• Äldre 29 Dec 00:01
    3985 visningar
    31 svar
    31
    3985

    Årets FL-fotograf 2011 - Vinnare och sånt

    är nu avslutad.

    Vinnare och annan sammanfattning kommer presenteras i den här tråden. Jag kommer sammanfatta varje deltävling i varsitt inlägg och kommer då avslöja vem som tagit vilken bild och hur många röster bilden fick totalt. 
    Huvudtråden där reglerna och sånt står hittar du om du klickar på trädet här ovan. Omröstningarna för varje deltävling kommer du till om du klickar på trädbilderna i inläggen för den omröstningen.

    Nu är Årets FL-fotograf korad.

    Vinnaren får:
    * Titeln Årets FL-fotograf 2011!
    * En kamerasymbol vid sin avatar.
    * En av sina bilder på förstasidan på Familjeliv.se

    Dessutom får de FEM deltagarna med flest röster en bok från Pagina.se


    Vinnarna kommer kontaktas via mejl för vidare instruktioner


     


    Årets FL-fotograf är:


    VenusMedici med sammanlagt 713 poäng


    De andra fyra som får en bok är:
    2. Boothwalker - 484
    3. Ulrika73 - 451
    4. Ciliaja - 419
    5. Millsy - 318


    De övriga deltagarna är:
    6. Bempa - 213
    7. Stargazer09 - 168
    8. Nalle har ett blått hus - 123
    9. H NA - 94
    10. tahira - 85
    11. MorriZ420 - 32


    Sammanlagt har vi fått 3100 röster
    Tack till alla som har röstat! 


     


     


  • Svar på tråden Årets FL-fotograf 2011 - Vinnare och sånt
  • Äldre 29 Dec 02:07
    #11

    Stort grattis VenusMedici! Och grattis till er andra som vann pris också!

    Det här har varit en jätterolig tävling att följa med riktigt vackra och inspirerande bilder.

  • Äldre 29 Dec 07:21
    #12
    Choko skrev 2011-12-29 02:07:03 följande:

    Stort grattis VenusMedici! Och grattis till er andra som vann pris också!

    Det här har varit en jätterolig tävling att följa med riktigt vackra och inspirerande bilder.


    Varmt tack Choko !
    De gustibus non est disputandum
  • Äldre 29 Dec 07:24
    #13

    Grattis till mina prisbelönta medtävlare!


    De gustibus non est disputandum
  • Äldre 29 Dec 07:25
    #14


    De gustibus non est disputandum
  • Äldre 29 Dec 11:15
    #15

    Grattis!!!
    Jag är ändå hyfsat nöjd själv med. Min första tävling och en hel del "nödlösningar" kom med... Men vad roligt det har varit! 

  • Äldre 29 Dec 12:32
    #16
    Millsy skrev 2011-12-29 11:15:15 följande:
    Grattis!!!
    Jag är ändå hyfsat nöjd själv med. Min första tävling och en hel del "nödlösningar" kom med... Men vad roligt det har varit! 
    Hjärtligt Tack så mycket!

    Visst har det varit roligt, känns lite konstigt att det är över bara.
    De gustibus non est disputandum
  • Brünnh­ilde
    Äldre 29 Dec 13:12
    #17

    Boothwalker: du var med i tävlingarna själv alltså. Nu måste jag fråga: var det du ensam som valde ut alla tävlingsbidrag..? För i så fall vet jag inte om det var riktigt rätt etiskt. Du skulle ju i teorin ha kunnat välja ut de sämsta tävlingsbidragen som kom in, så att dina egna skulle skina i jämförelse. Nu tror jag inte att du har gjort så, eftersom det fanns många fina bilder med. Men rent prinicipiellt så var det tveksamt... 

  • Äldre 29 Dec 13:23
    #18
    Brünnhilde skrev 2011-12-29 13:12:59 följande:
    Boothwalker: du var med i tävlingarna själv alltså. Nu måste jag fråga: var det du ensam som valde ut alla tävlingsbidrag..? För i så fall vet jag inte om det var riktigt rätt etiskt. Du skulle ju i teorin ha kunnat välja ut de sämsta tävlingsbidragen som kom in, så att dina egna skulle skina i jämförelse. Nu tror jag inte att du har gjort så, eftersom det fanns många fina bilder med. Men rent prinicipiellt så var det tveksamt... 
    Vi var elva fotografer som var med. Vi fick reda på vilket tema det var och skickade in ett bidrag till temat som sedan dök upp. Boothwalker har inte varit med i någon urvalsprocess.

    Boothwalker gjort ett jättejobb med den här tävlingen. Samlat in alla bidrag, ibland påmint dem som var sena, lagt upp alla trådar, länkat fram och tillbaka, ändrat bilderna till rätt storlek, haft koll på statistiken, sett till att bidragen alltid kom i olika ordning i trådarna och så vidare. 

    Alla deltagare fanns på en lista i ursprungstråden, så alla deltagare var helt medvetna om att Boothwalker själv var med och jag tror inte att någon skulle få för sig att tycka att det var något märkligt med det. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Äldre 29 Dec 13:33
    #19

    Jättegrattis VenusMedici! Underbara bilder!

    Grattis alla andra deltagare också och tack för en rolig tävling!


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Äldre 29 Dec 13:38
    #20
    tahira skrev 2011-12-29 13:33:11 följande:
    Jättegrattis VenusMedici! Underbara bilder!

    Grattis alla andra deltagare också och tack för en rolig tävling!
    Hjärtligt,varmt Tack så mycket tahira! Härligt att "höra".
    De gustibus non est disputandum
Svar på tråden Årets FL-fotograf 2011 - Vinnare och sånt