• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79
    Pusheen skrev 2015-07-30 15:38:16 följande:

    Elva veckor senare så fick jag svaret att mina cellförändringar är borta och vi har fått klartecken från kliniken att få börja försöka igen! Äntligen! Givetvis fick jag mens tre dagar innan de öppnade efter sommaren. Får vänta till nästa månad. Är bara så himla glad att vi får försöka igen!


    Så skönt att cellförändringarna är borta!! Håller tummarna inför nytt försök
  • Pusheen
    JZ79 skrev 2015-07-30 16:07:04 följande:

    Så skönt att cellförändringarna är borta!! Håller tummarna inför nytt försök


    Tack snälla du. Hur mår du/ni nu? Vilken vecka är du i?
  • JZ79
    Pusheen skrev 2015-07-30 16:46:59 följande:
    Tack snälla du. Hur mår du/ni nu? Vilken vecka är du i?
    Jag är i v 17 (16+1), helt galet så fort tiden går!! Mår bra förutom en jobbig huvudvärk som hållit i sig i ca 5 veckor, varvat med några migrän anfall/vecka. Lite jobbigt..Har fått hjälp med medicin mot migränen så jag kan bryta anfallen, men tyvärr inget mot vanlig huvudvärk så det är bara bita ihop och hoppas det ger med sig. Huvudvärken beror på graviditetshormoner, ingen kan säga när eller om det försvinner. Bara att hoppas. Inte lika trött nuförtiden iaf och nästan inget illamående. Magen växer och jag måste ha mammabyxor, underbart!! RUL om ca 2 veckor.
  • Pusheen

    Åh! Så mysigt det låter. Förutom huvudvärken. Jag har spänningshuvudvärk och migrän nästan dagligen och har haft det i 17 år. Hemskt! Du får inte testa akupunktur mot den "vanliga" huvudvärken? Det hjälper på mig. Jag har förhoppningar att det ska lugna sig under en ev graviditet.

  • JZ79
    Hoppas 2012 skrev 2015-08-02 11:36:23 följande:

    Hej tjejer, long time ago ??

    Åh JZ grattis!!!!!


    Heeeej! Längesen jag såg dig här? Hur har ni det??
    Tack Solig Jag är lycklig som du förstår Hjärta
  • Stargazers

    Idag är jag inne på ruvardag 3 efter att ha gjort en ny omgång IVF och undrar om det är nån här som har kvar adressen till en sida där det står varje dag vad som händer med embryot? Vilken dag det fäster och sånt. Den är på engelska har jag för mig... 


    Pojke född 2014 via IVF, nu försöker vi skaffa ett syskon till honom
  • JZ79
    Stargazers, spännande att du ruvar igen!! Ja den hemsidan är jättebra!! Har lärt mig massor där eftersom det även finns bra info för mig som varit utomlands. Kram till dig och lycka till!!
  • Stargazers
    JZ79 skrev 2015-08-23 16:18:10 följande:

    Stargazers, spännande att du ruvar igen!! smile1.gif Ja den hemsidan är jättebra!! Har lärt mig massor där eftersom det även finns bra info för mig som varit utomlands. Kram till dig och lycka till!!


    Ja den där sidan är toppen! Lite förvånad att jag inte kom ihåg bättre, men det är som att mycket från den där tiden har raderats ut.
    Tack så mycket! Ja det känns väldigt spännande :) Den här gången har vi inte berättat för någon så därför känns det lite overkligt på något sätt. Förra gången var vi öppna med det till familj och vänner men nu ville vi testa göra det i hemlighet, precis som alla som blir gravida på "naturligt" sätt gör.

    Jag måste säga ett stort grattis till dig! Har varit inne här och kikat då och då men hållit mig i kulisserna men är så glad för eran skull. Har också kikat in på din blogg nån gång och jag hoppas verkligen att du snart bara får må bra och njuta av resterande del av graviditeten!
  • Stargazers
    Jennso skrev 2015-09-04 11:52:29 följande:

    Hur har det gatt for dig Stargazer? Hoppas pa ett till plus smile1.gif


    Det har gått bra! Ofattbart nog är jag gravid igen, är bara i vecka 5 (4+4) så det är ju så tidigt ännu men hoppas såklart att det går vägen och att sonen får bli storebror till våren :)

    Hur går det för er?
  • kanske 4a

    Hej tjejer!! längesedan jag kikade in och vad får jag se?!!! JZ stort Grattis!!!! Wow så häftigt jag får rysningar och blir tårögd, du är så värd det vännen. Grattis även till Hallonbacken och alla andra jag har missat.

    Stor kram till er alla Hjärta


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • JZ79

    Hej tjejer, om någon av er fortfarande kikar in här och inte läser min blogg så vill jag berätta för er att jag blev mamma till en liten gosse 14 december! Han var otålig och kom ut några veckor för tidigt. Tyckte kanske att jag och pappa väntat tillräckligt många år nu Han är såklart alldeles perfekt och allt kämpande och alla resor/behandlingar vi gjort är SÅ värt det. Vi firar in det nya året som en familj, äntligen är vi tre!!

    Stor kram till er som fortfarande kämpar och längtar


  • mammave
    JZ79 skrev 2015-12-31 16:31:46 följande:

    Hej tjejer, om någon av er fortfarande kikar in här och inte läser min blogg så vill jag berätta för er att jag blev mamma till en liten gosse 14 december! Han var otålig och kom ut några veckor för tidigt. Tyckte kanske att jag och pappa väntat tillräckligt många år nu Han är såklart alldeles perfekt och allt kämpande och alla resor/behandlingar vi gjort är SÅ värt det. Vi firar in det nya året som en familj, äntligen är vi tre!!

    Stor kram till er som fortfarande kämpar och längtar


    Stort grattis!!!
  • Inelg

    Wow grattis till alla bebisar :) Kikar in och säger hej. Tänker på er ibland och hur vi alla kämpat så många år ?

    Hörs ni på FB eller hänger ni i nån annan tråd?

    Själv fick jag en liten tjej för 2,5 år sedan via ivf och väntar nu hennes lillebror som varit nerfryst sedan dess ?????

  • mammave
    Inelg skrev 2017-01-29 17:17:03 följande:

    Wow grattis till alla bebisar :) Kikar in och säger hej. Tänker på er ibland och hur vi alla kämpat så många år ?

    Hörs ni på FB eller hänger ni i nån annan tråd?

    Själv fick jag en liten tjej för 2,5 år sedan via ivf och väntar nu hennes lillebror som varit nerfryst sedan dess ?????


    Grattis till lillebror i magen!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus