• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden okej att äta katt?
  • saaaaaaaaaaara
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-02 01:33:27 följande:
    Ska inte? Enligt vem?

    Och vad är egentligen ett husdjur? En häst eller en hund? Kanin eller ko? Det är individuellt. För mig är inte en ko ett husdjur, men i Indien är det en annan femma. För mig är en hund ett husdjur, men i Kina finns det hund att äta.
    enligt alla som inte är elaka mot djur och vi är i sverige så spelar ingen roll vad de tycker i kina..
  • SHAKAWKAW
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-01-02 01:40:21 följande:
    enligt alla som inte är elaka mot djur och vi är i sverige så spelar ingen roll vad de tycker i kina..
    Jag är inte elak mot djur, men jag ser fortfarande inga problem med att äta katt (eller hund). Jag vill själv inte göra det, men ser inte rött om andra vill.

    Du kan inte heller säga att alla som inte är elaka mot djur inte anser att ätandet av katt är fel. Du har antagligen inga belägg för det uttalandet och du är inte talesperson för en sådan stor grupp.
  • Afrodisiac
    josefin1234 skrev 2012-01-02 01:31:44 följande:
    FY FAN e de katt så tar ja nog livet av mig... ja hade en kille i min kommun som dödade katter, hästar och hundar .
    så detta förvånar mig inte för de finns de sjukaste människor i världen.
    Ja började faktiskt gråta när ja läste inlägget och såg bilderna min katt är ute just nu och bara tanken på de han skriver får mig att vilja spy, hoppas de harre för annars anmäler ja honom-

    // CAT lover nr 1 hehe
    Äter du ko och gris?
  • Quinna
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-01-02 01:40:21 följande:
    enligt alla som inte är elaka mot djur och vi är i sverige så spelar ingen roll vad de tycker i kina..
    Äter du gris, ko, lamm eller fågel?

    Ja, då är du ju tydligen elak mot djur. Varför skulle katt vara annorlunda?
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • josefin1234
    Quinna skrev 2012-01-02 01:40:17 följande:
    Vet du inte skillnaden på en människa och en katt så tycker jag att du ska söka hjälp. 
    ja vet skillnad. men ja tycker en katt är minst lika mycket värld som en människa .
  • josefin1234
    Quinna skrev 2012-01-02 01:44:51 följande:
    Äter du gris, ko, lamm eller fågel?

    Ja, då är du ju tydligen elak mot djur. Varför skulle katt vara annorlunda?
    nej de gör ja inte å ja äter inte människa heller faktiskt
  • Afrodisiac

    För att svara TS, jag har tidigare chockats över det faktum att människor på andra delar av Jorden äter djur som vi här har uppfostrats till att anse som "en av oss", men jag har numera förlikat mig med det faktumet. För dem är det lika naturligt att äta katt som det är för oss att äta kor. 

    Det är en skön känsla att bli av med sin etnocentrism  

  • saaaaaaaaaaara
    Quinna skrev 2012-01-02 01:44:51 följande:
    Äter du gris, ko, lamm eller fågel?

    Ja, då är du ju tydligen elak mot djur. Varför skulle katt vara annorlunda?
    MEN HALLÅ!! de är inte husdjur och de går inte att köpa ett husdjur att äta så då måste man döda den själv och då är man elak mot djur.. inte om man äter ett djur som är dött som man inte dödat...
  • Quinna
    josefin1234 skrev 2012-01-02 01:47:10 följande:
    ja vet skillnad. men ja tycker en katt är minst lika mycket värld som en människa .
    Grattis. Dom flesta delar inte din uppfattning.
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
Svar på tråden okej att äta katt?