• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • calabalic
    Maramina - Jag tror det är svårare än man tror att ägget ska "åka ut" sådär. Är det inte till och med så att det är mensen som skickar ut ägget? Eller det kanske bara skickar ut slemhinnor och sånt. Kommer inte ihåg vad de sa på sexualkunskapen för massa år sen. :) Jag grubblar i alla fall också på om ägget är kvar eller ej. Även om det bara är kortvarigt är det ju en trevlig känsla att tänka att man ändå har ett litet befruktat ägg där inne.

    Usch jag fastnade i en blogg av en kvinna som försökt få barn i 12 år. De hade haft massor motgångar men ändå fortsatt att kämpa på alla sätt, många IVF:er och andra behandlingar. Sen till slut blev de plötsligt gravida med IVF, mot alla odds och de var så lyckliga och tacksamma. Passerade nervösa första veckor och började våga tro på det. För att i vecka 14 få veta att barnet bara har vatten istället för hjärna, så det slutade med att hon fick göra abort (genom att föda) i vecka 20. Herregud, mitt hjärta gick itu!! Man ska inte läsa sånt där för man förlorar liksom livsgnistan när det är så himla orättvist för vissa. Samtidigt får man ju lite perspektiv på sin egen situation. Vi har ju bara försökt i 3,5 år och är bara inne på vår första IVF.
  • Solrosen 83
    Maramina: Vad härligt att läsa att det gick bra igår och att flera av äggen hade blivit befruktade så du kunde få tillbaka ett av toppkvalité. Håller alla tummar stenhårt här att det går vägen denna gången för er och att du får behålla det lilla grynet inne i dig.

    JZ: Vad skönt att ni fick en ny tid inte allt för långt fram i tiden och att den nya tiden verkar kunna passa med era scheman. Skickar stora styrkekramar till dig! {#emotions_dlg.flower} 
  • bolltjej35

    Tack Bapumpa för infon. Jag får passa på att göra ett ärende på lunchen också när jag ändå är i stan. 
    Dessa ursäkter, men vi vill inte berätta allra minst på mitt jobb. Skulle vara ganska körd här då skulle jag tro. De kommer inte vilja satsa på m ig framöver och vi är mitt i en omorganisation och en gruppchef/teamleader ska utlysas på vår avdelning som jag är lite sugen på även om det är en tuff roll så är det också en utmaning och nästa steg i karriären att ta. Vill ju helst kunna kombinera både IVF och jobb. IVF är dock prio.
    Känns pirrigt idag. Får uppdatera när jag varit där. Ska dit kl 11. Fjärliar i magen.
    Maramina. Vi hoppas på sköra slemhinnor och att ditt frö gror.

  • Em me

    Vad härligt att du kommer ihåg mig JZ! du gör rätt i att favorita;) tanken är att jag ska skriva om lite småsaker som får en på ett lite härligare humör och lite smått om saker man kan unna sig och sådant. Får hoppas jag lyckas skänka någon lite glädje, om inte annat så får skrivandet mig själv att fokusera på de små ljuspunkterna  dagen
    ;)  

    och till er andra, det är verkligen spännande med  allt som händer nu!! Vill ha er i fortsättartråden snart;)

    ha en trevlig dag:D kramar 

  • Jenso

    Hejsan

    Kul att se dig Em me jag ska kolla in din blogg.

    Hoppas allt går bra idag bolltjej.

    Igår var jag på kliniken för att planera nästa behandling och vi ska köra korta med gonal f och nån annan sorts LH spruta oxå tror jag. Jag har ju också gjort immunförsvar testet och det har visat sig att jag har ett väldigt aggressivt immunförsvar (nka värde ska vara under 15% men jag har 35%) så jag ska äta steroider och komma in till klinken för att gå intralipid dropp under behandlingen. Jag fick bara brevet om siffrorna igår kväll så har inte pratat med nån läkare men just nu snurrar tankarna lite om att det måste väl ligga nåt bakom ett aggressivt immunförsvar och skulle det här betyda att vi aldrig skulle ha lyckas naturligt..

  • Söndermarken

    Jag är inte här så ofta och gör väsen av mig även om jag är inne och läser mellanåt. Idag har vi äntligen efter alla prov träffat våran läkare och jag fick diagnosen PCOS...
    Rätt skönt ändå, när man vet att något är fel så är det skönt att få veta vad som är fel. Jag skall börja med att äta tabletter som kommer (förhoppningsvis) hjälpa mig med vikten till att börja med. Så utvärderar vi på nyåret .

  • bolltjej35

    Besöket på Sahlgrenska gick bra. Både doktorn och barnmorskan verkade bra och trevliga. Besöket tog 1 h 45 minuter ganska precis. Jag kommer få köra långa protokollet då jag har ganska lågt AMH värde. Det var ju väntat med långa protokollet.  AMH värdena har inte varit felmätta utan de har en ny mätmetod och då får man högre värde runt 50% högre. Troligen kommer de ändra referensintervallet tids nog. Jag har 0,6 enligt gamla mätmetoden och på VUL ser man att det är lite lite ägg. Jag kommer börja spraya på cykeldag 20 så det kommer bli runt siste oktober. Känns overkligt på något sätt. Jag resonerar som så att om alla andra klarar det så gör jag det också. Vet att det kan bli kämpigt med nedregleringen framförallt, men jag kommer fixa det. Ägguttag kommer på ett ungefär bli vecka 49. Allt känns just nu overkligt när det gick så fort. Vi är jätteglada samtidigt så är man såklart lite skraj också för biverkningar och ägguttag etc. Tusen tankar far runt i huvudet. Måste dock koncentrera mig på att jobba just nu.

    Jenso aggressivt immunförsvar kan det betya att du kan har någon autoimmun sjukdom typ sköldkörtelproblem, diabetes eller glutenintolerans.

  • JZ79

    Jenso, va bra att det finns nått de kan göra mot ditt immunförsvar. Steroider och dropp lät avancerat, men tänk va bra att det finns så mycket att göra för att vi ska kunna få barn. Känns som England är steget före Sverige med sånt här,. Iofs inte läst in mig så mkt på ämnet, men det du beskriver är inget jag hör någon få i Sverige. Hoppas så att det ska va er tur nu. Kram!

    Bolltjej, underbart att ni får sätta igång direkt! Vilken tur ni fick en snabb tid

    Söndermarken, där är du ju..saknat dig. Du får säga hej när du är inne å smyger i kulisserna. Skönt att få alla svar förstår jag, var är det för tabletter du ska äta? Är det för att gå ner i vikt eller för att få ägglossning? Vid PCOS är det väl inte ägglossning alla månader? Eller blandar jag ihop det med nått annat? Nu är ni ett steg närmare pluset iaf, en plan är alltid bra. Kram

    Igår var jag helt ras efter jobb. Idag är det inte lika illa, inte en enda tår än så länge... Hållit mig vaken också, men vilat och haft foten högt. Den svullnar en del, men smärtan är värst. Brännande känsla under trampdynan där jag inte har så mkt känsel så det är väl nervsmärtor antar jag..å så de "vanliga" smärtorna i hälen som kommer när jag går/står för mkt. Än så länge håller jag modet uppe och tycker det är roligt att göra mitt ordinarie jobb. Hoppas att det kommer fungera i längden. En dag i taget... Vad gäller barnlängtan så sniglar sig tiden fram. Ena stunden känns det som evigheter till 29:e, men samtidigt känns det rätt snart. Vill bara få besked om hur framtiden ser ut...

  • Maramina

    Härligt Bolltjej att besöket gick bra!

    JZ: Vilken bra nyhet att du känner dig piggare idag, det betyder ju att det verkligen finns hopp! Jag förstår att det är frustrerande med väntan, nästan som om det inte redan skulle varit tillräckligt av den varan. Nu hoppas jag verkligen på mirakel för fig/er och det typ helst igår

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus