• MimmiL­ina
    Äldre 7 Jan 21:40
    3922 visningar
    72 svar
    72
    3922

    Datorspel från 80-talet... Vilka minns ni?

    Önskar att man kunde få spela Giana Sisters igen. Så kul det var! Lagom ful musik till också. Och vad stolt man blev när man hittade de där ställena där man kunde "fuska" sig till en annan bana.

    Och Paperboy. Och Bubble Bobble!

    Vilka minns ni?

  • Svar på tråden Datorspel från 80-talet... Vilka minns ni?
  • Äldre 7 Jan 23:06
    #41

    Iiiih, nu har jag hjärnsläpp...
    Det här är inget 80-talsspel (-90 eller senare) men jag minns inte vad det heter.
    Har för mig att man var en leksak (man vara liten som en i alla fall) och åkte runt i rum (typ på bilbana, golv m.m.).
    Någon som känner igen vad jag dillar om?

  • Äldre 7 Jan 23:08
    #42

    MissBHaven
    Kul! Måste smurfa runt o remenissa lite
    Kings Bounty

  • Cuthal­ion
    Äldre 7 Jan 23:08
    #43

    frulan

    Var det en bana med is och man kanade runt och skulle försöka hålla sig på rätt spår? (Och förstår Du den beskrivningen är Du duktig )

    Sedan var det nallebjörnar och en stoooor nallebjörn som man skulle slåss mot i en slutscen och klossar som man kunde hoppa på . . .

    Det spelet var jättekul!

  • MimmiL­ina
    Äldre 7 Jan 23:09
    #44

    MissBHaven - Ååå, vilken bra sajt! *smack*

    Måste tvinga sambon att ladda ner Giana sisters därifrån, jag fattar nada hur man gör.

  • Äldre 7 Jan 23:13
    #45

    Jag spelar fortfarande impossible mission, ett gammalt c64-spel, på min dator med emulator. Men nu har vi en ny dator så nu måste jag ladda ner en ny.

    aztec challenge
    montezumas revenge
    boulder dash

    är andra schyssta c64-spel som vi körde. Vårt tangentbord på c64:an pajade ett tag så det gick inte att skriva nån bokstav, tror det var r eller l så när man skulle ladda spelen så fick man gå upp till det datorn skrev ut ovanför och plocka en bokstav ur texten och sudda ut det runt för att kunna skriva "load" eller "run" eller vad det var... jobbigt

  • Äldre 7 Jan 23:14
    #46

    Cinzano

    Haha, jag fattar och jag minns det, men inte vad det heter

    Men det var inte det jag menade. Här var man typ hemma hos någon fast man var pytteliten och snurrade runt.

  • Äldre 7 Jan 23:16
    #47

    Åh, Impossible Mission, va lääängesen!!!
    Boulder Dash saknar jag fortfarande. BubbleBobble har jag som tur är på PC´n om jag får total abstinens.

    Det fanns ju så himla många roliga spel!

  • Lilith­74
    Äldre 7 Jan 23:19
    #48

    Åhhhh vilken rolig tråd!!

    jag spelade "STUGAN" runt 1985-86. Det var bara text, man skulle gå runt i en konstig stuga och samla på sig saker, telefonkataloger och annat. Det fanns lite ljud också. Spelade nån annan Stugan?

  • Rebecc­a
    Äldre 7 Jan 23:20
    #49

    striker... och quest.. på amiga....haha

  • Äldre 7 Jan 23:20
    #50

    Lilith
    Haha, det känner jag igen
    Som sagt, jag gillade alla spel där man skulle skriva själv, samla saker osv...

Svar på tråden Datorspel från 80-talet... Vilka minns ni?