• Äldre 20 Dec 11:57
    6247 visningar
    67 svar
    67
    6247

    FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-



    Nu ni, är det inte många dagar kvar till julafton!
    Var med och öppna årets sista lucka i Familjeliv.se julkalender!

    Bakom denna lucka hittar ni ett presentkort till ett värde av 1200:- hos Amanda Egilson!
    Där kan vinnaren själv välja bland många fina smycken!

    Vill du vara med och tävla?Tomte
    Bra!
    Då är det dags att ta på sig "rimmarluvan" och hjälpa tomten med julklappsrimmen!
    Tomtens dilemma är julklappen till Tomtemor!
    Han har köpt henne ett snyggt smycke men är ingen höjdare på att rimma så det får du hjälpa honom med!
    Det enda kravet tomten har är att ordet smycke måste finnas med i rimmet.

    Släpp kreativiteten lös och hjälp tomten med rimmet!Tomte

    Tävlingen pågår den 21/12 och vinnare utses av en jury.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Lycka till!! Solig

    Här hittar du info om tävlingen
    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1450511
  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-
  • Tiro
    Äldre 21 Dec 21:24
    #51

    Att rimma är ej min grej
    Detta är ett smycke till min tomtetjej

    God Jul Tomtemor önskar Tomtefar

  • Äldre 21 Dec 22:01
    #52

    I år min kära tomtemor


    Får du en julklapp som inte är så stor


    Men innehållet kommer dig garanterat att smycka


    Och gravyren på texten dig skänka en tår av lycka


    Jag vill med denna julklapp visa min tacksamhet


    För att du finns vid min sida i all evighet


    Tar hand om nissarna när jag julklappar delar ut


    Ser till att tomtegröten aldrig tar slut


    Från Amanda Egilson kommer detta smycke


    Hoppas det faller dig i både smak och tycke


    pojke 0706 och pojke 1008.
  • Äldre 22 Dec 01:16
    #53

    Kära Tomtemor
    Du som i mitt hjärtats inre bor.
    Det här är säkert något i Ditt tycke
    jag har letat länge och väl för att ge Digt ett vackert smycke!
    Endast det bästa och vackraste vill jag ge Dig, för att du är så härlig o rar
    Du är en del av mig och vi är ett lyckligt strävsamt par!
    Detta smycke ska bäras av en sådan fin person som Du,
    inte bara för att Du är en pärla själv,  utan för att Du är min älskade fru! 
    Julkramisar från Din Tomte!Tomte 

     

           

  • Äldre 22 Dec 10:34
    #54

    Tack för alla bidrag inte bara i den här tråden utan under hela julkalendern.
    Ni har bidragit med många goda, roliga och originella lösningar, fina kort och bra rim!
    Det har varit en riktigt rolig tävling och jag hoppas att ni också haft kul Tomte
    Nu är det dock bara några ynka dagar kvar till jul och den sista vinnaren ska presenteras!
    Önskar er alla en underbar jul med massor av klappar, god gröt, glada barn och tomte!
    God Jul! Tomte

    Vinnare blev millroy ett stort grattis till dig! Solig


    lullelulle skrev 2011-12-21 18:14:41 följande:
    Jag missade visst det ända kravet att ordet smycke måste stå skrivet så här kommer mitt rätta bidrag :) Goooood jul!

    Du härliga rara tomtemor
    i mitt hjärta du för evigt bor

    Min kärlek för dig så svår att förklara
    du fina, vackra och helt underbara
     
    För att du ska förstå hur jag känner
    hur det inom mig av lycka bränner

    hoppas jag att du för klappen fattar tycke
    detta är mitt budskap, inristat på ett smycke
    Hjärta HjärtaHjärtaHjärta HjärtaHjärtaHjärta HjärtaHjärtaHjärta HjärtaHjärtaHjärta HjärtaHjärta
    Glöm inte att svara på vinnarmejlen!
  • Ingen som du känner
    Äldre 22 Dec 10:34
    #55

    vem vann?
    Så nyfiken!

  • Äldre 22 Dec 10:42
    #56
    Anton Chigurh skrev 2011-12-21 19:13:39 följande:
    Jag glömde å önska dig, Fru Forumvärden, och hela din familj en Riktig God Jul. 
    Tack detsamma Anton! Tomte
    Snyggt jobbat i kalendern!
  • Ingen som du känner
    Äldre 22 Dec 10:45
    #57

    ok. Grattis!

  • lullel­ulle
    Äldre 22 Dec 11:05
    #58

    Oj så glad jag blir!GladGladGladGladGladGladGlad

    Säger som alla andra, jag som aldrig vinner något! Men nu äntligen har det vänt, och inte vilket pris som helst utan ett smycke! Känns underbart kul!

    Måste medge att det var hårt motstånd!  

    Önskar alla en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

    Vinnarmailet är besvarat!  

  • Äldre 22 Dec 13:42
    #59
    lullelulle skrev 2011-12-22 11:05:44 följande:
    Oj så glad jag blir!GladGladGladGladGladGladGlad

    Säger som alla andra, jag som aldrig vinner något! Men nu äntligen har det vänt, och inte vilket pris som helst utan ett smycke! Känns underbart kul!

    Måste medge att det var hårt motstånd!  

    Önskar alla en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

    Vinnarmailet är besvarat!  

    GRATTIS
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Äldre 22 Dec 13:53
    #60

    Grattis! :)


    Milliam, 2011-07-19 <3
  • lullel­ulle
    Äldre 22 Dec 16:22
    #61

    Tack Bubba och errenae

  • Äldre 22 Dec 18:45
    #62
    lullelulle skrev 2011-12-22 11:05:44 följande:
    Oj så glad jag blir!GladGladGladGladGladGladGlad

    Säger som alla andra, jag som aldrig vinner något! Men nu äntligen har det vänt, och inte vilket pris som helst utan ett smycke! Känns underbart kul!

    Måste medge att det var hårt motstånd!  

    Önskar alla en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

    Vinnarmailet är besvarat!  
    Det hårdaste du kan tänka dig !!!!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • lullel­ulle
    Äldre 22 Dec 20:19
    #63

    Ja Anton! Dina rimm var så grymma att jag nästan vill skänka dig ett bakben på elefantsmycket eller nåt

  • Äldre 22 Dec 22:19
    #64

    Grattis!


    pojke 0706 och pojke 1008.
  • Äldre 22 Dec 23:26
    #65
    lullelulle skrev 2011-12-22 20:19:43 följande:
    Ja Anton! Dina rimm var så grymma att jag nästan vill skänka dig ett bakben på elefantsmycket eller nåt
    Det går bra och skänka hela smycket till mig, fast min blygsamhet skulle förbjuda mig å ta emot din generösa gåva. Men millroy, din tanke värmer mitt hjärta oerhört, det var snällt av dig, jag vill dock att, som den stora djurvän jag är, att du låter bli stympningen av elefanten. Men tack iaf. 

    Och GRATTIS till vinsten, millroy, jag har en känsla av att den hamnade helt rätt. Glad
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 23 Dec 12:57
    #66
    Forumvärd skrev 2011-12-22 10:42:59 följande:
    Tack detsamma Anton! Tomte
    Snyggt jobbat i kalendern!

    Jo tack, det vill jag lova, jag har jobbat arslet av mig under dessa veckor, och som Fru Forumvärden säkert vet,  så blev jag utan vinst, ett bevis så gott som något att tävlingen varit riggad. 

    Men förtvivla icke, min kära Fru Forumvärd, för Anton är beredd å slå ett streck över alltihop mot att ni ger honom ett välförtjänt, kombinerat,  heders – och tröstpris. Tycker ett presentkort på 3000 kr att handla valfria varor på ICA, eller möjligen COOP, vore ett oerhört lämpligt alternativ. Det borde inte möta några hinder, tycker jag.


    Och, jag får lov och säga att jag är nöjd med min insats i kalendern, jag är synnerligen nöjd med det sista rimmet, att jag fick med en Barrett M82A1 så vackert i raderna. Som du garanterat redan vet, Fru Forumvärden, är ju en Barrett M82A1  ett kaliber .50 vapen som i första hand är avsett att användas mot lätt bepansrade fordon, således är det ett jävla klipp i den lille trivselspridaren, och som du också såklart redan känner till så använder, bla, Amerikanska Marinkåren, den mot så kallade ”mjuka mål” och när jag säger mjuka mål, Fru Forumvärden, så menar jag inte brunstiga kameler. Men allt detta visste ni ju redan. Såklart.


     Nu begär jag inte att ni skall hinna med innan Jul, det räcker så bra att ni fixar presentkortet på 5000 spänn i mellandagarna. Går bra och maila mig när det är klart.


     


    Tack på förhand, och återigen : EN RIKTIGT GOD JUL TILL DIG OCH DIN FAMILJ.


     


    Kram   //Anton   


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 23 Dec 19:03
    #67
    Anton Chigurh skrev 2011-12-23 12:57:42 följande:

    Jo tack, det vill jag lova, jag har jobbat arslet av mig under dessa veckor, och som Fru Forumvärden säkert vet,  så blev jag utan vinst, ett bevis så gott som något att tävlingen varit riggad. 

    Men förtvivla icke, min kära Fru Forumvärd, för Anton är beredd å slå ett streck över alltihop mot att ni ger honom ett välförtjänt, kombinerat,  heders – och tröstpris. Tycker ett presentkort på 3000 kr att handla valfria varor på ICA, eller möjligen COOP, vore ett oerhört lämpligt alternativ. Det borde inte möta några hinder, tycker jag.


    Och, jag får lov och säga att jag är nöjd med min insats i kalendern, jag är synnerligen nöjd med det sista rimmet, att jag fick med en Barrett M82A1 så vackert i raderna. Som du garanterat redan vet, Fru Forumvärden, är ju en Barrett M82A1  ett kaliber .50 vapen som i första hand är avsett att användas mot lätt bepansrade fordon, således är det ett jävla klipp i den lille trivselspridaren, och som du också såklart redan känner till så använder, bla, Amerikanska Marinkåren, den mot så kallade ”mjuka mål” och när jag säger mjuka mål, Fru Forumvärden, så menar jag inte brunstiga kameler. Men allt detta visste ni ju redan. Såklart.


     Nu begär jag inte att ni skall hinna med innan Jul, det räcker så bra att ni fixar presentkortet på 5000 spänn i mellandagarna. Går bra och maila mig när det är klart.


     


    Tack på förhand, och återigen : EN RIKTIGT GOD JUL TILL DIG OCH DIN FAMILJ.


     


    Kram   //Anton   


    FAN va irriterande med en Tomtejävel som flyger förbi i ett när man försöker läsa inlägget. Vad skulle det va bra för ???

    Här kan ni läsa med en Tomte som håller arslet stilla. Varsegoda :

    Jo tack, det vill jag lova, jag har jobbat arslet av mig under dessa veckor, och som Fru Forumvärden säkert vet,  så blev jag utan vinst, ett bevis så gott som något att tävlingen varit riggad. 

    Men förtvivla icke, min kära Fru Forumvärd, för Anton är beredd å slå ett streck över alltihop mot att ni ger honom ett välförtjänt, kombinerat,  heders – och tröstpris. Tycker ett presentkort på 3000 kr att handla valfria varor på ICA, eller möjligen COOP, vore ett oerhört lämpligt alternativ. Det borde inte möta några hinder, tycker jag.


    Och, jag får lov och säga att jag är nöjd med min insats i kalendern, jag är synnerligen nöjd med det sista rimmet, att jag fick med en Barrett M82A1 så vackert i raderna. Som du garanterat redan vet, Fru Forumvärden, är ju en Barrett M82A1  ett kaliber .50 vapen som i första hand är avsett att användas mot lätt bepansrade fordon, således är det ett jävla klipp i den lille trivselspridaren, och som du också såklart redan känner till så använder, bla, Amerikanska Marinkåren, den mot så kallade ”mjuka mål” och när jag säger mjuka mål, Fru Forumvärden, så menar jag inte brunstiga kameler. Men allt detta visste ni ju redan. Såklart.


     Nu begär jag inte att ni skall hinna med innan Jul, det räcker så bra att ni fixar presentkortet på 5000 spänn i mellandagarna. Går bra och maila mig när det är klart.


     


    Tack på förhand, och återigen : EN RIKTIGT GOD JUL TILL DIG OCH DIN FAMILJ.


     


    Kram   //Anton  


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-