• pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 16:51
    83662 visningar
    872 svar
    872
    83662

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • Lacey
    Äldre 4 Jan 16:55
    #1
    +1

    Ja, det jan ju bero på att du har ett BMI på 17,2 dvs du räknas som underviktig och inte normal viktig.

  • Äldre 4 Jan 16:55
    #2
    +1

    Du har ett bmi på 17,2. Det är undervikt. Varför är du så mager då? Varför ser du ut som en 16-åring? om man nu måste bry sig så mycket..

  • Lacey
    Äldre 4 Jan 16:56
    #3

    Jag är 174 och väger 68kg och räknas som normalviktig

  • Lina 01
    Äldre 4 Jan 16:59
    #4

    Jag är 1.62 och väger 62 kilo.. jag har nyss klämt ut ett barn  så jag brukar ligga på 55 och jag tror det är rätt normalt båda vikterna.. jag är strax över 30.. vid 25 år vägde jag 51.. antar att ålder har en del med vikten att göra också.

  • pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 16:59
    #5

    Men vadå, hur man ser ut pratar ju jag om? Inte något jävla bmi? 

    Känner folk som väger mindre än dig och ser tjocka ut fast dem är lika långa typ som dig.
    Snackar om tjockleken, inte bmi. 

  • mammas­snosa
    Äldre 4 Jan 17:01
    #6

    För att vi inte vill se ut som benrangel...

  • Äldre 4 Jan 17:03
    #7
    pollykolle skrev 2012-01-04 16:59:47 följande:
    Men vadå, hur man ser ut pratar ju jag om? Inte något jävla bmi? 

    Känner folk som väger mindre än dig och ser tjocka ut fast dem är lika långa typ som dig.

    Snackar om tjockleken, inte bmi. 



    Då klär de väl sig fel då.
  • Äldre 4 Jan 17:03
    #8

    Därför att de flesta kvinnor har heltidsjobb och måste passa sina barn när de kommer hem. Sen tröstäter de för att de har det så. (Jag är en av dem) Men nu har jag tagit tag i detta och har sett till att min man inte får låta mig bli "lat" genom att säga måste du gå o träna idag? när jag har en skrikande unge bredvid mig som inte vill att jag ska gå nånstans..  När jag jobbade halvtid var jag så smal o smäcker för då hade jag verkligen tid att gå ut promenera o träna. men sen kom eget företagandet och jag fick noll timmar kvar att göra något annat.  (nu får jag lite hjälp men det är fortfarande tajt med tiden.)  Sen är det helt säkert beroende av stress!

  • pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 17:03
    #9
    mammassnosa skrev 2012-01-04 17:01:42 följande:
    För att vi inte vill se ut som benrangel...
    Kanske för att ni inte kan, pga fettet?
  • Lacey
    Äldre 4 Jan 17:04
    #10

    Varför så otrevlig ton? Du skriver i ett diskussionsforum. Vill du inte ha diskussion, vänd dig någon annanstans.

    Känns som det är en tråd som startas enbart för att provocera.

    Well, hur du än vrider och vänder på det så är det väldigt smalt med 52 kg till 174 cm, så du kanske inte ska jämföra alla med dig själv?

    Folk är byggda på olika sätt.

Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?