• pollyk­olle
    Äldre 4 Jan 16:51
    84118 visningar
    872 svar
    872
    84118

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • Bumble­beegir­l
    Äldre 5 Jan 07:42

    Det ÄR viktigt hur man ser ut!!

  • Äldre 5 Jan 07:47
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 07:42:34 följande:
    Det ÄR viktigt hur man ser ut!!
    förstår bara inte varför man ska hålla på att bry sig i hur andra ser ut? jag sköter mig själv och skänker ingen större tanke på hur många stora/små människor jag möter på stan. är väl inget att reta sig på hur andra ser ut? Glad
  • smöla
    Äldre 5 Jan 07:54
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 07:40:03 följande:
    Nej allt handlar verkligen inte om vikt, men det är fanimej inte sunt att vara överviktig!! Jag äter vad jag vill och har dessutom fått två barn, men har trots det en riktigt sjysst kropp och bra gener. Feta hittar alltid på ursäkter för att dom är just feta, varför?? Man vill väl kunna röra sej utan problem, eller hur!!
    Nej det kanske inte är sunt....men vet du vad det är min kropp och hade jag velat banta så hade jag gjort det!!!

    Jag har inga problem med att röra på mig, jag har mer problem över människor som dig som bryr sig hur andar ser ut....medans jag bryr mig hur en människa är.

    Tex du träffar en snygg människa, men då du börjar lära känna denna person och hör dennes åsikter eller att intelligensen är väldigt låg....då blir inte den människa fin längre.

    Men om du tex träffar en som inte har utseendet med sig och du lär och känna den personen och den personen är riktigt emaptisk och fin i sitt tankesätt...då blir den automatiskt fin, då kallas det att den personen har DET. 
  • Äldre 5 Jan 07:59
    pollykolle skrev 2012-01-04 19:06:46 följande:
    Tyvärr är jag inte en sådan person, kanske är du det men inte jag.

    Killar idag är faktiskt mycket mer tränade och smala än kvinnor som är korta alt långa och bara satta.
    Inget illa menat, men man kan faktiskt träna.
    Nu har jag gått igenom vänskapskretsen och släkten och kommit fram till att det är ungefär hälften hälften av normalviktiga och överviktiga/tjocka.
    Och då placerade jag ändå två tjejer som tränar en del på överviktiga för den ena av dem är faktiskt till och med tjock och den andra är trots allt sitt tränad väldigt stor. Eller om hon helt enkelt bara klär sig vidrigt fel klippt hela tiden låter jag vara osagt.

    Att männen skulle träna mer stämmer inte heller. Det är snarare den kvinnliga delen som står för tränandet och männen åker bil...

    Och mig själv placerar jag i facket normalviktig och är nöjd med mig själv med tanke på ålder och barnafödande. Är mer skrämmande att se dessa tonårstjejer med större och sladdrigare magar än mig som då fött barn... Eller, jag har ju inte ens någon mage... Saknar dock ett par stora bröst...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Bumble­beegir­l
    Äldre 5 Jan 08:07
    smöla skrev 2012-01-05 07:54:28 följande:
    Nej det kanske inte är sunt....men vet du vad det är min kropp och hade jag velat banta så hade jag gjort det!!!

    Jag har inga problem med att röra på mig, jag har mer problem över människor som dig som bryr sig hur andar ser ut....medans jag bryr mig hur en människa är.

    Tex du träffar en snygg människa, men då du börjar lära känna denna person och hör dennes åsikter eller att intelligensen är väldigt låg....då blir inte den människa fin längre.

    Men om du tex träffar en som inte har utseendet med sig och du lär och känna den personen och den personen är riktigt emaptisk och fin i sitt tankesätt...då blir den automatiskt fin, då kallas det att den personen har DET. 
    Du , jag fattar vad du skriver, försök inte att dumförklara mej.
    Jag står iaf fast vid det jag skrev tidigare, det ÄR viktigt hur man ser ut!
  • Bumble­beegir­l
    Äldre 5 Jan 08:13
    smöla skrev 2012-01-05 07:54:28 följande:
    Nej det kanske inte är sunt....men vet du vad det är min kropp och hade jag velat banta så hade jag gjort det!!!

    Jag har inga problem med att röra på mig, jag har mer problem över människor som dig som bryr sig hur andar ser ut....medans jag bryr mig hur en människa är.

    Tex du träffar en snygg människa, men då du börjar lära känna denna person och hör dennes åsikter eller att intelligensen är väldigt låg....då blir inte den människa fin längre.

    Men om du tex träffar en som inte har utseendet med sig och du lär och känna den personen och den personen är riktigt emaptisk och fin i sitt tankesätt...då blir den automatiskt fin, då kallas det att den personen har DET. 
    Som jag skrev tidigare, feta människor hittar alltid på ursäkter till att dom är just feta och lata och inte orkar bry sej.
  • Äldre 5 Jan 08:13
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 08:07:48 följande:
    Du , jag fattar vad du skriver, försök inte att dumförklara mej.
    Jag står iaf fast vid det jag skrev tidigare, det ÄR viktigt hur man ser ut!
    För vem är det viktigt?
  • Bumble­beegir­l
    Äldre 5 Jan 08:15
    smöla skrev 2012-01-05 07:54:28 följande:
    Nej det kanske inte är sunt....men vet du vad det är min kropp och hade jag velat banta så hade jag gjort det!!!

    Jag har inga problem med att röra på mig, jag har mer problem över människor som dig som bryr sig hur andar ser ut....medans jag bryr mig hur en människa är.

    Tex du träffar en snygg människa, men då du börjar lära känna denna person och hör dennes åsikter eller att intelligensen är väldigt låg....då blir inte den människa fin längre.

    Men om du tex träffar en som inte har utseendet med sig och du lär och känna den personen och den personen är riktigt emaptisk och fin i sitt tankesätt...då blir den automatiskt fin, då kallas det att den personen har DET. 

    Du skriver " hade jag velat banta så hade jag gjort det". Det är ungefär som en knarkare skulle säga, jag kan sluta om jag bara vill. Bullshit!
  • Bumble­beegir­l
    Äldre 5 Jan 08:16
    Litenskit skrev 2012-01-05 08:13:39 följande:
    För vem är det viktigt?

    För MEJ!!!! Läs!
  • mammas­snosa
    Äldre 5 Jan 08:17
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 08:13:15 följande:
    Som jag skrev tidigare, feta människor hittar alltid på ursäkter till att dom är just feta och lata och inte orkar bry sej.
    För dig kanske.. Jag skiter fullständigt i hur andra ser ut så länge de är nöjda MED SIG SJÄLVA!!!!

    Det är det absolut viktigaste. Men inte konstigt att det finns massa männsikor som mår dåligt psykiskt och har ätstörningar då det finns människor som går runt och säger att man är fet när man har ett normal-viktig och dessutom att det är sååå viktigt med hur man ser.

    Bättre lära våra barn hur man beter sig och att de DUGER SOM DE ÄR än att man måste vara smal för att vara snygg.
Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?