• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Gweny
    Dakine skrev 2015-01-11 01:10:02 följande:

    Okej. Hur många kurer provera tar man? Hur lång tid tar kuren? Hur många tabletter är det? 

    Okej! Skönt att höra att andra lyckats få barn med hjälp av pergotime. Ger mig hopp. 


    Hoppas pergotime funkar för dig! Många lyckas ju inom 3 kurer. Jag fick äl genom mina och kortare(normallånga) cykler, men blev inget ändå. Ny väntar jag på bim med 4e kuren i väntan på IVF.
  • Dakine
    Gweny skrev 2015-01-11 10:44:38 följande:
    Hoppas pergotime funkar för dig! Många lyckas ju inom 3 kurer. Jag fick äl genom mina och kortare(normallånga) cykler, men blev inget ändå. Ny väntar jag på bim med 4e kuren i väntan på IVF.
    Det hoppas jag med! Jag känner stora förhoppningar, men rädsla, oro och nervositet över att det ändå inte kommer att fungera. Har ni fått någon förklaring till varför det inte fungerade med pergotime? Ser alla andra prover bra ut eller? 

    Rätt som det är kanske ni får ett plus innan IVF:en startar! :) 
  • Dakine
    Solrosen 83 skrev 2015-01-11 07:41:34 följande:
    Normalt sätt så behövs ju bara en kur provera för att framkalla mensen om man har väldigt långa och oregelbundna cykler tex innan man ska börja med pergobehandling. Har dock hör om de som fått provera utskrivet för att läkarna vill testa om det kan få äl att komma mer regelbundet efter att mensen framkallats.

    Om man inte svarar på pergotime och får äl kan det ju bli att man får äta en kur med provera igen för att avsluta den cykeln och påbörja en ny om mensen inte kommer av sig själv.

    En kur är om jag inte minns fel på 10 dagar och 1 tablett per dag (dosen kan nog variera dock precis som för pergo beroende på hur man svarat på behandlingen innan). Mensen brukar då komma mot slutet av kuren.

    Anledningen att jag tagit flera kurer är att först fick jag ta en under vår utredning då cykeln var så lång och läkaren ville få igång en ny cykel så prover kunde tas och även se om jag hade egen äl. När alla prover var klara och det visar sig att jag inte haft äl så fick jag äta en ny kur innan jag började med pergotime.
    Okej jag förstår. Får väl se vad som händer här framöver då... Ska bli väldigt spännande! 
  • Dakine

    Jag pratade med IVF kliniken i fredags och då sa de att de skickat receptet nu, och att jag ska börja ta pillrena från mensdag 5. Mensdag 1 räknas från den dag då mensen startat, och där det är ett flöde med rött blod. 

    Men eftersom jag nu haft mellanblödningar som varat i ca 5 dagar både i december och januari vet jag inte alls hur jag ska göra om det kommer igen!? Det har inte känts som en vanlig mens alls, och IVF kliniken sa att jag inte skulle räkna det som en mens medan här i staden där jag bor sa att det nog är en mens men att den ser annorlunda ut bara. Känns dock som att jag bör lite på IVF kliniken först och främst och följa deras rekomendationer. Så det kommer väl mest troligt bli att få kicka igång blödningen med provera då... 

    Den 16/10 hade jag äl bekräftat med test. 30/10-4/11 hade jag en riktig mens, för den var riklig och jag hade ofantligt mycket mensvärk. 

    17/12 fick jag en liten sparsam blödning som varade till den 21/12. Ingen mensvärk. 

    6/1 fick jag en liten sparsam blödning som börjat avta nu den 11/1.. ingen mensvärk alls. 

    Jag är så spänd med alla förväntningar nu och vill bara börja käka pergotime!! 

  • Söndermarken

    Hej alla nya och gamla, jag tog en liten brejk över jul och nyår, gosat med min fina valp ätit och druckit vad jag velat men nu är det dags för verkligenheten igen!

    Välkomna alla nya till våran trevliga tråd!

    JZ: fy vad tråkigt , hoppas ni kan ladda om och hitta energin <3

    Jag har sovit mig igenom ledigheten känns det som , fick ju ett missfall straxt innan jul som jag jobbat bort, nu efter samtal med kurator, och min läkare så väntar vi på min mens för att sedan påbörja den andra behandlingen med det långa protokollet.
    Jag är idag på BIM+3 med blanka test så det bör komma när som.....sugen på att komma igång igen nu!


  • Dakine
    Söndermarken skrev 2015-01-13 08:26:56 följande:

    Hej alla nya och gamla, jag tog en liten brejk över jul och nyår, gosat med min fina valp ätit och druckit vad jag velat men nu är det dags för verkligenheten igen!

    Välkomna alla nya till våran trevliga tråd!

    JZ: fy vad tråkigt , hoppas ni kan ladda om och hitta energin <3

    Jag har sovit mig igenom ledigheten känns det som , fick ju ett missfall straxt innan jul som jag jobbat bort, nu efter samtal med kurator, och min läkare så väntar vi på min mens för att sedan påbörja den andra behandlingen med det långa protokollet.
    Jag är idag på BIM+3 med blanka test så det bör komma när som.....sugen på att komma igång igen nu!


    Jag är också sugen på att komma igång nu och det känns ganska skönt att det är ett nytt år ! 
  • Söndermarken
    Dakine skrev 2015-01-13 13:57:23 följande:
    Jag är också sugen på att komma igång nu och det känns ganska skönt att det är ett nytt år ! 
    ja visst är det skönt? vi tänker oss att detta är vårat IVFår, är vi inte gravid 31 dec 2016 är det dags att ta nästa steg :)

  • hallonbacken

    Vi kör också igång snart! Bara min mens kommer så blir det korta protokollet för mig så räknar med mens om en vecka med sprutstart strax efter det och sedan äggplock v 6 Glad

  • Jennso

    Harligt att det ar flera som ar igang. Vi skulle ju egentligen inte kora nasta cykel forrens till sommaren, for att jag maste vara I Grekland runt tva veckor. Jag har mailat lite med Peny fran serum och jag funderar pa att prova en clomid cykel och sen embryo banking. Istallet for stimm sa ater man clomid (som ar liknande pergo) och eftersom det ar naturligt FSH sa ar iden att man far battre kvalite pa agg och sen fryser man embryo som kommit till blasto stadiet. Jag skulle villja gora tva sadana och frysa embryona och sen kora FET. Nu ska jag bara overtala min man att vi ska gora det har nu och att de extra kostanderna forhoppningsvis ar vart det

  • JZ79
    Söndermarken, gött å se dig! Tänkt på dig och hoppas valpen gett dig lite annat att tänka på Skönt att höra du är sugen på att hoppa på nästa behandling. Kram

    hallonbacken, heeeeej! *saknat dig* Härligt att läsa att även ni är på G med ny behandling.

    Jenso, vid en sån behandling plockas typ 1-2 ägg ut varje gång och befruktas för att sedan frysas. Är det den metoden som kallas japansk? Har för mig jag läst om det.. Hoppas, hoppas din make med på noterna Kanske vi ses framöver i Aten då? Förvånad Vi har nästan bestämt oss för att det blir dit vi vänder oss nu. Håller på att skriva vår fertilitetshistoria på engelska som jag bifogas Serums "questionnaire". Inte helt lätt att komma på vad allt heter på engelska. Om jag mailar dig, kan du ta en koll ifall det är något ord som är helt galet?? Har även mailat en annan grekisk klinik idag, Genesis.. En kollega tipsade om den, hennes syster har gjort ivf där, fast hon bor i Grekland.Däremot tror inte att den kliniken gör PICSI och sperm DNA fragmentering, fanns inget om det på hemsidan men jag mailade och frågade om de hade det iaf..

    Om ni läste det jag skrev till Jenso så är det alltså Serum kliniken i Aten som känns bäst just nu. Eftersom vi är ett ganska komplicerat fall vet jag inte om jag vill chansa på Riga..känns som Peny har koll på läget.. Tjeckien är säkert också bra, men har läst mycket mer om Serum i Aten och klinikerna i Riga. Serum känns som rätt ställe när det är stora problem med fertiliteten... Får se när vi får ihop allt på engelska och skickar iväg till Serum.

    När jag inte försöker skriva ner allt som har med medicner, prover, fertilitetsbehandlingar mm på engelska så gråter jag mycket. Känner mig såååå trött och lipfärdig hela tiden. Å lite grinig... och kroppen värker. Allt känns skit helt enkelt. Svårt att fokusera.. Ska besöka en god vän i helgen, det gör nog susen. Hon tyckte jag skulle komma till henne och älta allt och diskutera för- och nackdelar med olika kliniker..Guld värt att ha fina vänner. Att hon dessutom har två små bebisar just nu gör bara saken bättre. Gillar att slösa min kärlek på andras små mirakel nu när jag inte har några egna än.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus