• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Gweny
    Madelaiine skrev 2015-01-30 11:22:23 följande:

    Hej allihopa,

    Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

    Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3


    Men fy, beklagar!! Så ofattbart. hoppas det nu kommer gå bra. Vart gör ni era ivf?
  • Söndermarken
    Madelaiine skrev 2015-01-30 11:22:23 följande:

    Hej allihopa,

    Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

    Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3


    Fy madelaiine....vet inte vad jag skall säga, så tragiskt.. :(

  • Madelaiine

    Tack tjejer! Ja, det är för jäkligt och det enda som gör att jag orkar är hoppet om ett syskon till våran son. Men samtidigt livrädd att det var våran enda chans, vårt lilla mirakel.

    Vi har gjort ivf på ivf kliniken Stockholm bredvid s:t Görans sjukhus.

  • calabalic
    JZ79 skrev 2015-01-28 21:27:25 följande:
    Skönt att se dig vännen, hur har du det? KRam!! {#emotions_dlg.flower}
    Jo jag har det bra, har hunnit in i vecka 21 nu så halvtid. Känns himla konstigt det här och jag har nog fortfarande inte fullt ut fattat att det är sant. Nu är man plötsligt med i den här "mammaklubben" men jag känner mig fortfarande som en alien där. Går hela tiden och väntar på att tryggheten i att vi verkligen ska få ett barn ska infinna sig, men det kommer visst aldrig för mig. Efter 5 års försök vågar man väl inte ta nåt för givet. Men vi var iaf på RUL förra veckan och allt såg bra ut och det är en kille. :) Låter härligt med Aten för dig, dels för ny förhoppningsvis bättre gravidchans såklart, men också för att rymma från den trögstartade svenska våren lite. Kan ni slappna av lite nu i väntan på Aten då? Passa på att tänka på lite annat innan allt drar igång?
  • JZ79
    Madelaiine skrev 2015-01-30 11:22:23 följande:

    Hej allihopa,

    Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

    Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3


    Så tråkigt att höra Stor kram till dig!!! Hjärta
    calabalic skrev 2015-02-01 15:08:06 följande:
    Jo jag har det bra, har hunnit in i vecka 21 nu så halvtid. Känns himla konstigt det här och jag har nog fortfarande inte fullt ut fattat att det är sant. Nu är man plötsligt med i den här "mammaklubben" men jag känner mig fortfarande som en alien där. Går hela tiden och väntar på att tryggheten i att vi verkligen ska få ett barn ska infinna sig, men det kommer visst aldrig för mig. Efter 5 års försök vågar man väl inte ta nåt för givet. Men vi var iaf på RUL förra veckan och allt såg bra ut och det är en kille. :) Låter härligt med Aten för dig, dels för ny förhoppningsvis bättre gravidchans såklart, men också för att rymma från den trögstartade svenska våren lite. Kan ni slappna av lite nu i väntan på Aten då? Passa på att tänka på lite annat innan allt drar igång?
    Ja det känns faktiskt som vi kan slappna av lite. Ångesten har återigen lättat och att ha en plan känns riktigt skönt! Det mesta är fixat inför resan. Vi måste bara styra upp ekonomin lite, blir till att vända på varenda krona OM de måste göra hysteroskopi på, då måste vi nämligen lägga ut 15000:- extra på plats när vi är där. Just nu känns det lite tajt, men det löser sig. Tror inte de kommer behöva göra någon hysto..men man vet ju aldrig och det är lika bra att det görs när vi är på plats. Vi hade hoppats på att hinna få tillbaka pengar från FK för behandlingen vi gjorde i Åbo, men OM vi överhuvudtaget får ersättning från FK så kommer inte pengarna hinna betalas ut. Vi får ta med oss ett kreditkort som backup om det tillkommer stora extra kostnader där nere.
    Vi ser fram emot konsultationen, samt möta våren i Aten Solig

  • JZ79
    calabalic skrev 2015-02-01 15:08:06 följande:
    Jo jag har det bra, har hunnit in i vecka 21 nu så halvtid. Känns himla konstigt det här och jag har nog fortfarande inte fullt ut fattat att det är sant. Nu är man plötsligt med i den här "mammaklubben" men jag känner mig fortfarande som en alien där. Går hela tiden och väntar på att tryggheten i att vi verkligen ska få ett barn ska infinna sig, men det kommer visst aldrig för mig. Efter 5 års försök vågar man väl inte ta nåt för givet. Men vi var iaf på RUL förra veckan och allt såg bra ut och det är en kille. :) Låter härligt med Aten för dig, dels för ny förhoppningsvis bättre gravidchans såklart, men också för att rymma från den trögstartade svenska våren lite. Kan ni slappna av lite nu i väntan på Aten då? Passa på att tänka på lite annat innan allt drar igång?
    Glömde ju gratulera till lyckat RUL och grattis till en liten pojk där inne!! Hjärta Helt galet att du redan är i v 21 Inte långt kvar tills ni får träffa ert mirakel Nalle
  • Söndermarken
    calabalic skrev 2015-02-01 15:08:06 följande:
    Jo jag har det bra, har hunnit in i vecka 21 nu så halvtid. Känns himla konstigt det här och jag har nog fortfarande inte fullt ut fattat att det är sant. Nu är man plötsligt med i den här "mammaklubben" men jag känner mig fortfarande som en alien där. Går hela tiden och väntar på att tryggheten i att vi verkligen ska få ett barn ska infinna sig, men det kommer visst aldrig för mig. Efter 5 års försök vågar man väl inte ta nåt för givet. Men vi var iaf på RUL förra veckan och allt såg bra ut och det är en kille. :) Låter härligt med Aten för dig, dels för ny förhoppningsvis bättre gravidchans såklart, men också för att rymma från den trögstartade svenska våren lite. Kan ni slappna av lite nu i väntan på Aten då? Passa på att tänka på lite annat innan allt drar igång?
    Man blir så glad det finns lite hopp för oss alla ändå :)
  • Jennso

    Grattis Calabalic skönt att allt går bra.

    Jz ni ska nog ställa in på er att Peny kommer rekomendera en hysto, för jag vet nästan ingen som hon inte gjort det för. Ska du skicka blod för det grekiska infektionsprovet? Om nån av de är positiva så kommer hon garanterat rekomedera det och så gör det sk implantation cuts för att embryot ska fästa lättare. Men det är alltid ert beslut islutändan, de kommer inte tvinga er...

  • Gweny

    Calabalic>> så fantastiskt att ni lyckats efter såå lång tid. Grattis till pojken i magen.

    Själv så hämtade jag ut all medicin idag, verkligen tur man har frikort, hade kostat 7000kr annars. Nu blir det bara att vänta, börjar om 10 dagar.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus