• pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 16:51
    83667 visningar
    872 svar
    872
    83667

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • Lina 01
    Äldre 4 Jan 17:04
    #11

    Jag tycker att det är från person till person vad som är fint eller inte.. vissa passar med normalbygdhet och c´vissa passar som smala etc.. det persor ju från person till person.. och utstrålning hur man trivs. men att kalla någon benrangel är lika taskigt som att säga fetto till någon

  • Lina 01
    Äldre 4 Jan 17:04
    #12
    Lacey skrev 2012-01-04 17:04:05 följande:
    Varför så otrevlig ton? Du skriver i ett diskussionsforum. Vill du inte ha diskussion, vänd dig någon annanstans.

    Känns som det är en tråd som startas enbart för att provocera.

    Well, hur du än vrider och vänder på det så är det väldigt smalt med 52 kg till 174 cm, så du kanske inte ska jämföra alla med dig själv?

    Folk är byggda på olika sätt.
  • Äldre 4 Jan 17:06
    #13
    pollykolle skrev 2012-01-04 16:51:36 följande:
    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 
    Det är för att du hänger för mkt på flashback och för att de flesta andra som är där är 14åriga småpojkar.
  • Äldre 4 Jan 17:07
    #14
    Lacey skrev 2012-01-04 17:04:05 följande:
    Varför så otrevlig ton? Du skriver i ett diskussionsforum. Vill du inte ha diskussion, vänd dig någon annanstans.

    Känns som det är en tråd som startas enbart för att provocera.

    Well, hur du än vrider och vänder på det så är det väldigt smalt med 52 kg till 174 cm, så du kanske inte ska jämföra alla med dig själv?

    Folk är byggda på olika sätt.
    exakt ts låter som en dryg jävul.
  • pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 17:08
    #15

    Jag säger inte att det är fel, jag frågar varför kvinnor idag är så feta? Herregud människor.

    Ingen otrevlig ton alls, känns bara som ett stort påhopp av ett antal st här inne för att ni ens kollar upp mitt "bmi" som är olika på nästan varje sida man kollar.

    Obehagligt. 

  • Äldre 4 Jan 17:08
    #16
    pollykolle skrev 2012-01-04 17:08:07 följande:
    Jag säger inte att det är fel, jag frågar varför kvinnor idag är så feta? Herregud människor.

    Ingen otrevlig ton alls, känns bara som ett stort påhopp av ett antal st här inne för att ni ens kollar upp mitt "bmi" som är olika på nästan varje sida man kollar.

    Obehagligt. 

    Vad är en fet person i dina ögon? Person med BMI högre än du = fet? Eller hur definierar du fet?
  • pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 17:13
    #17
    Nemi76 skrev 2012-01-04 17:08:59 följande:
    Vad är en fet person i dina ögon? Person med BMI högre än du = fet? Eller hur definierar du fet?
    Jag har inte sagt att det är något fel att vara normal,tjock eller fet. Undrar bara för att jag tycker att det flesta kvinnor jag ser är bredare än vad kvinnor var förr. Inget illa menat, det är ju ni som tar det som något negativt.. Herregud. Snälla sluta hacka på min vikt.
  • Äldre 4 Jan 17:18
    #18
    pollykolle skrev 2012-01-04 17:13:09 följande:
    Jag har inte sagt att det är något fel att vara normal,tjock eller fet. Undrar bara för att jag tycker att det flesta kvinnor jag ser är bredare än vad kvinnor var förr. Inget illa menat, det är ju ni som tar det som något negativt.. Herregud. Snälla sluta hacka på min vikt.
    Vad har du sagt då?
  • Äldre 4 Jan 17:18
    #19

    Du kanske inte skulle tagit upp din vikt i trådstarten så hade folk inte haft nått att påpeka. Men eftersom du har en lägre vikt än medel Svensson med din längd så ser du säkert din vikt & andra med den som "Normalviktiga"  fast det eg. är under.. Då är det ju inte konstigt att du uppfattar många som överviktiga, alla kanske inte ens är fast du ser det så.

    Men visst har medelvikten stigit i Sverige med åren.. Mer stillasittande  ( data tex, jur många häckade vid den förr?), fler som jobbar mkt & inte hinner träna pga det, mer skräpmat som finns att tillgå , fler verkar vara sockerberoende osv..

    Har själv varit överviktig & det var pga fel mat  och ingen motion.

  • Äldre 4 Jan 17:24
    #20
    pollykolle skrev 2012-01-04 17:13:09 följande:
    Jag har inte sagt att det är något fel att vara normal,tjock eller fet. Undrar bara för att jag tycker att det flesta kvinnor jag ser är bredare än vad kvinnor var förr. Inget illa menat, det är ju ni som tar det som något negativt.. Herregud. Snälla sluta hacka på min vikt.

    Jag har inte sagt att du sagt något sådant, jag bara undrade hur du definierar fet, eller stor eller bred eller vad du nu föredrar att kalla det.
Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?