• Äldre 20 Dec 11:57
    6246 visningar
    67 svar
    67
    6246

    FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-



    Nu ni, är det inte många dagar kvar till julafton!
    Var med och öppna årets sista lucka i Familjeliv.se julkalender!

    Bakom denna lucka hittar ni ett presentkort till ett värde av 1200:- hos Amanda Egilson!
    Där kan vinnaren själv välja bland många fina smycken!

    Vill du vara med och tävla?Tomte
    Bra!
    Då är det dags att ta på sig "rimmarluvan" och hjälpa tomten med julklappsrimmen!
    Tomtens dilemma är julklappen till Tomtemor!
    Han har köpt henne ett snyggt smycke men är ingen höjdare på att rimma så det får du hjälpa honom med!
    Det enda kravet tomten har är att ordet smycke måste finnas med i rimmet.

    Släpp kreativiteten lös och hjälp tomten med rimmet!Tomte

    Tävlingen pågår den 21/12 och vinnare utses av en jury.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Lycka till!! Solig

    Här hittar du info om tävlingen
    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1450511
  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-
  • Äldre 21 Dec 10:06
    #11

    Till Tomtemor det speciellt ska va
    Inga andrahandsvaror eller skräp hon ska ha 
    Men för Tomtefar är det inte särskilt svårt
    att till sin älskling hitta något litet och hårt  
    Ett smycke som Tomtemor nära sitt hjärta kan bära
    så håller hon sin älskade Tomtefar alltid nära.  

  • Äldre 21 Dec 10:26
    #12

    Till tomtemor, av tomtefar!

    Du är det finaste jag vet,
    det är ju ingen hemlighet.
    Ett vackert smycke åt en vacker kvinna,
    i ett försök att hennes hjärta vinna.
    Det ska du alltid ha kvar,
    som minne av din kära tomtefar.

  • Äldre 21 Dec 10:35
    #13

    Ett rim med melodin "räven raskar över isen" (skriven lite på värmländska för att få det så personligt som möjligt här.

    Guld å silver, masse bling bling
    I pakete finns nån fin ting
    Så får jä lov, så får jä lov
    o ge de finaste smycke
    Ty, ja jä valde en tocken där
    Sö nu de finaste ligger här
    Så får jä lov, så får jä lov
    o ge de finaste smycke

  • Äldre 21 Dec 12:06
    #14

    Nu har jag suttit uppe hela jävla natten och rimmat så jag hoppas min själ att REDAKTIONEN tar sig i kragen och låter bästa rim vinna denna gången. Jag misstänker starkt att det varit mutor inblandade tidigare i tävlingen men tänker ha överseende med detta om jag vinner denna sista tävlingsdagen.

    Fru Forumvärden : Jag vet att du står på min sida här, så se nu för bövelen till att jag för en gångs skull får en rättvis bedömning. 

    Tack på förhand och en Riktigt God Jul till dig och din familj. 

    Ja, och så var det rimmet då :

     


    Oj vad vi skall ha kul, nu när det äntligen är Jul


    Tänk på all snö, och alla jävlar som tvingas stå i kö


    Vad härligt det är med all denna stress, känns nästan som en skadeståndsprocess


    Medans mor kokar skinka och längtar till solen, tänker pappa på en slinka och vad som finns under kjolen


     


    Mamma i köket hon steker och steker, alltmedans dom små barnen bara leker och leker


    Ack de små barnen dom är ju så kära, bara dom slutade va så vulgära


    Den rackarns lilla Moa…………har just ”lånat”Pappas M 82:a


    Systern går ut på altan och hon skriker : KOM NU, DIN LILLE FAN, så skall du få vad syster din kan…


    En gloria om Moa faktiskt strålar så bjärt, och lillebror han skrålar…..sen släpper han en fjärt


    Och Moa hon tjuter : Du å dina meriter, det var helvete va du skiter, jag sa ju att du skulle nöjt dig med bara en liter, du riskerar kollaps av all Julesnaps, högst en liter.....du vet att det biter


     


    Nåväl käre Bror, nu får det räcka med hor, för nu skall vi låtsas som vore vi en  Major


    Ladda och säkra den här smäckra Barrett, så skall du få se, vad som menas med folkvett


    Att skjuta kaliber fem-tio är bättre än porr-bio, tryck av och du känner…..dig precis som pingstvänner


    Strax börjar det dundra och lillebror undrar : På vad skall vi skjuta ??? Eller sa du besudla ???


    DIN LILLA BABIAN….DU STINKER METAN, skärp dig för satan och sikta mot skatan


    Nej, förresten, jag ångrar mig nästan, det vore sann lycke att träffa ett smycke


    Du stinker latrin, men spring nu in till mors smyckeskrin, vrålar syster, och sväljer en redig klunk brännevin


    Ta ett Guldhjärta, och sluta nu fjärta, annars skall du tamejfan snart få känna på smärta


    Och återigen, känn vilken lycke det är att få skjuta, på ett redigt Guldsmycke


    Det här var fan kul, en riktigt riktigt, underbar Jul


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 12:27
    #15
    Anton Chigurh skrev 2011-12-21 12:06:36 följande:
    Nu har jag suttit uppe hela jävla natten och rimmat så jag hoppas min själ att REDAKTIONEN tar sig i kragen och låter bästa rim vinna denna gången. Jag misstänker starkt att det varit mutor inblandade tidigare i tävlingen men tänker ha överseende med detta om jag vinner denna sista tävlingsdagen.

    Fru Forumvärden : Jag vet att du står på min sida här, så se nu för bövelen till att jag för en gångs skull får en rättvis bedömning. 

    Tack på förhand och en Riktigt God Jul till dig och din familj. 

    Ja, och så var det rimmet då :

     

    Oj vad vi skall ha kul, nu när det äntligen är Jul


    Tänk på all snö, och alla jävlar som tvingas stå i kö


    Vad härligt det är med all denna stress, känns nästan som en skadeståndsprocess


    Medans mor kokar skinka och längtar till solen, tänker pappa på en slinka och vad som finns under kjolen


     


    Mamma i köket hon steker och steker, alltmedans dom små barnen bara leker och leker


    Ack de små barnen dom är ju så kära, bara dom slutade va så vulgära


    Den rackarns lilla Moa…………har just ”lånat”Pappas M 82:a


    Systern går ut på altan och hon skriker : KOM NU, DIN LILLE FAN, så skall du få vad syster din kan…


    En gloria om Moa faktiskt strålar så bjärt, och lillebror han skrålar…..sen släpper han en fjärt


    Och Moa hon tjuter : Du å dina meriter, det var helvete va du skiter, jag sa ju att du skulle nöjt dig med bara en liter, du riskerar kollaps av all Julesnaps, högst en liter.....du vet att det biter


     


    Nåväl käre Bror, nu får det räcka med hor, för nu skall vi låtsas som vore vi en  Major


    Ladda och säkra den här smäckra Barrett, så skall du få se, vad som menas med folkvett


    Att skjuta kaliber fem-tio är bättre än porr-bio, tryck av och du känner…..dig precis som pingstvänner


    Strax börjar det dundra och lillebror undrar : På vad skall vi skjuta ??? Eller sa du besudla ???


    DIN LILLA BABIAN….DU STINKER METAN, skärp dig för satan och sikta mot skatan


    Nej, förresten, jag ångrar mig nästan, det vore sann lycke att träffa ett smycke


    Du stinker latrin, men spring nu in till mors smyckeskrin, vrålar syster, och sväljer en redig klunk brännevin


    Ta ett Guldhjärta, och sluta nu fjärta, annars skall du tamejfan snart få känna på smärta


    Och återigen, känn vilken lycke det är att få skjuta, på ett redigt Guldsmycke


    Det här var fan kul, en riktigt riktigt, underbar Jul


     


    Hahah tack Anton, vi blev genast en hög gladare syrror och uskor här!! Du gjorde våran dag
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Äldre 21 Dec 12:41
    #16
    EvelinasSyster skrev 2011-12-21 12:27:04 följande:
    Hahah tack Anton, vi blev genast en hög gladare syrror och uskor här!! Du gjorde våran dag
    Vad härligt. Och tack för uppmuntran. {#emotions_dlg.flower}
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Ingen som du känner
    Äldre 21 Dec 12:59
    #17
    Anton Chigurh skrev 2011-12-21 12:41:47 följande:
    Vad härligt. Och tack för uppmuntran. {#emotions_dlg.flower}
    och som vanligt skänker du vinsten till ingen som du känner ?
  • Äldre 21 Dec 13:04
    #18
    Ingen som du känner skrev 2011-12-21 12:59:00 följande:
    och som vanligt skänker du vinsten till ingen som du känner ?
    Givetvis. Tack för påminnelsen.

    När FL kundgjort min vinst kommer hela beloppet skänkas hit.

    Ingen som jag känner. Som sagt. Cool

     
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • och
    Äldre 21 Dec 13:23
    #19
    Anton Chigurh skrev 2011-12-21 13:04:21 följande:
    Givetvis. Tack för påminnelsen.

    När FL kundgjort min vinst kommer hela beloppet skänkas hit.

    Ingen som jag känner. Som sagt. Cool

     
    Visst är det för min skull som du valde den organisationen? Du är bäst, Anton. Någon gris eller kanske en hund kommer att se väldigt fin ut i jul. {#emotions_dlg.flower}
    The hard way is the right way.
  • Äldre 21 Dec 13:39
    #20

    farmors lilla söting
    ska få ett ting 
    ett smycke
    efter bästa tycke
    till min lilla tjej
    det blir julens grej

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-