl utan problem på lördag när det är massa konserter.

    Em me: Skönt att höra att du mår bra. Om allt känns bra och du känner små puffar tror jag inte att du behöver oroa dig inför måndag. Nu kommer ni se er bebis för första gången!

  • otålig

    Hej tjejer! Kul att se att ni tänker på oss! För den som vill hålla sig uppdaterad har jag startat en blogg arvidochvincent.blogg.se (där har jag dock inte offentliggjort att det tog tid att bli gravid med utredning etc..). Tråkigt att se att det går så trögt för många, önskar verkligen att er tur ska komma nu allihop!

  • Söndermarken
    Ciccie86 skrev 2013-07-02 23:30:14 följande:
    Maramina - Tror inte vårt förhållande enbart knakar pga barnlösheten. Det är många andra faktorer som spelar in som jag ej pratat om här! Jag tror och hoppas att vi kommer klara denna kris! Vi har redan börjat prata mer och vi vet att vi älskar varandra och att vi vill och ska klara detta! :)

    Det låter ju bra, får hoppas att denna prövning stärker er, allt kan ju inte vara bra jämt heller.
  • Söndermarken

    Idag har min man lämnat sina första prov, jag är precis lika pirrig och nervös som jag var när vi först började försöka, det känns bra, att vara förväntansfull lixom , fast det känns ju bra mycket mindre oromantiskt iof , men vi har bestämt att försöka göra så mycket som möjligt av detta tillsammans iallafall

  • Maramina
    otålig skrev 2013-07-04 08:43:04 följande:
    Hej tjejer! Kul att se att ni tänker på oss! För den som vill hålla sig uppdaterad har jag startat en blogg arvidochvincent.blogg.se (där har jag dock inte offentliggjort att det tog tid att bli gravid med utredning etc..). Tråkigt att se att det går så trögt för många, önskar verkligen att er tur ska komma nu allihop!



    Åååh, vilka små pluttar! Tänker på er ofta och håller tummar och tår för att de ska växa och bli stora och starka. Jag kommer absolut att följa bloggen! Stor kram till er
  • kanske 4a
    otålig skrev 2013-07-04 08:43:04 följande:
    Hej tjejer! Kul att se att ni tänker på oss! För den som vill hålla sig uppdaterad har jag startat en blogg arvidochvincent.blogg.se (där har jag dock inte offentliggjort att det tog tid att bli gravid med utredning etc..). Tråkigt att se att det går så trögt för många, önskar verkligen att er tur ska komma nu allihop!

    Tack för adressen, tänker på er. kämpa på !
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus