• pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 16:51
    83677 visningar
    872 svar
    872
    83677

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • Äldre 4 Jan 17:24
    #21

    För 5 år sedan vägde jag 54 för mina 1.70. Jag gillade hur jag såg ut, men då jag har väldigt lätt för att bygga muskler, så såg jag ännu smalare ut än vad jag var. Folk trodde att jag vägde 10 kg mindre än vad jag gjorde.Tränade dessutom väldigt mycket. Träffade sen min man, som förvisso tyckte om mig som jag såg ut, men tyckte likväl att jag gott kunde gå upp ordentligt. Jag gick upp 15 kg, till 68, och plötsligt såg jag väldigt kvinnlig ut och trivs bra med det. Jag ser ut att väga ungefär 60 kg, vilket jag trivs med. Nu är jag gravid i v30 och har gått upp 9 kg, trots att jag äter normalt, tränar ingenting, inte ens promenader, pga problem med graviditeten. Alla är vi olika och har olika förutsättningar och ideal. 


    pollykolle skrev 2012-01-04 16:51:36 följande:
    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 
     

    Du frågar om 52 kg till 1.74 är är normalvikt, och svaret är nej!!! Det där vägde jag på högstadiet, och jag var spinkig. Det stämmer att bara 16 åringar har en kropp som du, som du själv säger, för en vuxen kvinna skall inte se ut sådär, det är inte sunt.

  • Äldre 4 Jan 17:26
    #22
    pollykolle skrev 2012-01-04 17:13:09 följande:
    Jag har inte sagt att det är något fel att vara normal,tjock eller fet. Undrar bara för att jag tycker att det flesta kvinnor jag ser är bredare än vad kvinnor var förr. Inget illa menat, det är ju ni som tar det som något negativt.. Herregud. Snälla sluta hacka på min vikt.
    Anledningen till min fråga är att det faktiskt kan vara så att kvinnor inte blivit bredare och bredare utan att du kanske har en kroppsuppfattning som gör att kvinnor som är normalt byggda i dina ögon ses som feta. Ska man diskutera en subjektiv uppfattning är det bra att veta hur den subjektiva uppfattningen är grundad
  • Lina 01
    Äldre 4 Jan 17:27
    #23

    egentligen förstår jag inte vad det är att hänga upp sig på när jag tänker efter.. alla ser ju olika ut. vissa är smala vissa tjocka och ett brett gerister därimellan.. kort sagt vi ser oliak ut

  • Äldre 4 Jan 17:32
    #24

    För att vi tjänar egna pengar och äter precis den maten vi vill

  • Äldre 4 Jan 17:33
    #25
    Maniac skrev 2012-01-04 17:32:50 följande:
    För att vi tjänar egna pengar och äter precis den maten vi vill

    Gilla!!! hihi.... Tänkte exakt samma.
  • mammas­snosa
    Äldre 4 Jan 17:34
    #26
    pollykolle skrev 2012-01-04 17:03:47 följande:
    Kanske för att ni inte kan, pga fettet?
    Jag kan se ut som ett benrangel om jag vill men har valt att inte göra det å jag tycker former är snyggare. Jag har hellre lite rumpa som är snygg i ett par jeans och bröst som ger iaf en liten klyfta än är smal som en pinne och platt på alla ledder...

    Sen som sagt. Om kvinnorna verkligen är större eller om du bara har en skev bild av kvinnokroppen låter jag vara osagt men att döma av att du tycker din vikt är normal så är min åsikt att du har en skev bild av hur en normalviktig kvinna bör se ut...
  • mammas­snosa
    Äldre 4 Jan 17:34
    #27
    Maniac skrev 2012-01-04 17:32:50 följande:
    För att vi tjänar egna pengar och äter precis den maten vi vill
  • Äldre 4 Jan 17:39
    #28
    pollykolle skrev 2012-01-04 17:08:07 följande:
    Jag säger inte att det är fel, jag frågar varför kvinnor idag är så feta? Herregud människor.

    Ingen otrevlig ton alls, känns bara som ett stort påhopp av ett antal st här inne för att ni ens kollar upp mitt "bmi" som är olika på nästan varje sida man kollar.

    Obehagligt. 
    Det kan inte vara så enkelt att du har en vriden kroppsuppfattning och tycker att folk är feta som i andras ögon inte är det?
  • starli­ght
    Äldre 4 Jan 17:42
    #29
    mammassnosa skrev 2012-01-04 17:34:17 följande:
    Jag kan se ut som ett benrangel om jag vill men har valt att inte göra det å jag tycker former är snyggare. Jag har hellre lite rumpa som är snygg i ett par jeans och bröst som ger iaf en liten klyfta än är smal som en pinne och platt på alla ledder...

    Sen som sagt. Om kvinnorna verkligen är större eller om du bara har en skev bild av kvinnokroppen låter jag vara osagt men att döma av att du tycker din vikt är normal så är min åsikt att du har en skev bild av hur en normalviktig kvinna bör se ut...

    applåder från mig,tycker likadantSkål som på gymmet,ibland kommer dessa otroligt smala (FÖR smala) tjejer och glider förbi mig, ger mig en "jag är snyggare än dig för att jag är så smal" -blick, de förstår ju inte att min man, OCH jag tycker det är SÅ mycket snyggare med lite rumpa och bröst. Jag VILL inte vara så smal Flörtskulle jag vara gay skulle jag definitivt tända på en kurvig tjej, inte en smalisGlad
  • mammas­snosa
    Äldre 4 Jan 17:48
    #30
    starlight skrev 2012-01-04 17:42:34 följande:
    applåder från mig,tycker likadantSkål som på gymmet,ibland kommer dessa otroligt smala (FÖR smala) tjejer och glider förbi mig, ger mig en "jag är snyggare än dig för att jag är så smal" -blick, de förstår ju inte att min man, OCH jag tycker det är SÅ mycket snyggare med lite rumpa och bröst. Jag VILL inte vara så smal Flörtskulle jag vara gay skulle jag definitivt tända på en kurvig tjej, inte en smalisGlad
    Precis som jag tycker! Hade en A-kupa förut när jag var smal. Har hellre min B-C-kupa som jag har nu (D nu pga grav ) Och jag ÄÄÄÄÄLSKAR min rumpa!! Sambon med!
Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?