• Anonym (Jenny­)
    Äldre 10 Jan 18:06
    49702 visningar
    411 svar
    411
    49702

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Anonym (Helen­a)
    Äldre 10 Jan 18:09
    #1

    Hon kanske hade en psykisk funktionsnedsättning? För det hör ju till allmän hyfs att inte kommentera vad andra handlar.

  • Lilly mama
    Äldre 10 Jan 18:11
    #2

    Hon verkar ha ett tråkigt liv som måste hitta totala främlingar att hacka på. Hoppas du fick till något bra svar. Hon ska väl skita i vad du köper. En vän kan möjligen påpeka lite fint om man har ovanor som kan skada en, men en främling borde ha vett nog att inte lägga sig i.

  • Äldre 10 Jan 18:11
    #3

    Äsch. Folk har någon jävla åsiktstourettes. Jag brukar stanna upp och säga något i stil med: Jaha. Är det du som bestämmer hur jag... (fyll i vad de nu lagt sig i)? Förlåt. Det hade jag inte uppfattat. Om du skriver upp ditt nummer här ringer jag dig nästa gång jag ska... (vad de nu lagt sig i).

  • Äldre 10 Jan 18:11
    #4

    Fan vad onödigt! Man blir helt matt när man tänker på hur dumma en del människor är.
    Du får trösta dig med att hon helt säkert inte mår bra själv. Och hon förtjänar det säkert lite med... 

  • Anonym (x)
    Äldre 10 Jan 18:12
    #5

    Jag förstår vad du menar.
    Det är nästan samma sak som om alla på jobbet beställer pizza, men du får äta sallad för att du väger för mycket... Folk tycker att de har rätt att dömma för att man är lite rund... 

  • Anonym
    Äldre 10 Jan 18:12
    #6

    Vilken knäppgök,du skulle ha sagt, jag kan banta,vad kan du göra åt ditt utseende?

  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 18:14
    #7
    Lilly mama skrev 2012-01-10 18:11:16 följande:
    Hon verkar ha ett tråkigt liv som måste hitta totala främlingar att hacka på. Hoppas du fick till något bra svar. Hon ska väl skita i vad du köper. En vän kan möjligen påpeka lite fint om man har ovanor som kan skada en, men en främling borde ha vett nog att inte lägga sig i.
    Det tråkiga är att jag blev så chockad att jag nog mest bara stod och såg ut som ett fån. När jag väl hade hunnit inse att hon verkligen sa det jag trodde mig höra så hade hon redan försvunnit vidare.
  • Nyfike­n gul
    Äldre 10 Jan 18:14
    #8

    Folk får se ut hur dom vill och folk får handla vad dom vill - not my buisness liksom. och jag skulle inte ens komma på tanken att kommentera nån om vad dom handlar.

    Herregud vilka människor det finns....


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 10 Jan 18:14
    #9
    Anonym (x) skrev 2012-01-10 18:12:28 följande:
    Jag förstår vad du menar.
    Det är nästan samma sak som om alla på jobbet beställer pizza, men du får äta sallad för att du väger för mycket... Folk tycker att de har rätt att dömma för att man är lite rund... 

    Jag är smal, men har istället fått utstå kommentarer om hur jag klär mitt barn, hur länge jag ammat, hur jag lade upp min föräldraledighet, hur snabbt jag går, var jag joggar etc.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 18:21
    #10
    Anonym skrev 2012-01-10 18:12:39 följande:
    Vilken knäppgök,du skulle ha sagt, jag kan banta,vad kan du göra åt ditt utseende?
    Det jäkliga är att det var en tjej av den typen som killar nästan vänder sig om för att titta på.
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?