• pollykolle

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • NeLi
    pollykolle skrev 2012-01-04 16:51:36 följande:
    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 
    när jag som är 173cm vägde 52kg såg jag ut som jag hade anorexia. jag hade 0 fett på kroppen, folk frågade om jag mådde bra, mina kinder såg helt insjunkna ut, min mamma var seriöst oroad över mig och mina gamla vänner frågade om jag mådde bra. (jag jobbade skithårt och kunde inte gå upp i vikt trots öl och pizza varje dag)

    Personligen tycke jag INTE att jag såg normalviktig ut när jag vägde som dig.
  • mammassnosa
    pollykolle skrev 2012-01-05 11:42:45 följande:
    Tror att alla skulle må bra av att ha en vikt som är "normal" eller "lite underviktig" istället för att vara väldigt överviktig alt fet, då man lever längre och slipper alla dessa jobbiga sjukdomar som de flesta överviktiga människor får eller har.

    Själv har jag faktiskt alltid varit smal och kommer fortsätta med det.
    Ni som säger att jag har fel om att tycka att man ska vara smal och va mån om sin kropp har en skev verklighets uppfattning.

    Jag har min åsikt och ni har era.
    Tycker dock att det är synd att ni tycker att det är bra att svenska kvinnor har blivit större, bredare och därav får sjukdomar tycker som ni gör. Istället för att vara mån om alla.
    Nu menar inte jag att alla ska gå omkring och ha anorexi - vilket jag själv är helt emot. Men man kan fortfarande vara smal och må bra! 
    Ja och man kan va NORMALVIKTIG och må BRA.. Tänka sig.... Solig
  • knisse

    Jag har med mina 177 cm vägt 45 kg och det såg bra ut men vackrast är jag när jag väger runt 77

  • Polly S
    pollykolle skrev 2012-01-05 11:42:45 följande:
    Tror att alla skulle må bra av att ha en vikt som är "normal" eller "lite underviktig" istället för att vara väldigt överviktig alt fet, då man lever längre och slipper alla dessa jobbiga sjukdomar som de flesta överviktiga människor får eller har.Själv har jag faktiskt alltid varit smal och kommer fortsätta med det.Ni som säger att jag har fel om att tycka att man ska vara smal och va mån om sin kropp har en skev verklighets uppfattning.Jag har min åsikt och ni har era. Tycker dock att det är synd att ni tycker att det är bra att svenska kvinnor har blivit större, bredare och därav får sjukdomar tycker som ni gör. Istället för att vara mån om alla.Nu menar inte jag att alla ska gå omkring och ha anorexi - vilket jag själv är helt emot. Men man kan fortfarande vara smal och må bra! 

    vad är normalt alternativt tjockt för dig? (för 5:e gången)
  • Hejs

    TS du kanske behöver tänka om gällande vad som är normalvikt och vad som är övervikt. jag är 153 cm lång och när jag vägde 52kg kom folk fram till mig på gatan och sa att jag måste äta mer! Nu kan det ju nog variera mycket vilken vikt som passar ens kropp men ändå..

  • Merde

    Roligt att den här sortens trådar poppar upp med jämna mellanrum (varför är svenska kvinnor så fula/feta/stillösa/äckliga blaha blaha) och att folk ändå orkar bry sig trots att det är rätt uppenbart att ts till alla dessa trådar är förpubertala pojkvaskrar som normalt sett häckar på fb.

    Sedan måste jag säga att jag verkligen förvånas över hur vikten kontra kroppens utseende kan variera. Hade jag fått gissa en vikt på den unga flickan på bilden (Vampyrias dotter) hade jag lagt på minst tio kilo. Inte för att hon är tjock på något sätt men hade jag lagt upp bilder på mig själv när jag vägt 42, 45 respektive 47 kilo så hade ni nog förstått och då är jag ändå "bara" 167 cm lång. Var betydligt mera benig i den vikten än tjejen på bilden dock tycker jag att hennes kropp är betydligt finare i formen än vad min var så det är definitivt ingen förolämpning (om det nu är någon som skulle få för sig det).

  • Lavish
    mammassnosa skrev 2012-01-05 11:44:26 följande:
    Ja och man kan va NORMALVIKTIG och må BRA.. Tänka sig.... Solig
    Man kan till och med vara lite överviktig och må bra...och vara nöjd. Ännu större chock..
  • Ökänd
    knisse skrev 2012-01-05 11:46:33 följande:
    Jag har med mina 177 cm vägt 45 kg och det såg bra ut men vackrast är jag när jag väger runt 77



    Jag har som lägst vägt 57, då skvallrades det om att jag hade aidsan-aidsan eller knarkade på jobbet typ. 
    Krengt och på hoppad
  • Lina 01
    pollykolle skrev 2012-01-05 11:42:45 följande:
    Tror att alla skulle må bra av att ha en vikt som är "normal" eller "lite underviktig" istället för att vara väldigt överviktig alt fet, då man lever längre och slipper alla dessa jobbiga sjukdomar som de flesta överviktiga människor får eller har.

    Själv har jag faktiskt alltid varit smal och kommer fortsätta med det.
    Ni som säger att jag har fel om att tycka att man ska vara smal och va mån om sin kropp har en skev verklighets uppfattning.

    Jag har min åsikt och ni har era.
    Tycker dock att det är synd att ni tycker att det är bra att svenska kvinnor har blivit större, bredare och därav får sjukdomar tycker som ni gör. Istället för att vara mån om alla.
    Nu menar inte jag att alla ska gå omkring och ha anorexi - vilket jag själv är helt emot. Men man kan fortfarande vara smal och må bra! 
    Men vad räknar du som att man är stor o bred då?   

    Sjäv har jag svårt för folk som klagar på sin vikt.. övervikt eller undervikt utan att göra något åt det.. även om det är svårt.  min syter är väldigt smal och kämpar för att inte bli för smal så om man försöker göra något för sin situation förstår jag mer..   vissa kämpar med övervikt eller undervikt jätte mycket men det är svårt för en del att få kroppen dit man vill. 

    Men den normala skillnaden mellan storlek är väll inget att hänga upp sig på.. vissa är byggda mindre vissa större..
     sedan om man är 1.90 på bredden ja då kan man ju säga att man behöver göra något åt det för hälsans skull,,, men du beskriver det som att du ser människor överallt som borde banta och där håller jag inte med mig.. tycker inte att folk i almänhet ser osunda ut.  inte så pass att dom drar på sig skukdommar.. sedan är det faktiskt så att man som smal kan dra på sig massor utav följdsjukdomar pga av det också.. det behöver man inte vara anorektiskt smal för.  
  • Ökänd
    Merde skrev 2012-01-05 11:55:03 följande:
    Roligt att den här sortens trådar poppar upp med jämna mellanrum (varför är svenska kvinnor så fula/feta/stillösa/äckliga blaha blaha) och att folk ändå orkar bry sig trots att det är rätt uppenbart att ts till alla dessa trådar är förpubertala pojkvaskrar som normalt sett häckar på fb.

    Sedan måste jag säga att jag verkligen förvånas över hur vikten kontra kroppens utseende kan variera. Hade jag fått gissa en vikt på den unga flickan på bilden (Vampyrias dotter) hade jag lagt på minst tio kilo. Inte för att hon är tjock på något sätt men hade jag lagt upp bilder på mig själv när jag vägt 42, 45 respektive 47 kilo så hade ni nog förstått och då är jag ändå "bara" 167 cm lång. Var betydligt mera benig i den vikten än tjejen på bilden dock tycker jag att hennes kropp är betydligt finare i formen än vad min var så det är definitivt ingen förolämpning (om det nu är någon som skulle få för sig det).
    Det har nog en del med muskelmassa att göra gissar jag. Om du har mycket muskler så ser du ännu smalare ut, eftersom musklar väger mer, men "tar mindre plats".
    Krengt och på hoppad
Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?