• Äldre 7 Jan 22:16
    73602 visningar
    214 svar
    214
    73602

    Hemlig Facebook-grupp

    Jag har nu skapat en hemlig facebook-grupp för oss som mist våra små. Att hänga på fl går i perioder för många av oss men många har ju fb..jag vägrade ett långt tag men gav mig häromdagen och när jag väl va reggad startade jag en hemlig grupp även där.

    Ni är varmt välkomna men hur mkt ni än söker på gruppen kommer ni inte att hitta den, för att bli medlem måste ni antingen bli vän med mig så jah kan bjuda in er, eller om ni är vän med nån annan som redan är medlem i gruppen så de kan skicka en inbjudan som jag sen godkänner.

    Inte alla känner mig och har då inte tillgång till min pres men är ni redan medlem i den stängda gruppen här kan ni höjta till där, startar en exakt likadan tråd där som jag kommer skriva ut alla mina uppgifter i så ni kan hitta mig.

    Att tänka på är att på fb är ni inte längre anonyma, givetvis...vi är redan 19 medlemmar och det är i full gång med diskussioner och frågor. Fördelen är att den enda ni då kommer behöva ha på er vänlista är mig om ni inte redan har nån annan och kan komma in den vägen, ni behöver då inte frångå andra principer och ha en massa okänt folk på era listor, ni kan ju ändå prata inom gruppen med alla andra och "slipper" ha alla som vänner.

    Gå in på min pres och inboxa eller skriv i gb så ni får mitt namn eller/och mailadress eller lämna era uppgifter. Jag vill gärna att ni säger vad ni är för nån inne på fb så jag vet att du har en ängel och inte är nån som bara vill va med för att. Vi vill ju gärna få vara ifred utan snokande och ni måste respektera detta.

    Förr va det en tjej som utgav sig för att ha miste en ängel och lurade många, det satte sina spår...sn fanns det en grupp som använde sig av bilder på änglar i ett ont syfte, det gjorde att den hemliga gruppen här bildades...nu breddar vi det hela. Kom gärna med!

    Massa kramar! Jenny


    minimaxen.blogg.se Max 20100501
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 09:12
    Eftersom jag vldigt sällan är här inne ber jag er kontakta mig på denna mail om ni önskar komma med i vår fb-grupp

    sjalarsageraldrigfarval@outlook.com
  • Svar på tråden Hemlig Facebook-grupp
  • Äldre 7 Jan 23:07
    #1

    Änglamamma till lilla Elin 20010512-20010518.

    Lyckas inte inboxa dig här, så du får gärna söka mig på fb Stella Roos, mer du vill veta för att hitta mig så hojta bara till.
      

  • skogsm­amsen
    Äldre 7 Jan 23:32
    #2

    Om jag förstått allt rätt är det olika på om man fått ett missfall, mist ett halv gånget barn i magen eller ett barn man fått ut och haft ett tag. Vem räknas i er grupp?

  • Äldre 8 Jan 09:42
    #3
    skogsmamsen skrev 2012-01-07 23:32:18 följande:

    Om jag förstått allt rätt är det olika på om man fått ett missfall, mist ett halv gånget barn i magen eller ett barn man fått ut och haft ett tag. Vem räknas i er grupp?


    hmm...ja, de är ju viss skillnad och det där är så svårt...men ett missfall är ju inte ett barn, hur hårt det än kan låta mot den som fått ett mf. Jag har själv ett relativt sent mf i bagaget och det va ju skitjobbigt då, det va i v.12/13...men det är inte ett barn i de veckorna.

    När jag sen miste Max blev sorgen efter mitt mf så blekt och jag tror att de som haft ett mf måste få ha sin sorg och den ska respekteras, men den är inget jämfört med att faktiskt ha mist ett barn.

    Sen är det ju gränsen...när är man en änglaförälder? Jag anser väl att runt v.20, när du tvingats göra en sen abort för att barnet inte kan överleva, när vattnet går alldeles för tidigt och du ofrivilligt får föda fram ditt barn.

    Här drar iaf inte jag en gräns på om du fått se ditt barns ögon eller höra det gråta mot att få ett stilla barn. Jag fick ha Max några veckor, några mammor har haft sina barn flera år, några har fött dem stilla, vissa har avbrutit sent...för mig är alla dessa lika mkt värda, det är ingen skillnad på änglarna.

    Det är väl begreppet missfall som krånglar till det då det i så lång tid hetat missfall när barnen dör innan fullgången tid...det är fel, för flera barn hade ju kunnat leva om de inte redan somnat in.

    Hoppas du förstår min tankegång, fråga gärna mer om nåt är oklart
    minimaxen.blogg.se Max 20100501 <3 Nicolina 20110412
  • PVeraB
    Äldre 8 Jan 10:10
    #4

    Bra svar jenny. Sen är det ju inte svårt starta grupper på fb om man känner för stöd och behöver prata av sig med de i samma sits som en själv.

  • Äldre 8 Jan 10:32
    #5
    PVeraB skrev 2012-01-08 10:10:07 följande:
    Bra svar jenny. Sen är det ju inte svårt starta grupper på fb om man känner för stöd och behöver prata av sig med de i samma sits som en själv.
    nä precis...de som anser annat än mitt svar kan ju faktiskt starta en egen grupp
    minimaxen.blogg.se Max 20100501 <3 Nicolina 20110412
  • Äldre 8 Jan 10:42
    #6

    Tycker också att du gett ett bra svar Jenny

  • Äldre 8 Jan 10:59
    #7
    grästuva skrev 2012-01-08 10:42:01 följande:
    Tycker också att du gett ett bra svar Jenny
    Hjärta
    minimaxen.blogg.se Max 20100501 <3 Nicolina 20110412
  • skogsm­amsen
    Äldre 8 Jan 12:24
    #8

    Jag förlorade vårt barn den 22 december, var då i v24.  
    Det är för mej en stor sorg men vet inte om en som mister sitt födda och ett tag levande barn hade tyckt att det räknades i er grupp. Därför undrade jag.

  • Äldre 8 Jan 13:18
    #9
    skogsmamsen skrev 2012-01-08 12:24:32 följande:
    Jag förlorade vårt barn den 22 december, var då i v24.  
    Det är för mej en stor sorg men vet inte om en som mister sitt födda och ett tag levande barn hade tyckt att det räknades i er grupp. Därför undrade jag.
    aha...jo då...du är varmt välkommen Hjärta

    Min Max föddes v.26, vi har många olika erfarenhet där inne
    minimaxen.blogg.se Max 20100501 <3 Nicolina 20110412
  • Mikkae­la
    Äldre 8 Jan 14:25
    #10

    Hejsan

    Jag förlora min dotter nu i december och är i behov av människor som har varit med dom samma så jag kan slippa känna min ensamast i världen...
    för det är verkligen det jag gör, det känns som att ingen förstår ingen vill prata om det för dom vet inte va dom ska säga

    skulle verkligen uppskatta om ja kunde få ditt namn så ja kan lägga till dig som vän på face...

    kram Mikkis stolt mamma till Signe 2011-12-19

Svar på tråden Hemlig Facebook-grupp