• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • kanske 4a

    Tillbaks, samma visa som alla andra gånger. De kan inte se något, förtjockad slemhinna det är allt :( Men jag hade ont när hon kollade på höger sida så jag tror det sitter där. Fick ta hcg och ska ta nytt på onsdag, så då kör vi igen då Gråter


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • By Starlight
    kanske 4a skrev 2014-03-31 12:15:12 följande:
    Tillbaks, samma visa som alla andra gånger. De kan inte se något, förtjockad slemhinna det är allt :( Men jag hade ont när hon kollade på höger sida så jag tror det sitter där. Fick ta hcg och ska ta nytt på onsdag, så då kör vi igen då Gråter

    Men kan det inte bara vara för tidigt att se något då? Eller konstaterade de att det är fel?
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • kanske 4a
    By Starlight skrev 2014-03-31 12:30:36 följande:

    Men kan det inte bara vara för tidigt att se något då? Eller konstaterade de att det är fel?
    Visst kan det vara för tidigt, men jag känner min kropp. Jag har ju haft en vanlig mens för 11 dagar sedan. Alla gånger jag har haft sena plus och/eller blödningar så har något varit fel. Man hoppas ju alltid men min intuition har tyvärr stämt de andra gångerna. Så i "bästa" fall är det ett missfall, men eftersom jag hade ont på höger när hon gjorde VUL så tror jag det sitter där :(
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • JZ79
    Wittra...vet inte hur jag ska råda dig att hantera känslorna. På något vis klarar vi så mycket mer än vi tror. Kämpa på, kram!!!

    kanske 4a, tråkigt de inte kunde se något..Har ni nått mer vul inplanerat? hcg stiger väl även vid x? Hoppas de vill göra ultraljud om nån vecka igen så du får veta. Håller tummarna att graviditeten sitter på rätt ställe trots allt. Stor kram!!
  • MarieClaesson

    Hej allihopa!
    Det måste varit minst två år sedan jag postade i den här tråden sist... och på den tiden gick jag liksom nu runt och hoppades, och blev lika besviken varje månad. Vi har alltså försökt bli gravida i över tre år nu. I omgångar har jag liksom släppt allt och inte alls brytt mig, och ibland har jag köpt äl-tester och hållit koll på det mesta. Egentligen så har jag ingen jättebrådska med första barnet.. jag är långt under 30 år fyllda och vi lever ett härligt liv i hus just nu. Men, alla här vet känslan..: Nehepp inte denna gången heller :/

    Det har säkert varit ett tio-tal gånger som jag varit skengravid med alla dess tecken! stora som små! och mensen har väntat både 30- 40 och 45 dagar ibland! suck..
    Vi anmälde oss till att få göra en utredning om barnlöshet för 2 månader sen men de har inte ringt upp än.
    Men nu sitter jag här och känner mig lika säker igen, att jag verkligen ÄR gravid, varför? Jo, det är första gången jag har svullen mage men INTE svullna bröst. Dessutom var det tre dagar förra veckan som jag mådde lite småilla, på eftermiddag/kväll. Kunde inte äta mat knappt. Det hör inte till vanligheten att jag mår illa! har även haft lite molvärk i ca en vecka nu och är det så att jag skulle vara gravid så borde jag vara i v 4-5 nånting.
    Skönt, nu har jag vädrat av mig lite igen!

    Jag och sambon bestämde att jag inte ska testa mig förrän på fredag. Mensen.... våga du bara dyka upp nu...!!

  • Maramina

    Kanske4a: Hoppas, hoppas, hoppas att det är en riktig graviditet! Många kramar och all lycka till dig! Jag håller tummar och tår för att det inte ska vara ett X även om allt tyder på det med tanke på hur du haft det tidigare. Kram vännen!

  • Solrosen 83

    Kanske4a: Vad jobbigt att de inte kunde se något idag. Ovissheten är ju fruktansvärt jobbig och speciellt nu när alla tecken är samma som dina tidigare x. Håller alla tummar för att det inte är det denna gången trots allt. Stora kramar!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus