• Äldre 19 Dec 12:01
    1498029 visningar
    23482 svar
    23482
    1498029

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 21 Jan 09:21
    Gweny skrev 2015-01-20 17:35:28 följande:

    idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.

    Har för mig någon i denna tråd gjort detta innan? tips, råd?


    Låter väldigt spännanade tycker jag iallfall,


  • Äldre 21 Jan 09:23

    Imorse kom min mens på BIM+11, så skönt.
    Så nu är det "bara" 3 veckor tills spraystart och jag kan knappt vänta! !Solig


  • Äldre 21 Jan 09:25

    Glömde skriva att jag startat en ny blogg , bloggade mycket förr men det var så mycket gammalt som jag inte ville dra med mig där. har där skrivit lite mera om våran resa, försöker bearbeta genom att dela med mig, det finns bara tre inlägg i ämnet än så länge men de finns där bland hundar och annat ;)
    Välkomna in!

    www.svartafjadern.blogg.se


  • Äldre 21 Jan 13:47

    Hej tjejer. Följt er länge på lite håll så där.. :)

    Står inför vårt första möte inför ivf imorgon!

    Jag ville fråga er som varit med.. Gör äggplocket så ont som jag inbillar mig vilket är jätteont, eller är jag orolig i onödan?

    Beundrar er alla kämpar! <3

  • Äldre 21 Jan 15:42

    Pusheen

    Jag tyckte det knappt kändes alls det går fort oxå en gång kände jag obehag då sa jag till och pang så fick jag mer droger medans de avvaktade . Däremot var jag öm och hade int efter men med full dos alvedon i mån dag så gick det fint.

  • Äldre 21 Jan 18:57

    Okej, tack för svaret :)

    Det är väl så klart olika hur man upplever det och kanske olika från gång till gång.. Skönt att det inte kändes allt för mkt iafllafal!

  • Äldre 21 Jan 18:58
    Pusheen skrev 2015-01-21 13:47:44 följande:

    Hej tjejer. Följt er länge på lite håll så där.. :)

    Står inför vårt första möte inför ivf imorgon!

    Jag ville fråga er som varit med.. Gör äggplocket så ont som jag inbillar mig vilket är jätteont, eller är jag orolig i onödan?

    Beundrar er alla kämpar! <3


    Du får morfin och de fyller på under tiden så om du börjar känna att det gör ont så sprutar de in lite medicin å vips så mår du kanon Mitt andra äggplock kombinerade jag morfin med lustgas, funkade skitbra. Va inte orolig, lycka till!!
  • Äldre 23 Jan 14:02

    Pusheen var inte orolig. Önska att de fyller på vart eftersom så kommer det att gå bra. Minsta lilla obehag så meddela sköterskan som fixar mera godsaker till dig. Ont efteråt hade jag men ungefär mer som en vanlig menssmärta. Så tja ungefär som på krogen när man haft hjärtesorg tidigare. Keep 'em coming

    JZ heja heja. Du kommer ju att må så mycket bättre när du får iväg dessa papper så dra inte ut på det. Vet att det är jobbigt att se allt man har gjort men usch fixa det så har du/ni kommit så mycket längre på vägen. Även om ni inte har skrapat lotterna färdigt så är i alla fall en bit på vägen att ha fått iväg förfrågan. Allt kommer att ordna sig ska du se. Stor styrkekram.

  • Äldre 23 Jan 14:06

    Jag är ganska säker på att jag har skrivit i den här tråden förut. Vår historia ser i alla fall ut som så att vi försökte i nästan 3 år utan resultat när vi i november -14 fick lov att pausa bebisverkstaden då jag fick diagnosen endometrios. Under operationen visade det sig att det mesta av härdarna satt mellan urinblåsan och livmodertappen och det är ju genom livmodertappen och vidare genom livmoderhalsen som spermierna tar sig för att befrukta ett ägg, så jag är helt säker på att det är p.g.a. härdarna som jag aldrig blev gravid. Nu är de bortopererade och jag är under behandling till maj. Efter det har vi tänkt försöka igen. Jag vill inte göra IVF (någonsin!) så jag vill försöka med det jag har och går det inte så är det så. 

    Ska prata med min läkare som Pergotime. Vi med endometrios bör inte ta det, men vi bör inte blöda heller och det gör man ju när man försöker få barn så då är jag också villig att prova Pergotime. 


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Äldre 24 Jan 14:49
    Gweny, hur gick det med den där studien...bestämde du dig för att vara med? och i så fall..hur blev lottningen? Thotis, ja du har skrivit här tidigare..känner igen dig. Tråkigt att ni fortfarande kämpar.. Tråkigt med endo, men bra ändå att du fick en diagnos så du kunde åtgärda problemet. Var är det för behandling nu? Typ nässpray för att hålla dig nedreglerad? Vet en del som spayar med Synarela/Supercur för att hålla endo i schack och det är ju samma som används vid nedreglering inför ivf. Får jag fråga varför du inte vill göra ivf? Om äggledare osv inte funkar ok så är ju ivf ett väldigt bra alternativ då de sätter in embryot manuellt dit spermie kanske inte kan ta sig själv.

    Söndermarken, kul med din blogg. Jag har favoritat den nu wonders, du har så rätt..Finns ju ingen anledning att dra ut på det. Så idag är hela formuläret ifyllt och ivägskickat till Serum i Aten. De lovade att återkoppla inom 2-3 dagar.

    Jenso, tack fina du för att du kollade igenom min engelska i vår fertilitetshistoria Kyss
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus