• Anonym (Kaffedraken)

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Anonym (Kaffedraken)
    wonders skrev 2015-01-27 20:36:29 följande:

    Underbart med nya starter. Hoppas så på att detta ska generera era efterlängtade plus.

    JZ har du dubbelkollat om det är billigare att köpa resa och boende var för sig eller om totalen är det dom gäller? Hoppas du inte glömmer solkräm. Kanske behövs.. ????

    Lillan kommer om 45arbetsdagar så nu börjar det dra ihop sig. Är lite nervös inför torsdag då vi ska på tillväxt UL. Ska även kolla om moderkakan ligger för utgången eller om jag kan föda normalt. Lite ambivalent om vilken modell jag vill göra.. Väldigt nervös över just den delen av graviditeten. Nej nu ska jag inte rabbla mer om detta. Jag håller verkligen tummar och tår att ni gör framsteg i kampen. Minst lika spännande att se era vägar som att göra min egen resa. Kram


    Vi har kollat alla möjliga sorters resor och boende, tillsammans eller var för sig. Boka över internet eller resebyrå. Det är typ samma pris. Kanske nån hundring eller två att spara genom att köra allt med onlinebokning. Så just nu under lågsäsong är priserna detsamma oavsett hur vi bokar. Finns billiga och dyra resor som alltid Flört Just nu landar vi nog på ca 5000:- med både flyg och hotell för två personer då reser vi må-tors. Inte allra värst, med tex Sas skulle endast flyget kostat 7-8000 för 2 pers...Förvånad

    Oj vad tiden gått fort. Känns som du plussade för ett litet tag sen bara Hjärta Kan tänka mig det är nervöst, men det kommer gå bra. Hoppas du känner mer hur du vill göra efter tillväxt ultraljudet. Kram på dig!!! Kyss
  • Anonym (Kaffedraken)
    Idag var vi på SU och efter massa prat och ifyllande av blanketter, blodprover osv,  kom domen, och vi hamnade i IVF-gruppen och får börja med en gång.   Börjar spraya i Februari och äggplock beräknas v. 12, om allt går som planerat. sååå spännande,
    vi blev glatt förvånade och var mycket info att ta in. Men dem var jättegoa och var bara att maila eller ringa om vi funderar på något.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Härligt att se att det nya året bjuder på lite nya försök! Jag fortsätter följa er även om jag inte skriver så ofta. Håller tummarna stenhårt att det ska vara er tur den här gången!

    Wonders - Shit vad tiden har gått snabbt!! Är du redan så nära! Spännande! :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Gweny skrev 2015-01-28 20:42:00 följande:
    Idag var vi på SU och efter massa prat och ifyllande av blanketter, blodprover osv,  kom domen, och vi hamnade i IVF-gruppen och får börja med en gång.   Börjar spraya i Februari och äggplock beräknas v. 12, om allt går som planerat. sååå spännande,
    vi blev glatt förvånade och var mycket info att ta in. Men dem var jättegoa och var bara att maila eller ringa om vi funderar på något.
    Wow, va roligt!! Skoj att höra att någon faktiskt hamnar i ivf-gruppen direkt Har bara hört om dom som kommer i viktgruppen. Roligt att ni får köra igång så snart
  • Anonym (Kaffedraken)
    calabalic skrev 2015-01-28 21:14:35 följande:

    Härligt att se att det nya året bjuder på lite nya försök! Jag fortsätter följa er även om jag inte skriver så ofta. Håller tummarna stenhårt att det ska vara er tur den här gången!

    Wonders - Shit vad tiden har gått snabbt!! Är du redan så nära! Spännande! :)


    Skönt att se dig vännen, hur har du det? KRam!! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Kaffedraken)
    JZ79 skrev 2015-01-28 21:26:47 följande:
    Wow, va roligt!! Skoj att höra att någon faktiskt hamnar i ivf-gruppen direkt Har bara hört om dom som kommer i viktgruppen. Roligt att ni får köra igång så snart
    Tack!!   Ja, jag var helt inställd på att få börja i viktgruppen, men kommer nu ändå kämpa vidare med vikten också, av många anledningar.  blev väldigt omtumlande att vi ska få börja redan nu och inte behöva vänta i flera månader till.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Oj oj här händer det grejer! spännande med resan JZ, men fy vad pengar allt kostar :(

    Gweny: lycka till med studien du får se till att hålla oss uppdaterade

    Hallonbacken: skönt att vara igång !!!!

    Jag tycker tiden går låååååångsamt till den 10:e då jag skall börja spraya... idag tog jag mod till mig och skulle se till att apoteket hade medicinerna hemma, vi har ju tidgare pratat om att de la sig i inte ville beställa hem det jag ville osv, så jag hade förberett mig noga innan på att inte ta nån skit.
    Men ! så upptäckte jag medans jag satt i deras lååånga telefonkö att jag med bankid kan komma åt min medicinlista via deras hemsida och beställa därifrån!

    Jag behöver alltså inte ta mig förbi nån surtant :)! dagens glädje!


  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej allihopa,

    Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

    Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3

  • Anonym (Kaffedraken)
    Madelaiine skrev 2015-01-30 11:22:23 följande:

    Hej allihopa,

    Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

    Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3


    Men så himla hemskt !! Fy vilken upplevelse och smärta. Vilken otur ni har haft .... Svårt att förstå vad ni gått igenom. Gråter bara av att läsa. 

    Hoppas ni får ett plus snart igen ! Lycka till., 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus