• Äldre 19 Dec 12:01
    1497897 visningar
    23482 svar
    23482
    1497897

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 14 Jan 21:00

    Känns bra att läsa att så många är på gång igen.

    Tror att du är inne på rätt spår JZ. Kolla Rigatråden efter en deltagare som har nick Redan som provat nya metoder vad gäller slemhinnan. Hon är väl bevandrad i vad Serum kan i övrigt utöver immunförsvar. Du har ju Jennso här plus det hon möjligen kan ge dig svar på där.. Ge inte upp utan grip strået som hålls fram till dig. Kram

  • Äldre 14 Jan 21:14
    wonders skrev 2015-01-14 21:00:07 följande:

    Känns bra att läsa att så många är på gång igen.

    Tror att du är inne på rätt spår JZ. Kolla Rigatråden efter en deltagare som har nick Redan som provat nya metoder vad gäller slemhinnan. Hon är väl bevandrad i vad Serum kan i övrigt utöver immunförsvar. Du har ju Jennso här plus det hon möjligen kan ge dig svar på där.. Ge inte upp utan grip strået som hålls fram till dig. Kram


    Har redan fått lite respons av "Redan" Flört Hon är aktiv i en annan äd-tråd också, så hon tipsade om serum där. Har även läst om hennes resa i både Riga- och Atentråden. Smyger i kulisserna i båda trådarna, allt för att suga åt mig kunskap jag kan komma att behöva...å nu visar det sig att det va bra att jag läst där och snappat upp ett och annat.

    Hur är det med dig Wonders?
  • Äldre 14 Jan 23:54

    Jag får bara gå och vänta på att vi ska få vårat 1a besök för IVF, är sjukt långa köer nu på sahlgrenska tyvärr.

    söndermarken>> mysigt med valpis, min yngsta är 7 mån här hemma.   tråkigt att ni fick mf, fick själv det i somras, men får hoppas att vi alla ska lyckas nu i år. 

  • Äldre 15 Jan 09:23
    Gweny skrev 2015-01-14 23:54:01 följande:

    Jag får bara gå och vänta på att vi ska få vårat 1a besök för IVF, är sjukt långa köer nu på sahlgrenska tyvärr.

    söndermarken>> mysigt med valpis, min yngsta är 7 mån här hemma.   tråkigt att ni fick mf, fick själv det i somras, men får hoppas att vi alla ska lyckas nu i år. 


    Jo valpar är speciella vi har ju flera hundar att älska och bry sig om, men en ny valp är alltid något särskilt.

    Själv är jag på BIM+5 och väntar på den eländiga mensen
  • Äldre 15 Jan 09:46

    JZ du kan skicka formuläret till mig så kan jag fylla i om det är nåt ord som du inte kan. Oroa dig inte så mycket för engelskan, deras är inte heller perfekt

    Jag pratade med Ray häromdagen så det ser ut som vi gör ett försök i mars. Jag vet inte varför men jag var lite nervös för att diskutera mina planer med honom men det fick bra.

    Ja jag tror att det är det som kallas japanskt eller mini ivf. Hur många ägg beror lite på hur man reagerar på clomid en del får lika många ägg som vanligt stimm (det är oftast kvinnor med lågt amh som använder det så man får aldrig 10+). Det blir spännande att prova nåt nytt

  • Äldre 15 Jan 10:55
    JZ79 skrev 2015-01-14 18:44:49 följande:
    hallonbacken, heeeeej! *saknat dig* Härligt att läsa att även ni är på G med ny behandling.
    Har ju varit lite stiltje hos oss med semester för oss och julstängt på kliniken vilket på ett sätt har varit skönt för då har man kunnat koppla bort det men nu ska det bli skönt att köra igång igen. Nu inväntas mensen som borde komma i början av nästa vecka och om den gör det så tar jag första sprutan om en vecka! Nu hoppas jag på en bra IVF med många till frysen och att det funkar på första försöket :)

    Har förstått att ni har haft det riktigt tungt JZ och jag hoppas verkligen att det vänder för er. Spännande med Grekland och kul att testa något annat. Är det fortfarande äd ni är inne på eller har ni ändrat er till embryodonation?  
  • Äldre 15 Jan 14:16

    Underbart att ni har tagit det steget JZ då rör det ju på sig lite iaf. Jo här är det fet mage som heter duga så börjar inse att det bara är 10v kvar till BF. Börjar bli aktuellt att kolla på vad jag vill ha för smärtlindring och det är inte enkelt den delen heller. Ska på UL nu den 29:e för att kolla om moderkakan ligger för och då kan jag ta ställning till hur jag vill ha det..

  • Äldre 15 Jan 14:25
    Söndermarken skrev 2015-01-15 09:23:31 följande:
    Jo valpar är speciella vi har ju flera hundar att älska och bry sig om, men en ny valp är alltid något särskilt.

    Själv är jag på BIM+5 och väntar på den eländiga mensen
    Verkligen, samtidigt är det skönt att lägga tid och engagemang på hundarna, så man har lite annat att göra. För detta tär ju upp en annars.

    Min ska komma om 10 dagar, känner inget som skulle tyda på annat, som alla andra månader, suck.
  • Äldre 15 Jan 16:25
    Gweny, har ni varit på första besöket på SU än? Hoppas ni får köra igång snart!

    Hallonbacken, skönt att koppla bort lite när kliniken ändå är stängd så är det lite lättare kanske.  Ingen embryodonation/dubbeldonation. Maken vill testa en gång till med sina spermier, så vi kör äd och förhoppningsvis PICSI som ska vara lite mer avancerat sätt att hitta de bästa spermierna på istället för ICSI som vi gjort tidigare.. Har inte fått iväg förfrågan än till Serum, håller på att gå igenom journaler och skriva om på engelska det som är viktigt. Vi hoppas de vill träffa oss på Serum för en konsultation och göra DNA fragmentering på sperman. Känner mig helt utmattad av allt det här. För mycket att tänka på och oroar mig för allt möjligt. Framförallt pengar såklart...

    Jenso, åhh va spännande!!! Så glad att din man är med på noterna att köra snart istället för att vänta till sommaren. Hoppas att du och jag får våra mirakel i Aten i vår Hjärta Varför måste ni vara där nere så länge som upp till två veckor? För mig jag läste du skrivit det någonstans. Var ni nere på första consultationen eller tog ni det via telefon? Vi vill åka ner, makens sperma måste undersökas ordentligt och jag vill se kliniken. Har du hört om en klinik som heter Genesis? Dr Pantos arbetar där, tydligen otroligt duktig.. Har mailat dit med frågan om de har PICSI och DNA fragmentering.. Såg inget om det på hemsidan.. Skickar ett mail till dig senare om du kan se ifall det är nått som är helt galet, det svåraste att översätta är ju alla medicinska termer..

    Jag oroar mig just nu för allt och inget och en sak är hur jag ska få hjälp med nödvändig provtagning. Werlabs finns, men då måste jag åka hela vägen till Gbg för blodprov. Pratade med en läkarkollega idag (hon som tipsade om dr Pantos på kliniken Genesis) och hon sa att jag skulle säga till om jag behövde hjälp med nått. Så då frågade jag..kan hon ordinera nödvändiga prover och ge mig svaren så jag kan skicka vidare dom till kliniken? Inga problem. Frågade även chefen om det var ok och det var det. Jag betalar proverna själv och min kollega ordinerar. Mycket billigare än werlabs och ännu billigare än om jag hade fått min gyn att ordinera. Ett vul kostar ju 1200:- hos henne så nu sparar jag lite pengar. Så nu har jag det fixat, känns bra att inte behöva oroa sig för det den dagen tex Serum säger de måste ha vissa prover.

    Denna stress alltså.. Jag blir helt matt av att tänka på detta..
  • Äldre 15 Jan 16:51

    Spannade att manga ar pa gang, jag hoppas pa manga plus I var.

    JZ - skicka over det till mig nar du inte kanner att du kan gora nat mer. Vi var dar I ungefar tva veckor sist for det tar oftast sa lang tid nar ,an kor vanlig ivf (man aker over dag 8 ungefar och sen stannar till transfer dag). Men nu sa begover det inte overvakas lika mycket och man behover ju bara stanna till efter EC sa det blir ju bara nagra dagar vilket gor det enklare.

    Wonders: Harligt att det ganska snart ar dax

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus