• Äldre 19 Dec 12:01
    1497983 visningar
    23482 svar
    23482
    1497983

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 19 Dec 10:25
    Wittra skrev 2014-12-19 08:17:54 följande:

    Jag hatar att behöva fira ytterligare en jul som barnlös. Detta blir 3:e julen. O imorse vaknade jag med ångest igen.


    Samma här, vi har sagt i många år att när vi får barn skall vi börja fira hemma, men nu skiter vi i det till nästa år, vi firar hemma vare sig vi har barn eller ej. Orkar inte ha livet på paus... skall passa på att dricka mycket skumpa dessa dagar då jag kommer sakna det när jag väl blir  på smällen på riktigt, och äta lax och sill och allt annat gott och passa på =)
  • Äldre 19 Dec 16:57
    Söndermarken skrev 2014-12-19 10:25:18 följande:
    Samma här, vi har sagt i många år att när vi får barn skall vi börja fira hemma, men nu skiter vi i det till nästa år, vi firar hemma vare sig vi har barn eller ej. Orkar inte ha livet på paus... skall passa på att dricka mycket skumpa dessa dagar då jag kommer sakna det när jag väl blir  på smällen på riktigt, och äta lax och sill och allt annat gott och passa på =)
    Vi har firat "hemma" så sett tidigare men då med hans och min familj. Då våra familjer är jätteolika och jag iaf upplever ingen jättegemenskap så skulle det vara så oändligt mysigt att få fira bara vi, mannen, jag, ett litet knyte och så vår fina hund. Men....inte ens jul som gravid blev det. 

    ler dock när jag läste att du skrev om skumpa och lax. hehe, jag känner mig fånigt obstinat just nu, äter osunda mängder av sådant som inte alls lämpar sig för gravida ....jag har känt mig fruktansvärt tom senaste dagarna, visst kan jag gråta men mest tomhet. 
    en på jobbet har gjort IVF och så sett fått sina barn. Hon är underbar att prata med. Hon kan närmaste bocka av alla känslor jag beskriver, däremot bad hon mig verkligen försöka hålla hoppet ...vara positiv. Så himla svårt ...fattar inte hur jag ska bära mig åt för att känna mer hopp inför nästa försök,,men jag måste. Bokat sjukgymnasttid nu i januari, ska testa basal kroppskännedom men också hoppas jag så på akupunkturen...
  • Äldre 20 Dec 00:48
    Är det normalt att ha ont, som typ mensverk, varje dag, i 8 dagar efter eventuell ägglossning, när man tagit Pergotime? Jag har aldrig haft såhär när jag ätit Pergotime innan, därför blir jag orolig. Är jätte öm i magen vid livmodern typ. Behöver jag oroa mig tro ni?
  • Äldre 20 Dec 09:57

    Ska också börja med pergotime, min läkare sa (och ha läst mycket på nätet) att det är en biverkning, man ska kontakta läkare när man får ont i magen. det kan vara livmoder eller äggstockar som blivit förstorade, antar att det inte är så bra.


  • Äldre 20 Dec 21:17
    rasmusmamma2010 skrev 2014-12-20 00:48:21 följande:

    Är det normalt att ha ont, som typ mensverk, varje dag, i 8 dagar efter eventuell ägglossning, när man tagit Pergotime? Jag har aldrig haft såhär när jag ätit Pergotime innan, därför blir jag orolig. Är jätte öm i magen vid livmodern typ. Behöver jag oroa mig tro ni?


    Jag har för mig att jag hade ont i magen efter äl åtminstone någon av mina omgångar med pergo. Så tror inte det är någon fara om du inte har jätteont vill säga för då ska du ju höra med sjukvården. Man kan ju reagera negativt på pergo men oftast gör man ju vul under behandlingen för att se att allt ser bra ut. Har du gjort någon sådan kontroll under din behandling?
  • Äldre 20 Dec 21:23
    Dakine skrev 2014-12-19 08:06:09 följande:
    Okej, då känns det tryggare att det faktiskt kan vara normalt. Jag tror inte att jag haft äl denna svängen, eftersom jag känner av den ganska kraftigt. kanske därför blödningen är mer sparsam, och därmed inte heller gör ont? I oktober hade jag en jätte stor blödning och kraftig mensvärk och då hade jag även haft äl 14 dagar före. 

    Jag har PCOS. Längtar tills efter jul när jag ska få börja med pergotime och kanske få ordning på allting ! 
    Spännande med pergostart för dig efter jul. Tyckte det var jätteskönt att få dra igång behandlingen för 2 år sen och äntligen känna att det fanns en chans att bli gravid. Håller tummarna att det snart ger dig att plus.
  • Äldre 24 Dec 01:13

    Jag vill bara önska alla underbara tjejer i den här tråden en riktigt god jul. Glöm inte att njuta av allt som vi inta kan äta/dricka när vi snart är gravida. Kram!

  • Äldre 25 Dec 08:32

    God jul alla underbara , måste få visa min julklapp <3 min vännina har tyckt så synd om mig i höst så hon som är uppfödare precis som jag och min man totallurade mig <3

    Nu får mammahjärtat fullt upp ett tag :)

  • Äldre 25 Dec 10:20

    God jul tjejer! Nästa år SKA vi fira med bebis i magen eller i famnen TomteHjärtaSöndermarken..vilken liten gosing!! Hjärta


  • Äldre 25 Dec 12:07

    Söndermarken: åhhh.....hundar är bäst. Min hund ger mig så mkt kärlek när allt är nattsvart och tungt .....god jul på er.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus